  • Data: 2007-08-24 12:33:04
    Temat: Ubezpieczenie karty debetowej - czy warto?
    Od: Tolo <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Zastanawiam się jak to w praktyce wygląda z ubezpieczaniem kart
    debetowych, np. typu Visa Electron i jak to wygląda przy odzyskiwaniu
    pieniędzy w razie nieuprawnionego użycia karty.

    Mogę ubezpieczyć sobie konto osobiste (studenckie) opłacając 2/zł /
    mies. z sumą ubezpieczeniową do 150 euro. Wiem, że do 150 euro wtedy
    pokryje ubezpieczalnia a powyżej tej kwoty to już bank odpowiada.

    Tylko teraz jak to wygląda przy odzyskiwaniu tych pieniędzy w razie
    "wypadku". Czy jeśli ktoś ukradnie kartę i podrobi podpis, który
    będzie wyglądał podobnie, a w międzyczasie (ale powiedzmy już po tym
    incydencie) zastrzeżę kartę płatniczą to ubezpieczalnia (i/lub bank)
    zwróci pieniądze? Czy mogą się wyprzeć mówiąc, że podpis był podobny
    lub taki sam?
    Jest jakaś pewna szansa, że ubezpieczalnia zawsze zwróci do 150 euro?
    Tak samo z bankiem, czy jest pewna szansa, że zwrócą resztę, powyżej
    tej kwoty 150 euro?

    Wygodnie by było zostawić wysoki limit dziennych wypłat, płacić te
    2zł / mies. i mieć pewność, że tych środków z konta mi nikt nie
    gwizdnie. Ale z drugiej strony się zastanawiam czy pewniej (i taniej)
    było by nie korzystać z ubezpieczenia a ustawić sobie dzienny limit na
    niewielką sumę.

    Jak to jest z tym ubezpieczeniem i odzyskiwaniem pieniędzy w razie
    "wypadku"? Warto się ubezpieczyć?