  • 1. Data: 2010-01-25 09:44:40
    Temat: Universal
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Witam,

    Nie mogłem znaleźć właściwszej grupy na newsach, więc spróbuję u Was.

    Była sobie kiedyś taka spółka - Universal S.A.
    Przez jakiś czas notowana na WGPW.
    Może mi ktoś wyjaśnić, co się stało z tą spółką i co sie stało z
    udziałami w niej?

    Otóż "ktoś" jest w posiadaniu 10 imiennych akcji ww. spółki, o czym
    przypomniał sobie wczoraj :)

    Po pobieżnej lekturze różnych archiwów doszedłem do wniosku, że żadnych
    pieniędzy z tej inwestycji nie będzie ;) , bo Universal został z WGPW
    wyrzucony, potem (?) przejęty przez Elektrim, ten przez Vivendi, ale
    potem z tegoż wyłączony, firma, która jako lostatnia zajmowała się
    pozagiełdowym obrotem akcjami Universalu (Global Capital Partners,
    przejęła obrót zdaje się po Warszawskim Domu Maklerskim vel Eastbrokers)
    już nie działa u nas...

    A, i nie za bardzo mogę dotrzeć do archiwalnych notowań Universalu (np.
    na money.pl taka spółka nie figuruje :/ ), a tak z ciekawości bym
    prześledził.

    Pomoże ktoś?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-01-25 09:53:24
    Temat: Re: Universal
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Spółka upadła. Pozamiatane.
    Dombrek

  • 3. Data: 2010-01-25 15:17:13
    Od: maciej <m...@g...pl>

    On 1/25/2010 10:53 AM, Dombrek wrote:
    > Spółka upadła. Pozamiatane.
    > Dombrek

    Iles lat temu spekulowalem na jednej ze spolek, ktorej kondycja byla
    oglednie mowiac watpliwa. Spolka upadla, a ja zostalem z akcjami, ktore
    nie byly juz notowane. Po jakims czasie (rok, dwa?) skontaktowal sie ze
    mna kolezka, ktory, o dziwo, byl nimi zainteresowany, cos widocznie bylo
    na rzeczy z majatkiem tej firmy, i po krotkich negocjacjach sprzedalem
    mu je.
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 4. Data: 2010-01-27 03:28:45
    Od: fatso <f...@n...com>

    maciej wrote:

> [...]
    > mna kolezka, ktory, o dziwo, byl nimi zainteresowany, cos widocznie bylo
    > na rzeczy z majatkiem tej firmy, i po krotkich negocjacjach sprzedalem

    Dzieki za post z ktorego widze, ze czas juz umierac.
    Universal to byla jedna z pierwszych spolek notowanych na WGPW.
    Piekny zreszta przyklad na proces historyczny, w wyniku ktorego Komuna
    sie sprywatyzowala
    a Polska dzieki temu uniknela krwi na ulicach i przyslowiowych komuchow
    co mieli wisiec na latarniach.
    Mogli wisiec albo i nie. Mogly przeciez rownie dobrze dziesiatki tysiecy
    ludzi pojsc na Sybir.
    Stalo sie pieknie cudo: polska rewolucja bez krwi i z komuchami
    trzymajacymi czesc majatku narodowego
    w reku. Pozniej czas pokazal-vide Universal- ze ow majatek niewiele
    wart. Spolka upadla bez wstrzasow
    skoro w Polsce tlilo sie juz zycie nowe.Nawiasem mowiac, moja inicjacja
    seksualna w polowie lat 60-tych
    to panienka z klasy 14-letnia, z ktora mialem cos zblizonego do coitus w
    prowincjonalnym miescie.
    Pozniejszy CEO(Chairman& Executive Officer) Universalu byl jej rodzonym
    wujkiem.

    fatso

  • 5. Data: 2010-01-27 09:11:01
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Uzytkownik "fatso" <f...@n...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > prowincjonalnym miescie.
    > Pozniejszy CEO(Chairman& Executive Officer) Universalu byl jej rodzonym

    Byloby lepiej gdyby komuchów powywieszac a tak zrobili sobie z polski
    folwark. A co sie tyczy Universalu to byl to wehikul do prania pieniedzy
    FOZZ i wyprowadzania ich w sina dal, oprócz oczywiscie tego ze wspomniany
    przez Ciebie prezes wyprowadzal pieniadze z samej spólki. Majatek owszem byl
    bardzo wiele wart i na pewno bardzo dobrze sie komus przysluzyl i dalej
    sluzy. Sam pan prezes mial zdaje sie na te okazje dwie spólki na Cyprze.

  • 6. Data: 2010-01-27 11:36:35
    Od: fatso <f...@n...com>

    kigam wrote:
> [...]
    > bardzo wiele wart i na pewno bardzo dobrze sie komus przysluzyl i dalej
    > sluzy. Sam pan prezes mial zdaje sie na te okazje dwie spólki na Cyprze.

    No ale tam tez byl i wiezowiec, na owe czasy w W-wie znaczny. tego juz
    sie nie dalo wywiezc.
    Spolke niewatpliwie rozszabrowano ale ja mysle, ze to mala cena za pokoj
    spoleczny.

  • 7. Data: 2010-01-27 11:59:27
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    fatso <f...@n...com> napisał(a):

    > Spolke niewatpliwie rozszabrowano ale ja mysle, ze to mala cena za pokoj
    > spoleczny.

    Na to nigdy bym nie wpadł. Czyli stąd wynika, że zamiast wieszać czerwonych
    wzieliśmy się za szabrowanie i mamy spokój. Biedne komuszki, zawsze
    poszkodowani.

    kc

  • 8. Data: 2010-01-27 12:09:09
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik " kc" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na to nigdy bym nie wpadł. Czyli stąd wynika, że zamiast wieszać
    > czerwonych
    > wzieliśmy się za szabrowanie i mamy spokój. Biedne komuszki, zawsze
    > poszkodowani.

    Zapewne masz mniej siwych włosów lub więcej nienawiści niż fatso...

    --
    marfi

  • 9. Data: 2010-01-27 12:19:13
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):

    > Zapewne masz mniej siwych włosów lub więcej nienawiści niż fatso...

    Jeżeli użyjesz innych kwantyfikatorów to będzie to zdanie prawdziwe. Podczas
    gdy w zdaniu Fatso nie widzę żadnej logiki. To nie my szabrowaliśmy. To ONI
    nas okradli.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-01-27 12:42:16
    Od: "kigam" <p...@g...com>

> [...]
    Podczas
    > gdy w zdaniu Fatso nie widzę żadnej logiki. To nie my szabrowaliśmy. To

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Dodam tylko a propos wieżowca, że o ile mnie pamięć nie myli to Universal
    sprzedał go za 60mln jakiejś spółce i tego samego dnia ta spółka sprzedała
    go za 90 pare milionów innej spółce. Takie dile robiła nomenklatura. A co do
    wieszania, ja wcale się nie upieram przy fizycznej eksterminacji ale powinno
    sie im upierdolić wszelkie możliwości działania w sferze publicznej i
    majątku narodowego na 20 lat przynajmniej.