  • 1. Data: 2002-05-06 20:50:24
    Temat: Uprzejmie prosze o porade.. (dlugie)
    Od: "jane doe" <j...@i...pl>

    Witam,

    Jestem nowa na tej grupie i chcialabym Was prosic o rade w swojej i nie
    tylko swojej sprawach. (w imieniu sasiadki nienetowej rowniez prosze o
    pomoc)

    1. sasiadka miala w banku PKO ( ten z pomaranczowa kropka) pozyczke na
    superkoncie. Po roku ja splacila uzyskujac wyciag z banku z wyzerowanym
    stanem konta. to bylo chyba w maju zeszlego roku. nastepnie nie otrzymywala
    zadnych pism z banku az do stycznia tego roku gdzie bank prosil ja o kontakt
    w sprawie niesplaconych odsetek. list byl wyslany jako zwykly, nie znam
    powodow dla ktorych sasiadka sie nie zglosila do banku, teraz nie moze na
    dodatek znalezc tego listu i mocno panikuje. Od czasu tego pisma bank
    milczy. Co powinna zrobic w tej sytuacji? czy bank moze rozpoczac jakies
    postepowanie sadowe w jej sprawie bez wczesniejszego ponownego monitu np
    listem poleconym? zaznaczam ze pozyczka jest od roku splacona.

    2. jaki jest tryb uzyskania rozlozenia na raty debetu na koncie? linia
    kredytowa zostala zamknieta. sasiadka ma 30 dni na splacenie w sumie
    smiesznej kwoty 600 zl ale dla niej jest to kwota duza. Jest obecnie osoba
    bezrobotna, czy bank moze z tego powodu nie zgodzic sie na splate ratalna?
    ( zakladajac konto rowniez nie legitymowala sie zatrudnieniem - mowa o banku
    slaskim - kwota 600 zl to limit karty visa elektron plus odsetki). jaka jest
    procedura? czy wystarczy w podaniu o splate na raty zobowiazac sie do
    terminowego regulowania wyznaczonych rat?

    3. sprawa jest juz moja :-)) mam eurokonto plus w banku PEKAO z pozyczka
    odnawialna w pewnej kwocie. pozyczka zostala zaciagnieta prawie 2 lata temu,
    w zeszlym roku zostala prolongowana na rok nastepny. Konto jest ladnie
    prowadzone, regularne wplaty, splata zaciaganej pozyczki. do dnia konczacego
    ten kolejny rok pozyczki bedzie ona splacona w calosci. w banku powiedzieli
    mi ze nie musze pisac wniosku o kolejna prolongate gdyz nastapi ona
    automatycznie. Czy tak jest w rzeczywistosci? Jakie moga byc powody nie
    udzielenia takiej prolongaty?

    dziekuje za odpowiedz

    Jane

  • 2. Data: 2002-05-06 21:58:18
    Temat: Re: Uprzejmie prosze o porade.. (dlugie)
    Od: "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl>

    >czy bank moze rozpoczac jakies
    > postepowanie sadowe w jej sprawie bez wczesniejszego ponownego monitu np
    > listem poleconym? zaznaczam ze pozyczka jest od roku splacona.

    Witam

    Zanim zacznie sie jakie kolwiek postepowanie sadowe musi
    byc postawiony zarzut czyli cos twoja sasiadka musi dostac, list, wezwanie
    co kolwiek...
    Jezeli tego nie otrzymala to na 99% ( nie 100 % bo nie jestem prwanikiem ;-)
    zadnego postepowania nie ma.
    Dopiero gdy zostanie postawiony zarzut, i zostanie to udokumentowane tzn
    jakis jej podpis or sth.
    w jakims tam terminie zaczyna sie cala procedura przygotowawcza itp...

    Pzd Travis

  • 3. Data: 2002-05-06 22:51:18
    Od: <k...@g...pl>

    Ad. 1 - ja bym się nie przejmował, choć spłaciłbym co trzeba. Ale list zwykły
    wskazuje moim zdaniem na to, że jeszcze nic poważnego się nie dzieje.
    Ad. 2 &#8211; A co to za VE z limitem 600 zł w BSK - nie znam...??? Ze zwykłej VE z
    konta przecież nie wypłacisz więcej niż masz, chyba że znajdziesz jakiś
    offlinowy bankomat, ale takich już prawie nie ma.
    Ad. 3 - z tego co słyszałem - odnawiają, choć Ci co mają b.duże limity, czyli
    większe niż obecnie przydzielane (mają przydzielone na starych zasadach) -
    słyszałem, że bank jednostronnie obniża limit (czasami). Ale najczęściej jak
    jest OK - to przedłużają.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2002-05-07 08:07:14
    Od: "witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > słyszałem, że bank jednostronnie obniża limit (czasami). Ale najczęściej

    A czy pekao ostatnio nie zmienilo warunkow linii kredytowej na max
    trzykrotnosc ?

  • 5. Data: 2002-05-07 10:27:21
    Od: "jane doe" <j...@i...pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    >A co to za VE z limitem 600 zł w BSK - nie znam...???

    hmm, z tego co wiem to chyba normalny limit zadluzenia na karcie plus jakies
    tam odsetki. czy jesli ona jest bezrobotna to moga nie zgodzic sie na
    rozlozenie platnosci na raty? ( przy zakladaniu konta pare lat temu rowniez
    nie legitymowala sie zadnym zaswiadczeniem o zatrudnieniu)

    jane

  • 6. Data: 2002-05-07 16:28:06
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    > rozlozenie platnosci na raty? ( przy zakladaniu konta pare lat temu rowniez
    > nie legitymowala sie zadnym zaswiadczeniem o zatrudnieniu)

    NO ALE O JAKIEJ(!!??) karcie rozmawiamy: zwykły VE - ma limit do wys. salda,
    max. 5000 zł dziennie i 1000 zł na raz. VE Credit - to karta kred. i min. limit
    to 1000 zł. Jest jeszcze taka sama dla klientów NN. I TO WSZYSTKO!!
    NO WIĘC O CZYM ROZMAWIAMY?????????????

  • 7. Data: 2002-05-07 21:23:59
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > A czy pekao ostatnio nie zmienilo warunkow linii kredytowej na max
    > trzykrotnosc ?

    Pekao zmieniło, ale nie całkiem tak jak napisałeś- szczegóły na www.pekao.com.pl
    Grzegorz

  • 8. Data: 2002-05-07 22:07:24
    Od: "Pablito" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    rowniez
    > nie legitymowala sie zadnym zaswiadczeniem o zatrudnieniu)

    Co to znaczy "normalny limit zadluzenia na karcie"? :)) I "jakies tam
    odsetki"? :))
    1. Albo jest to karta do konta (debetowa) i jakims cudem (w niesprzyjajacych
    okolicznosciach moze sie zdarzyc, wprawdzie troche kwota za duza, ale...)
    Pani
    wpadla w niedozwolony debet na rachunku - wtedy musi splacic (teoretycznie)
    wszystko od razu
    2. jest to dozwolony debet (linia w rachunku) i wtedy raczej nie musi
    splacac calosci
    od razu tylko sama ustala sobie miesieczne raty (moze byc np. min. 5%
    miesiecznie,
    ale nie znam regulaminu BSK
    3. to jest karta kredytowa - najmniej prawdopodobne (bliskie 0%), bo i limit
    cusik maly i przy
    otwieraniu nie wymagany byl dokument HR-owy

    Tak czy siak - po pierwsze zeby jej pomoc musisz ustalic w jaki sposob
    powstalo to zadluzenie
    i na jakim produkcie banku. A potem przeczytac regulamin tego produktu albo
    pytaj sie wtedy
    na pbb. Sasiadka musi miec chocby jakis wyciag z banku albo list - i tam na
    pewno/prawdopodobnie
    bedzie, o co chodzi.
    Pytanie o raty jest na samym koncu - moze byc zasadne dopiero wtedy jesli z
    charakteru zadluzenia
    wynikac bedzie, ze splata jest wymagalna od razu w calosci. Wtedy to juz
    jest sprawa indywidualna
    pomiedzy ta Pania a BSK. Czy sie zgodza? W takich sprawach zawsze na dwoje
    babka wrozyla -
    zawsze jednak dla banku lepiej miec pozniej (czyli w ratach) niz nie miec
    nic i sie szlajac po sadach,
    a przy takiej kwocie to nikt z Windykacji BSK sie nawet z krzesla nie
    podniesie :))

    Pozdro
    Pablo

  • 9. Data: 2002-05-08 11:08:12
    Od: "jane doe" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Pablito" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >musisz ustalic w jaki sposob powstalo to zadluzenie i na jakim produkcie
    banku.

    Mam w dloni to pismo i tam jest tak "zostal cofnięty limit zadluzenia na
    Pani rachunku osobistym nr... bez wypowiedzenia."
    "zgodnie z & 51 pkt 2 prosimy o niezwloczne dokonanie wplaty w celu
    zliwkidowanie powstalego na rachunku salda debetowego, nie pozniej jednak
    niz w ciagu miesiaca od daty powstania debetu"

    I co dalej? Ma szanse na te raty czy raczej musi wplacic odrazu?

    jane doe

  • 10. Data: 2002-05-08 11:52:29
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "jane doe"
    > banku.
    >
    > Mam w dloni to pismo i tam jest tak "zostal cofnięty limit zadluzenia na
    > Pani rachunku osobistym nr... bez wypowiedzenia."

    tak sobie cofneli limit i nie podali przyczyny?
    co to za chamski bank - wal smialo!

    Moj limit BIG-BG rok temu skorygowal z 5000 na 2000 ale dopiero jak bylem
    przypadkiem w banku to dali mi do podpisania paier ze o tym wiem po czym
    zmienili w systemie.
    Uzasadnienie bylo poprawne - zaczalem im mniej przelewac ;-))
    *** blad ***