  • 11. Data: 2003-10-08 23:38:50
    Temat: Re: Uzależnienie zawarcia umowy od wyra|enia zgody na otrzymywanie
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 5 Oct 2003 22:09:15 +0000 (UTC), "Tomasz Opalski"
    <o...@N...gazeta.pl> wrote:

    >prawnikiem. Ale podchodząc zdroworozsądkowo do problemu, to w zasadzie
    >dlaczego tego rodzaju warunek miałby być nielegalny z założenia? Bank

    Art. 385 W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi
    postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:

    7) uzależniają zawarcie, treść lub wykonanie umowy od zawarcia innej
    umowy, nie mającej bezpośredniego związku z umową zawierającą oceniane
    postanowienie,

    >stosownym zapisem w umowie opisuje jakie są warunki świadczenia określonych
    >usług. Informuje Cię o tym i masz wolny wybór akceptujesz je lub nie. Jeśli
    >nie akceptujesz wybierasz ofertę innego banku lub innej instytucji. To że

    jest drobna różnica: posiadanie konta jest dla niektórych obowiązkowe,
    "spam" nie jest nijak związany z istotą bankowości.

    >akurat oferta mBanku jest dość osobliwa i trudno znaleźć pełny substytut, to
    >inna sprawa, ale mBank nie jest monopolistą na rynku więc nadal jest to
    >kwestia wyboru.

    Przyjęcie, że takie klauzule mogą obowiązywać w mBanku doprowadziłaby
    nas do wniosku, że mogłyby również we wszystkich innych bankach (bo
    niby dlaczego mBank mógłby, a taki np. BZWBK - nie?). I co wtedy?

    >Zresztą, akurat w przypadku mBanku, nie ma się co obawiać o spamowanie, bo w
    >tym zakresie kontaktów są nad wyraz oporni :^) Ja tam nawet bym chciał, żeby

    OK, ale dlaczego domagają się zgody i uzależniają od niej zawarcie
    umowy?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2003-10-08 23:42:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 09 Oct 2003 01:38:50 +0200, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> wrote:

    >Art. 385 W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi

    aaa, dodam jeszcze: to art. Kodeksu Cywilnego
    --
    Jarek Andrzejewski