  • 11. Data: 2002-09-11 07:04:20
    Temat: Re: VE Fortis Banku
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    Nie zawziąłem się i nie czepiam. Nie lubię tylko jak ktoś pisze o czymś, a
    potem o czymś innym, twierdząc że to to samo.
    Ale skoro już zacząłeś, to wyraz "wypłacanie" w 3. zdaniu dotyczy banku i
    karty Millenium, a nie Fortisa (którego dotyczy wyraz "bezgotówkowych").
    Może to Ty powinieneś czytać dokładniej ?
    A skoro "myślisz, że Fortis ma najgorsze kursy rozliczeń" - podaj konkretne
    przykłady z danego dnia, przedstawiając dla porównania kursy rozliczeń
    BEZGOTÓWKOWYCH z 2-3 wybranych losowo banków...

  • 12. Data: 2002-09-11 07:25:07
    Od: "neex" <n...@k...wytnijtochip.pl>

    Użytkownik "Radmar" <k...@i...pl> napisał w
    > i oczywiście kartą VE z Millenium również wypłacałeś z bankomatu taką samą
    > kwotę, w ten sam dzień i zapłaciłeś jedynie 3,5pln prowizji ?

    Czy dziwi Cie, ze ktos moze testowac wysokosc kursow wymiany w roznych bankach?
    Zrozum, ze niektorzy poprzez wlasne doswiadczenia daza do wiedzy.

    Pzdr
    --
    neex
    http://mopi.pl

  • 13. Data: 2002-09-11 07:30:34
    Od: "neex" <n...@k...wytnijtochip.pl>

    Użytkownik "Radmar" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wyplacanie VE Millenium tego samego dnia - wynik 413 zl.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Sam sobie zaprzeczasz. Przecież jak sam napisałeś - kasę wypłacałeś z
    > bankomatu (a nie płaciłeś kartą), czyż nie ?

    Czy gotowkowy czy bezgotowkowy nie ma znaczenia. Stosowane sa takie same kursy
    wymiany. Kiedys juz to sprawdzalem. Najpierw wyplata
    z bankomatu, potem zakup w sklepie. Fortis ma akurat najgorszy kurs wymiany i nie
    jest to nowosc. Pionierem w tego typu testach
    (jesli sie nie myle) byla Lidka.
    Poczytaj i zaabsorbuj http://www.ebanki.pl/artykuly/karty_i_kursy.html

    Pzdr
    --
    neex
    http://mopi.pl

  • 14. Data: 2002-09-11 07:32:29
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    > No i właśnie się czepiasz. Bo chodziło o to, że wyraz "bezgotówkowych"
    jest
    > przejęzyczeniem (powolutku dociera?), gdyż wątek dotyczy operacji
    > gotówkowej.

    wow !!! niesamowite - łapię różnicę (ciekawe czy autor posta również załapał
    ? ;-).

    A poza tym nieważne, którego banku dotyczy w/w słowo. Ważne
    > jest, że wypłata z Fortisa kosztowała po przeliczeniu 20 zł więcej niż
    > wypłata z Millennium (pomijam 3,50 zł prowizji). Fortis ma najgorsze kursy
    > rozliczeń i nie muszę podawać przykładów, bo było ich tu już wiele.

    A jednak wolałbym zobaczyć dla tego konkretnego przykładu, ponieważ nadal
    twierdzę, że używanie w tym konkteście słowa "najgorsze" jest nieadekwatne i
    z pewnością istnieję o wiele "gorsze" tabele kursów.

    > A na marginesie. Czy Ty jesteś rzecznikiem banku?

    Nie. I nawet nie mam tam konta :-) Po prostu nie lubię bezpodstawnego
    najeżdżania na kogoś (nawet jeśli jest to bank). Potrafię się przyznać jeśli
    nie mam racji, ale musze zobaczyć konkretne przykłady, a nie samo
    stwierdzenie, że są to kursy najgorsze.

    > P.S. A teraz odpisz na ten post i powiedz, że się nie czepiasz, a tym
    > bardziej nie chcesz, żeby ostatnie zdanie należało do Ciebie.

    Przepraszam, że odpisuję i zostawiam Ci miejsce na Twoje ostatnie zdanie ;-)

    TU_WPISZ_SWOJE_OSTATNIE_ZDANIE

  • 15. Data: 2002-09-11 07:50:36
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radmar" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wyplacanie VE Millenium tego samego dnia - wynik 413 zl.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]

    A poza tym myślę, że Fortis ma najgorsze kursy rozliczeń zarówno gotówkowych
    jak i bezgotówkowych. Więc się nie czepiaj.

    kriskel

  • 16. Data: 2002-09-11 07:56:27
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    Ok już widzę. O to mi właśnie chodziło. Czyli faktycznie jedne z najgorszych
    kursów, ale za to brak prowizji rekompensuje stratę na kursie.
    Dla mnie EOT.

  • 17. Data: 2002-09-11 08:18:18
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    No i właśnie się czepiasz. Bo chodziło o to, że wyraz "bezgotówkowych" jest
    przejęzyczeniem (powolutku dociera?), gdyż wątek dotyczy operacji
    gotówkowej. A poza tym nieważne, którego banku dotyczy w/w słowo. Ważne

  • 18. Data: 2002-09-11 08:39:24
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Powtórzę to co podał neex powyżej.
    Zajrzyj na http://www.ebanki.pl/artykuly/karty_i_kursy.html
    Tam jest dowód.

    --
    kriskel

  • 19. Data: 2002-09-12 18:57:56
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    Dla porownania ta sama transakcja i w tym samym dniu dla VE Millenium
    > dala przelicznik 100EUR - 413 zl.
    >
    > Fakty sprawdzone.

    Moglbys podac konkretna transakcje, bo wydaje mi sie to niemozliwe. Kurs
    sprzedazy eur 6.09. byl ok. 4.18, a jeszcze trzeba policzyc przez dolara,
    wiec nie moze byc tak, zeby kurs rozliczeniowy byl nizszy.

  • 20. Data: 2002-09-14 12:34:04
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...

> [...]
    > przez dolara z powrotem na zlotowke."
    > Tylko w ten sposob, ze "jesli waluta transakcji jest zlotowka, to
    transakcja
    > jest traktowana inaczej", jesli dowolna inna waluta - to liczymy ile to
    > dolarow.
    > Oprocz wygody banku, NIC nie stoi na przeszkodzie zeby rowniez transakcje
    > Euro traktowac "specjalnie" - jak zlotowke - czyli przeliczac na zlotowki
    po
    > kursie Euro, natomiast transakcje w walutach egzotycznych, tj. innych niz
    > zlotowka i Euro - z waluty poprzez dolary wg. kursu Visa, na zlotowki wg.
    Własnie wróciłem z Chorwacji i tam posługiwałem się VE Fortisa do pobierania
    z bankomatów tamtejszych kun. W czasie przed wyjazdem kurs w kantorach HRK
    był 57PLN za 100HRK skup i 65/100 sprzedaż. Kupiłem ich w Polsce nie wiele
    (tylko 100) i nie żałuję. kurs wymiany wg Fortisu to 59/100! Z doświadczenia
    kilku wyjazdów zagranicznych mogę w 100% polecić kartę Fortisa we wszystkich
    krajach poza strefą EURO. Kursy z ostatnich 3 lat obserwowane w Czechach,
    Słowacji, Węgrzech, USA i Chorwacji były w wysokości kantorowych lub niższe
    rekord to Chorwacja 5% i Węgry 7% mniej niż kantor! Co do EUR to
    potwierdzam, kurs bankomatowy jest mówiąc oględnie kiepski!