  • 21. Data: 2004-08-30 09:27:54
    Temat: Re: VWbank
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgurds$mt$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Kubiczek wrote:
    > czy pani ma jakiś kompleks?

    Z tym pytaniem zapraszam pana na pl.sci.psychologia, za to tu chętnie
    popatrzę jak merytorycznie obala pan moje zarzuty i odpowiada na
    pytania. No, śmiało i bez kompleksów pracownika vw! Zapraszam.

    Renata

  • 22. Data: 2004-08-30 09:32:37
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncj5rfm.847.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Wygody brak to przede wszystkim. Poza tym sensu, logiki,
    > intuicyjności, zaufania.
    > Kilka przykładów z niekończącej się wyliczanki:
    >
    > 1. czas zakładania konta. W moim przypadku prawie 50 dni!

    przypadki widac sa rozne...

    > 2. konieczność drałowania na wybraną(!) pocztę lub umawiania się z
    > kurierem

    wizyta kuriera to normalka w przypadku banku internetowego

    > 3. absurdalny interfejs. A trzeba pamiętać, że to bank jedynie
    > wirtualny

    interfejs malo intuicyjny ale kazdy interfejs da sie poznac dla
    sredniointeligentnego klienta :-)

    ponizsze sprawy szczegolow interfejsu pomijam. Po prostu trzeba sie nauczyc.

    > * Jak nie pójdzie zlecenie, bo na koncie nie było pieniędzy, to nie ma
    > na ten temat _żadnej_ informacji, żadnego komunikatu

    zlecenie jest wtedy odrzucone

    > * offlinowość. W banku internetowym!

    nie tak wielka. Mozna przelac miedzy rachunkami w kilkanascie minut.

    > * w Operze nie zawsze daje się wybrać funkcję Historia i nie jest to
    > tylko mój problem:
    > <s...@1...acn.waw
    .pl>

    > * w Mozilli (w kilku wersjach) nie mogę wpisać numeru konta, bo pole
    > jest za krótkie. Ktoś wie jak to rozwiązać?

    zmienic przegladarke.

    > 4. brak możliwości zmiany PINu do karty

    prosze sprobowac zmienic PIN w dzisiatkach kart wydawanych w Polsce..:-))

    > 5. problemy z dodzwonieniem się do banku (dane z listopada/grudnia
    > 2003, potem poniechałam)

    nie stwierdzilem

    > 6. brak na ich stronie wielu niezbędnych informacji dotyczących usług
    > vw. A ten segregator, co to przysyłają z kilkoma kolorowymi
    > kartonikami w środku to śmiech na sali.

    segregator super. Akurat na wyciagi :-) Mogliby je jeszcze dziurkowac przed
    wyslaniem :-)

    ?
    > 8. opóźnienia (olewanie?) w odpowiedziach na maile. Na mail - ważny!
    > bo dotyczący zwiększenia limitu - odpowiedzieli dopiero po drugim mailu
    > (lekko nieprzyjemnym, bo już traciłam cierpliwość, a sprawa ważna)
    > ponaglającym, ale wtedy zrobili ekspresowo, tyle, że zwiększanie
    > limitu trwało w sumie ok. 5 dni.

    trzeba dzwonic a nie mailowac

    > 9. czas otwierania lokat. To zainteresuje autorkę wątku. Cytat z
    > mojego wcześniejszego posta:
    > "A ja niedawno chciałam otworzyć lokatę (posiadając już konto w
    > vw). Ale się obśmiałam, jak kazali mi wysyłać jakieś papiery pocztą i
    > datę rozpoczęcia lokaty kazali wpisać z 10-dniowym opóźnieniem, bo tyle
    > będzie trwała cała procedura:))"

    zdaje sie ze mozna zrobic to przez tel i siec.

> [...]
    > "bo oni zwykle dzwonią na komórki", mówię, że świetnie, tylko, że
    > akurat ta komórka nie należy do mnie i dlatego podałam ją w drugiej
    > kolejności, gdyby nie możnabyło skontaktować się ze mną na
    > stacjonarny, pani zrobiła niemądre "acha" i powiedziała, że odnotowała
    > 13. problem z pomieszczeniem mojego nazwiska na karcie
    > (telefon z VW: "nie mieści nam się, co mamy zrobić?", tylko,
    > kurna, gdzie indziej się mieści)
    >
    > Uff, czuję, że vw powinien mi coś odpalić za tak dogłębną analizę ich
    > usług (choć zdaję sobie sprawę, że lista jest dalece niepełna).

    a ja czuje ze powinnas sie wyluzowac i zmienic bank :-) Na pewno znajdziesz
    satysfakcjonujaca cie oferte z oprocentowaniem 1% i oplata 30zl na miesiac
    :-)

    robie

    > Może to dlatego, że pytanie nie było do Ciebie, nie zrozumiałeś go.
    > Pytałam co POZA ceną powoduje takie wielkie zadowolenie u posiadacza
    > konta w vw.

    podalem - mozliwosc wyplat w dowolnym bankomacie, dostep przez telefon i
    wysokie oprocentowanie wkladu.

    A ty po prostu daj sobie spokoj z VW - po co sie uczepilas tak tego banku
    skoro cie denerwuje ? Wystarcxzy wszak zaplacic ze 100zl rocznie i miec
    bardziej komfortowy dla ciebie bank. To tak jak z tanimi liniami
    lotniczymi - nikt cie nie zmusza do malo komfortowej wyprawy np. do Londynu
    za 50zl bo i jedzenia, gazetki nie dadza i terminal jakis dziwny. Po prostu
    kup sobie bilet za kilkaset zlotych i lec w komforcie :-) Ja nie widze sensu
    placenia bankowi kilkuset zlotych rocznie skoro wystarcza mi to co oferuje
    on bezplatnie.

    D.

  • 23. Data: 2004-08-30 09:33:57
    Od: Daniel Karasek <a...@b...pl>

    sygnatura THE BEST !!!

    Daniel
    "Zacząłbym wierzyć w Boga, ale odstrasza
    mnie ogromna ilość pośredników."

  • 24. Data: 2004-08-30 10:08:05
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgus5b$np7$1@inews.gazeta.pl>, Dave wrote:

    > przypadki widac sa rozne...

    Archiwum pbb jest ich pełne. Pouczająca lektura.

    > wizyta kuriera to normalka w przypadku banku internetowego

    To z mBanku też przysyłają kuriera? Coś się zmieniło?

    > interfejs malo intuicyjny ale kazdy interfejs da sie poznac dla
    > sredniointeligentnego klienta :-)

    Książki telefonicznej też się da nauczyć na pamięć. I nawet można być
    mniej niż średniointeligentnym.
    Ale skoro taki średniointeligentny klient może poznać to dlaczego nie
    napisałeś co to jest zlecenie odrzucone, zlecenie aktywne, zlecenie w
    trakcie realizacji, o które pytałam, bo nie wiem. W świetle Twojego
    komentarza o inteligencji klientów moje przyznanie się do tego nie
    stawia mnie w najlepszej sytuacji, ale cóż prawda jest taka, że nie
    wiem (tego aktywnego to się domyślam).

    > ponizsze sprawy szczegolow interfejsu pomijam. Po prostu trzeba sie nauczyc.

    Ot, jakie to proste.

    > zlecenie jest wtedy odrzucone

    Nieprawda! Takie zlecenie ma status "zlecenie zakończone"! I przy
    okazji, gdy to przed chwilą sprawdzałam, przypomniała mi się jeszcze
    jedna wada badziewnego interfejsu: gdy przegląda się zlecenia, można
    ustawić dwa parametry: typ zlecenia i czas (czego czas? Ktoś wie? Ja
    już wiem po paru eksperymentach, ale początkujący klient nie dowie się
    tego za nic). Tyle, że każdy z tych parametrów trzeba ustawiać
    oddzielnie, tzn. najpierw typ - nowa strona - potem czas - i znów nowa
    strona.

    > nie tak wielka.

    Nic nie piszę o jej wielkości.

    .pl>

    > zmienic przegladarke.

    Zmienić bank. Bo bank, który jest pisany pod windowsy (mylę się?), to
    tragedia.

    > prosze sprobowac zmienic PIN w dzisiatkach kart wydawanych w Polsce..:-))

    A czy to umożliwi mi wtedy wybór PINu w vw? Bo jeśli nie, to po co mam
    próbować?

    > nie stwierdzilem

    Polecam archiwum.

    > segregator super. Akurat na wyciagi :-) Mogliby je jeszcze dziurkowac przed
    > wyslaniem :-)

    Nie tak akurat, bo ma format A5, a wyciągi A4 :P

    http://glinki.com/?l=y06o5w

    > trzeba dzwonic a nie mailowac

    A do czego służy opcja E-mail na stronach transakcyjnych? Poza tym
    patrz punkt 5.

    > zdaje sie ze mozna zrobic to przez tel i siec.

    No właśnie, tylko Ci się zdaje. Tak to można otworzyć tylko JEDNĄ
    lokatę.

    > a ja czuje ze powinnas sie wyluzowac i zmienic bank :-)

    Mam konta w 5 różnych bankach. Jeśli chodzi o obsługę, vw wypada
    najgorzej.

    > podalem - mozliwosc wyplat w dowolnym bankomacie,

    Prawie każdy bank to oferuje (chyba poza spółdzielczymi).

    >dostep przez telefon

    Też mnóstwo banków.

    > wysokie oprocentowanie wkladu.

    To już jest cena (czyli zyski-procenty minus koszty-opłaty)

    Więc co tam jest takiego super, poza ceną, co wzbudza zachwyt
    klientów. Moim zdaniem nie ma nic lepszego, czego nie można znaleźć w
    innym banku, a atrakcyjność vw opiera się jednynie na niskiej cenie.
    Jak w Biedronce:)

    > A ty po prostu daj sobie spokoj z VW - po co sie uczepilas tak tego banku
    > skoro cie denerwuje ?

    No właśnie dlatego, że mnie denerwuje, to piszę o tym na tę grupę.
    Gdybym nie miała na temat vw żadnego zdania, to bym nie pisała o nim.
    Logiczne.

    >Wystarcxzy wszak zaplacic ze 100zl rocznie i miec
    > bardziej komfortowy dla ciebie bank. To tak jak z tanimi liniami
    > lotniczymi

    Niezupełnie, bo tanie linie mówią wprost: u nas nie ma obiadków, u nas
    nie można wziąć dużo bagażu, u nas trzeba dojechać daleko na lotnisko
    itp. Natomiast nie widzę, żeby vw mówił: mamy toporny interfejs (czy
    w ogóle zanim otworzy się konto, można sobie potestować ich
    interfejs?), który jako tako działa tylko pod windowsami(?),
    transakcje widoczne są na koncie z kilkudniowym opóźnieniem, nie można
    się do nas dodzwonić, późno odpowiadamy na maile, jak nie zrealizujemy
    twojego zlecenia, to ci o tym nie powiemy, a wręcz przeciwnie,
    będziemy udawać, że wszystko w porządku itp.

    Renata

  • 25. Data: 2004-08-30 10:23:36
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncj5v43.8j7.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...
    > Mam konta w 5 różnych bankach. Jeśli chodzi o obsługę, vw wypada
    > najgorzej.

    rozumiem ze mowisz o 5 bankach internetowych i 5 roznych interfejsach.
    Powiem szczerze ze wieksze problemy mialem z interfejsem Lucasa (i z
    offlinowoscia) a i interfejs Nordei tez nie jest zbyt rewelacyjny. Moze masz
    zbyt duzo nawykow z mbanku ale tamten interfejs powstawal we wspolpracy z
    klientami i do dzisiaj rodzi wiele zarzutow...

    > Prawie każdy bank to oferuje (chyba poza spółdzielczymi).

    i kaze sobie za to slono placic :P

    > Też mnóstwo banków.

    jw

    > To już jest cena (czyli zyski-procenty minus koszty-opłaty)

    oprocentowanie nie jest kosztem obslugi

> [...]
    >
    > No właśnie dlatego, że mnie denerwuje, to piszę o tym na tę grupę.
    > Gdybym nie miała na temat vw żadnego zdania, to bym nie pisała o nim.

    wyrzuc segregator, schowaj token i zyj na luzie :-)

> [...]
    > twojego zlecenia, to ci o tym nie powiemy, a wręcz przeciwnie,
    > będziemy udawać, że wszystko w porządku itp.

    ale Ty skoro juz o tym wiesz idz po prostu do banku za ktory zaplacisz
    kilkaset zlotych rocznie i bedziesz zadowolona :-)
    zawsze jest cos za cos. Chcesz tanio tracisz na jakosci. To prawda ogolna
    nie tylko w banku, takze w biedronce i w samolocie. Wystarczy spojrzec na
    cene i wiadomo jakiej jakosci sie spodziewac. Jak chcesz komfort to konta
    VIP czekaja :-)

    D.

  • 26. Data: 2004-08-30 11:02:00
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cguv4v$8qp$1@inews.gazeta.pl>, Dave wrote:
    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    >
    > rozumiem ze mowisz o 5 bankach internetowych i 5 roznych interfejsach.

    Interfejsy to 4.

> [...]
    > zbyt duzo nawykow z mbanku ale tamten interfejs powstawal we wspolpracy z
    > klientami i do dzisiaj rodzi wiele zarzutow...

    Nigdy nie będzie idealnie i tak, żeby każdemu się podobało. Ale
    uważam, że w vw pod względem obsługi przez internet jest najgorzej
    wśród tych banków, które znam z praktyki, a sądząc po listach na
    grupie wśród zdecydowanej większości(wszystkich?) banków.

    > i kaze sobie za to slono placic :P

    Ależ co do ceny to ja się nie spieram, że w vw jest najtaniej.

    > oprocentowanie nie jest kosztem obslugi

    Koszt to oprocentowanie wkładu minus poniesione opłaty. Ale powtarzam
    ponownie, nie ulega wątpliwości, że vw jest tani.

    > Chcesz tanio tracisz na jakosci.

    O właśnie! Dlatego dziwią mnie obrońcy vw, którzy upierają się, że
    poza kosztami ten bank ma jeszcze coś fajnego:)

    > Jak chcesz komfort to konta VIP czekaja :-)

    Nie ma jednak takiej prostej zależności cena-jakość. Byłam kiedyś
    VIPem w pekao:) Do dziś mam barwne wspomnienia:) Najweselej było, jak się
    dowiedzieli w banku, że chcę zrezygnować z vipowstwa:
    <s...@l...localdo
    main>

    Renata

    PS Nadal nie wiem co to zlecenie odrzucone, oczekujące, aktywne itp. i
    czego musi się średniointeligentny klient nauczyć, żeby ominąć
    klikanie po trzech jałowych stronach wstępnych:(

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 27. Data: 2004-08-30 11:33:29
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości

    > O właśnie! Dlatego dziwią mnie obrońcy vw, którzy upierają się, że
    > poza kosztami ten bank ma jeszcze coś fajnego:)

    bo ma. Za ta cene jest swietny :-) W mbanku mimo niskiej ceny nie bylo szans
    wyplacic tanio z obcego bankomatu czy otrzymywac papierowe wyciagi.

    > Nie ma jednak takiej prostej zależności cena-jakość. Byłam kiedyś
    > VIPem w pekao:)

    widac jestes bardzo wybredna. Proponuje poszukac jakiegos drozszego konta
    :-) Stosunek jakosc/cena z reguly jest zachowywany :-)

    D.

  • 28. Data: 2004-08-30 12:34:34
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Kubiczek" <u...@h...com> napisał w
    wiadomości news:cgurds$mt$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > czy pani ma jakiś kompleks?

    Ma, ma... i to zeby tylko jeden to by moze mniej cierpialo na tym
    otoczenie....

    MAd Hat
    ter

  • 29. Data: 2004-08-30 12:37:39
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > Renata (niepracująca w żadnym banku, niemająca w bliższej i dalszej
    > rodzinie pracowników banku, za to aktualnie mająca konta w 5 bankach i
    > będąca przykładem słuszności teorii, że zadowolony klient powie o
    > swoim zadowoleniu 10 znajomym, a niezadowolony - 20 - choć w dobie
    > internetu te liczby się zwielokrotniają)

    A ja mam w szesciu (Raiffeisen, Millennium, Inteligo, mBank, VW, BPH PBK). I
    bedziemy sie teraz bawili w slynna z piaskownicy zabawe, kto ma dluzsza
    lopatke ?

    I uzywam jako konta podstawowego VW. Dziwne nie ?

    MAd Hat
    ter

  • 30. Data: 2004-08-30 12:46:47
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > O właśnie! Dlatego dziwią mnie obrońcy vw, którzy upierają się, że
    > poza kosztami ten bank ma jeszcze coś fajnego:)

    Jeszcze raz, po raz 100, a moze i 121:

    (1) Jest to jeden z lepiej zabezpieczonych rachunkow przed dostepem osob
    niepowolanych

    (2) Ma atrakcyjne kursy walut

    (3) Pieniadze nie pojawiaja sie i nie znikaja na koncie od tak sobie, bo
    ktos z kierownictwa banku mial taki kaprys.

    (4) W VW nie zdebetowany mi nigdy konta na kilka tysiecy PLN (z winy banku
    oczywiscie) nie informujac jednoczesnie o tym fakcie klienta w trybie
    natychmiastowy - czego wymaga regulamin tak na marginesie.

    (5) Obsluga w VW jest bardzo dobra, w oprzeciwienstwie do prostakow z mBanku
    dla przykladu (ale to oczywiscie moje subiektywne zdanie)

    MAd Hat
    ter