  • 21. Data: 2012-06-29 10:15:42
    Temat: Re: Vincent Sprawiedliwy ;)
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:03 Wojciech Bancer <p...@p...pl> pisze:

    > Przecież i tak już wyrywa. Jak na razie nic co przeczytałem w artykule
    > nie zmienia sposobu opodatkowania, czy też nie tworzy wyjątków od
    > ogólnych
    > reguł opodatkowania (do tego trzeba by było zmodyfikować ustawę o
    > PIT/CIT,
    > tudzież VAT, a o tym w artykule ani słowa).

    Prowizja jest kosztem uzyskania przychodu jesli ja placi przedsiebiorca,
    jak ja zaplaci klient jako dodatkowa oplate to bedzie kosztem uzyskania
    przychodu przedsiebiorcy? Zakladam, ze przedsiebiorca nie bedzie na tym
    zarabial, a moze sie myle.
    Jakie zkty beda zmianione to chyba jeszcze nie wiadomo... Gdyby mialo to
    byc neutralne to by musialo oznaczac, ze maja spasc ceny... Hehe...
    niadawno mielismy przyklad jak wzrost akcyzy na olej napedowy wplynal na
    ceny ;).

    MK

  • 22. Data: 2012-06-29 10:19:20
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:14 Waldek <j...@t...mam> pisze:

    > NO... to ja licytuje
    > - dorzuce kwartalne orzeszki od Baski ;)

    Jutro ok. 6.00 spij czujnie, bo ABW moze pukac do drzwi ;).

    MK

  • 23. Data: 2012-06-29 10:24:17
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

> [...]
    > tudzież VAT, a o tym w artykule ani słowa).
    >
    > Więc skąd te wasze "podatki" się wzięły to nie wiem.

    Chyba coś odszczekam, albo mnie naprostujecie... :)

    Teraz (pomijając VAT):
    Cena zaopatrzeniowa towaru: 10zł, Cena det.: 11zł.
    Marża sklepikarza: 10%, w tym:
    koszt funkcjonowania sklepu, w tym prowizje karciane: 50gr (do
    odliczenia od podstawy CIT)
    czysty zysk netto: 50 gr, opodatkowany 19%, czyli 9.5gr dla Vincenta.

    Za chwilę:
    Cena zaop. i det. b.z., ale:
    prowizja karciana: 2% (20gr), a więc
    marża sklepikarza: 8% (80gr, bo prowizję karcianą płaci klient),
    koszt funkcjonowania sklepu (bez prowizji karcianych): 30gr.,
    Czysty zysk sklepikarza netto: 50gr, czyli dalej bez zmian... (?)

    Czy coś źle liczę?

    A Vincenta zastrzelić, swoją drogą.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 24. Data: 2012-06-29 10:29:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-29, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Prowizja jest kosztem uzyskania przychodu jesli ja placi przedsiebiorca,
    > jak ja zaplaci klient jako dodatkowa oplate to bedzie kosztem uzyskania
    > przychodu przedsiebiorcy?

    Jeśli przedsiębiorca będzie w tym pośredniczył to tak. Jeśli nie, to nie.
    Wyobrażasz sobie żeby w tym *nie* pośredniczył?

    > Zakladam, ze przedsiebiorca nie bedzie na tym zarabial, a moze sie myle.

    Teraz też nie zarabia. Jesteś pewny, że rozumiesz konstrukcję na której
    opierają się podatki?

> [...]
    > byc neutralne to by musialo oznaczac, ze maja spasc ceny... Hehe...
    > niadawno mielismy przyklad jak wzrost akcyzy na olej napedowy wplynal na

    Musiałyby to być zmiany na poziomie ustawy o VAT, czy PIT, zabraniające
    wprost wrzucania tego rodzaju opłat, podobnie jak to się ma z paliwem np.
    Jest to o tyle niełatwe, że nie możemy tego rodzaju zapisów robić (przynajmniej
    jeśli chodzi o VAT) "bo Unia".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2012-06-29 10:30:53
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:24 SQLwiel <_...@g...com> pisze:

> [...]
    > koszt funkcjonowania sklepu (bez prowizji karcianych): 30gr.,
    > Czysty zysk sklepikarza netto: 50gr, czyli dalej bez zmian... (?)

    Tak... zakladasz, ze cena spadnie. Juz jeden kolega napisal, ze u niego
    nie spadnie, wiec w takim przypadku prowizja bedzie placona dodatkowo, a
    podstawa opodatkowania wzrosnie...

    MK

  • 26. Data: 2012-06-29 10:33:06
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:29 Wojciech Bancer <p...@p...pl> pisze:

> [...]
    > wprost wrzucania tego rodzaju opłat, podobnie jak to się ma z paliwem np.
    > Jest to o tyle niełatwe, że nie możemy tego rodzaju zapisów robić

    To prosze bardzo, wczpraj kupilem Newsweeka, zaplacilem karta 11,90PLN,
    jak to wyglada obecnie i jak wg. Ciebie bedzie wygladalo po zmianach...

    MK

  • 27. Data: 2012-06-29 10:37:05
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-06-29 10:30, MK pisze:

    > Tak... zakladasz, ze cena spadnie. Juz jeden kolega napisal, ze u niego
    > nie spadnie, wiec w takim przypadku prowizja bedzie placona dodatkowo, a
    > podstawa opodatkowania wzrosnie...

    Gdzie "spadnie"?
    Cena det. nadal będzie 11zł (w tym prow. karciana), nic się nie zmieni.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 28. Data: 2012-06-29 10:42:01
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:33 MK <m...@i...pl> pisze:

    > To prosze bardzo, wczpraj kupilem Newsweeka, zaplacilem karta 11,90PLN,
    > jak to wyglada obecnie i jak wg. Ciebie bedzie wygladalo po zmianach...

    Zeby nie bylo, ze przeplacilem... kupilem Forbesa, ale to jest przyklad...

    MK

  • 29. Data: 2012-06-29 10:42:49
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.06.2012 10:24, SQLwiel pisze:

> [...]
    > koszt funkcjonowania sklepu (bez prowizji karcianych): 30gr.,
    > Czysty zysk sklepikarza netto: 50gr, czyli dalej bez zmian... (?)

    Raczej źle. Myślę że "przerzucenie kosztu na klienta" może oznaczać coś
    takiego:

    Cena zaopatrzenia: 10zł
    Cena detaliczna: 11zł
    Cena detaliczna dla płacących kartą: 11.22 zł
    Koszt funkcjonowania sklepu: 50gr, zysk - 72gr ...

    p. m.

  • 30. Data: 2012-06-29 10:44:17
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:37 SQLwiel <_...@g...com> pisze:

    > Gdzie "spadnie"?
    > Cena det. nadal będzie 11zł (w tym prow. karciana), nic się nie zmieni.

    A dla placacych gotowka? Mowimy o konstrukcji cena detaliczna + prowizja.
    Obecnie bilet komunikacji miejskiej kosztuje w W-wie 3,60PLN. Taka cene
    placi kazdy niezaleznie od formy platnosci. Jaka cene bedzie placil po
    takiej zmianie?

    MK