  • 11. Data: 2005-04-24 12:47:45
    Temat: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces GieTeGie <t...@w...pl> zwrócił błąd:

    > Jak dla mnie głupotą jest posiadanie wypukłej karty kredytowej.
    > Wystarczy numer i dane właściciela i już możemy robić zakupy na czyjeś
    > konto. Numer karty jest drukowany w terminalu przy każdej transakcji -
    > większość ludzi takie potwierdzenie poprostu wyrzuca.
    >
    > Jeżeli koniecznie potrzebujesz transakcji w internecie warto korzystać
    > np. z eKarty mBanku.

    Nie podoba mi się mbank. Mam inteligo tylko dlatego, że przy zakładaniu
    konta w mbanku (rok temu) dokumenty przyszły w otwartej kopercie, co
    sugeruje że wszystkie moje dane mogą być znane nie wiadomo komu. W banku
    powiedzieli że to nie ma znaczenia, he he. Inteligo przysłało kurierem i
    to znacznie bardziej mi się spodobało.

    BTW karta VE jest ani kredytowa, ani wypukła. :)

    Nie mogę jej ładować jak karty mbanku, ale mogę przecież ustawić limit.
    Poza tym jest tańsza niż produkt mbanku.

    --
    Saiko Kila - Jabber - s...@c...pl - GG - 4088862
    Sol: Bad boy yardies are supposed to know how to get rid of bodies.

  • 12. Data: 2005-04-24 12:49:06
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik August napisał:
    > A jak to się ma się do umowy kredytowej na 1zł na KK ?
    > KK oprócz zachodu przy tym , ma chyba taką samą funkcjonalność ?

    KK nie możesz naładować i rozładować (ZTCW) - wypłata jest możliwa do
    wysokości przyznanego limitu.

    No i dajmy na to mam limit 1000 PLN i jak w internecie kupić coś za 1500
    PLN? eKarta mBanku to umożliwia. Po prostu ją ładuję środkami na koncie.
    A przy KK muszę czekać 30/45/itd. dni.

  • 13. Data: 2005-04-24 12:55:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    GieTeGie napisał(a):

    > To może mnie oświecisz? Sam miałem kiedyś w PEKAO S.A. i poza tym, że
    > miałem wysokooprocentowane 2000 miesięcznie, które musiałem zaraz oddać
    > (30 dni). Dodatkowo roczna opłąta to 50 PLN była i prowizja od każdej
    > transakcji.

    to znaczy, że nigdy w życiu nie miałes karty kredytowej

    M.

  • 14. Data: 2005-04-24 13:00:20
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Jak dla mnie głupotą jest posiadanie wypukłej karty kredytowej.

    Nie obraz sie, ale dla mnie glupota jest to co piszesz. Na przyklad do
    wynajecia samochodu przewaznie potrzebna jest wypukla karta kredytowa.

    > Numer karty jest drukowany w terminalu przy każdej transakcji - większość
    > ludzi takie potwierdzenie poprostu wyrzuca.

    To w naszym kraju, bo na przyklad we Francji numer karty na potwierdzeniu
    klienta jest "wygwiazdgowany". Ale fakt, wyrzucanie potwierdzenia bez
    podarcia go to faktycznie glupota.

    > Czy osoba, którą stać na kartę kredytową w rzeczywistości jej potrzebuje?
    > Wypłaty gotówki z bankomatu z takiej karty są obciążone wysoką prowizją.
    > Terminale już mamy pewnie wszystkie elektroniczne, a w internecie można
    > płacić kartami wirtualnymi.

    Owszem potrzebuje. Nie dalej jak wczoraj zdarzylo mi sie, ze terminal
    elektroniczny odmowil w sklepie posluszenstwa. Przy karcie elektronicznej
    bylby to koniec zakupow. Przy wypuklej karcie kredytowej (i odpowiedniej
    dawce asertywnosci) mozna zmusic kasjerke do zadzwonienia do centrum
    autoryzacji.

    Do tego dochodza oszczednosci zwiazane z tym, ze nie musze blokowac blizej
    nieokreslonej kwoty na nieoprocentownym rachunku z mysla o tym, ze bede
    chcial za cos zaplacic. Ze nie wspomne o zwrocie na przyklad 1% transakcji
    karta kredytowa (usluga w Polsce chyba nie wystepujaca, ale w kulturalnych
    krajach owszem).

  • 15. Data: 2005-04-24 13:01:18
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
    > Masz rację. Wydaje Ci się.

    No cóż...

    > A wypukłej debetowej?

    Nie - tej nie.

    > Ale co ma kredytowość do płatności online????? Są karty kredytowe bez
    > możliwości płacenia bez fizycznej obecności karty,

    Tego nie wiedziałem.

    > są też karty debetowe
    > z możliwościż płacenia zdalnego.

    Np. VE Inteligo

    > A Ty wybitnie sugerujesz, że
    > kredytowa=" możliwościa płacenia zdalnego", debetowa="bez takiej
    > możliwości".

    Mój błąd. Kiedyś aby zapłacić w internecie musiałem wziąć właśnie
    wypukłą kredytową - innych nie było i stąd to nieporozumienie.

  • 16. Data: 2005-04-24 13:01:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    GieTeGie napisał(a):

    > Jak to się ma do ładowania/rozładowania eKart mBanku? Przecież nawet jak
    > ktoś mi ukradnie numer eKarty to jak wypłaci cokolwiek jeżeli taka karta
    > będzie załadowana na 0 zł?

    "eKarta załadowana na kwotę x" oznacza ni mniej, ni więcej niż
    "autoryzacje na kwotę <=x dostają odpowiedź pozytywną" i "autoryzacje na
    kwotę >x dostają odpowiedź negatywną". I JEDYNIE chodzi tutaj o
    autoryzacje. Jeżeli bank otrzyma obciążenie, MUSI je zaksięgować i zrobi
    to w ciężar eKonta.

  • 17. Data: 2005-04-24 13:02:37
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-24 14:26- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    GieTeGie, wyłuszczający(a) się następująco:

> [...]
    > miałem wysokooprocentowane 2000 miesięcznie, które musiałem zaraz oddać
    > (30 dni). Dodatkowo roczna opłąta to 50 PLN była i prowizja od każdej

    Jeżeli masz limit 2k i używasz karty wyłącznie do płatności w
    internecie, to kk (która wcale nie musi być wypukła, wcale też nie musi
    pozwalać na transakcje zdalne) nie wydaje się sensownym rozwiązaniem.
    Ale w przypadku *rezerwowania* hoteli, albo samochodów w zagranicznym, w
    których to przypadkach płatność może przekraczać 2k pln, ale za to
    nastąpi np za kilka miesięcy, blokowanie pieniędzy na karcie wirtualnej,
    nawet jeżeli możliwe (w przypadku samochodu - nie radził bym ryzykować)
    wydaje się mało sensowne.
    Przykład był dobrany dowolnie, bowiem karty kredytowe mają liczne inne
    zastosowania, a każdy powinien sam się zastanowić czy ich potrzebuje. Ty
    nie potrzebujesz? OK, to nie jest przymusowe. Ale nie sądzę, żeby
    każdy miał dochody, strukturę wydatków, plany na najbliższą i dalszą
    przyszłość etc. podobne do Twoich.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 18. Data: 2005-04-24 13:02:56
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    > to znaczy, że nigdy w życiu nie miałes karty kredytowej

    Bo 2000 to żaden kredyt - tak?

  • 19. Data: 2005-04-24 13:07:38
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    GieTeGie napisał(a):

    > Nie - tej nie.

    Ale ona też umożliwia płatność w internecie. A przecież o tym mówiliśmy.

    > Mój błąd. Kiedyś aby zapłacić w internecie musiałem wziąć właśnie
    > wypukłą kredytową - innych nie było i stąd to nieporozumienie.

    Bo często tak jest, że kredytowa = "wypukła" a debetowa = "płaska".
    Obecnie jednak trzeba rozróżniać:

    - karty debetowe od kredytowych
    - karty wypukłe od elektronicznych (płaskich)
    - karty z możliwością płacenia przez net od tych bez tej możliwości

    na ten przykład:

    - VE inteligo, płaska, debetowa, z możliwością płacenia zdalnego
    - mBank, kredytowa VE, płaska, kredytowa, bez możliwości płacenia przez net
    - MultiBank Visa Classic, wypukła, z możliwością płacenia przez net, ale
    debetowa

  • 20. Data: 2005-04-24 13:08:56
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Tomek napisał(a):

    > Nie obraz sie, ale dla mnie glupota jest to co piszesz. Na przyklad do
    > wynajecia samochodu przewaznie potrzebna jest wypukla karta kredytowa.

    A to ciekawe. Jak oni to sprawdzają? Dajmy na to jestem w Gwatemali i
    chcę wypożyczyć samochód. Pokazuję kartę a oni wtedy dzwonią do mojego
    banku żeby się dowiedzieć czy to jest karta kredytowa czy nie??

    > To w naszym kraju, bo na przyklad we Francji numer karty na potwierdzeniu
    > klienta jest "wygwiazdgowany". Ale fakt, wyrzucanie potwierdzenia bez
    > podarcia go to faktycznie glupota.

    W Polsce od dawna nie widziałem na potwierdzeniu pełnego numeru karty.

> [...]
    > bylby to koniec zakupow. Przy wypuklej karcie kredytowej (i odpowiedniej
    > dawce asertywnosci) mozna zmusic kasjerke do zadzwonienia do centrum

    Po raz kolejny - co tu ma do rzeczy "kredytowość"??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica