  • 21. Data: 2005-04-24 13:10:46
    Temat: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomek napisał(a):

    > Owszem potrzebuje. Nie dalej jak wczoraj zdarzylo mi sie, ze terminal
    > elektroniczny odmowil w sklepie posluszenstwa. Przy karcie elektronicznej
    > bylby to koniec zakupow. Przy wypuklej karcie kredytowej (i odpowiedniej
    > dawce asertywnosci) mozna zmusic kasjerke do zadzwonienia do centrum
    > autoryzacji.

    A przy wypukłej debetowej?

  • 22. Data: 2005-04-24 13:11:12
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Marcin Lubojański napisał(a):

    > W Polsce od dawna nie widziałem na potwierdzeniu pełnego numeru karty.

    Eeeee... a to mnie zagiąłeś... bo ja widze dość często... ;-(

  • 23. Data: 2005-04-24 13:15:03
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:
    > Nie obraz sie, ale dla mnie glupota jest to co piszesz. Na przyklad do
    > wynajecia samochodu przewaznie potrzebna jest wypukla karta kredytowa.

    Zwykle wymaga się zaświadczenia o zarobkach albo wpłaty kaucji. Nie znam
    usługi, która wymagałaby wyłącznie KK. A jak ktoś nie ma regularnych
    wpłat na konto i nie zarabia (lub nie jest studentem z wysoką średnią)
    to i tak nie dostanie KK.

> [...]
    > bylby to koniec zakupow. Przy wypuklej karcie kredytowej (i odpowiedniej
    > dawce asertywnosci) mozna zmusic kasjerke do zadzwonienia do centrum

    No ale to wypadek losowy - przy długiej kolejce tłum by Cię zlinczował,
    że zawracasz dupę i nie płacisz :) Zwykle kasjerki mówią, że tam dalej
    jest bankomat - proszę sobie wybrać.

    > Do tego dochodza oszczednosci zwiazane z tym, ze nie musze blokowac blizej
    > nieokreslonej kwoty na nieoprocentownym rachunku z mysla o tym, ze bede
    > chcial za cos zaplacic.

    Do wysokooprocentowanych rachunków też można mieć karty debetowe.

    > Ze nie wspomne o zwrocie na przyklad 1% transakcji
    > karta kredytowa (usluga w Polsce chyba nie wystepujaca, ale w kulturalnych
    > krajach owszem).

    To nie występuje u nas.

  • 24. Data: 2005-04-24 13:16:57
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Eeeee... a to mnie zagiąłeś... bo ja widze dość często... ;-(

    Widocznie robimy zakupy gdzie indziej ;-D

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 25. Data: 2005-04-24 13:18:20
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-24 15:15- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    GieTeGie, wyłuszczający(a) się następująco:

    > Zwykle wymaga się zaświadczenia o zarobkach albo wpłaty kaucji.

    I wysyłasz do USA zaświadczenie o zarobkach? Poważnie?

    > A jak ktoś nie ma regularnych wpłat na konto i nie zarabia (
    > lub nie jest studentem z wysoką średnią)
    > to i tak nie dostanie KK.

    Czy to jest argument za czy przeciw kk? Pytam, bo trudno zgadnkąć.

    > No ale to wypadek losowy - przy długiej kolejce tłum by Cię zlinczował,
    > że zawracasz dupę i nie płacisz :) Zwykle kasjerki mówią, że tam dalej
    > jest bankomat - proszę sobie wybrać.

    Jesteś nadmiernie spolegliwy. To cnota, ale jak masz wózek pełen zakupów
    to jak dokonasz tej oryginalnej sztuki, unikając blokowania kasy i
    samosądu kolejkowego?

    > Do wysokooprocentowanych rachunków też można mieć karty debetowe.
    Pisałeś o kartach wirtualnych i odpowiedź takich dotyczyła.

    > To nie występuje u nas.

    Ale za to są rabaty nawet kilkunastoprocentowe

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 26. Data: 2005-04-24 13:19:03
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Saiko Kila napisał(a):

    > Pytanie moje proste jest - czy warto zabezpieczyć taki numerek (karta
    > inteligo) przez zamazanie go na karcie?

    Nie ma sensu. Jeżeli numer Twojej karty wypłynie (bez CVV2), to i tak
    transakcja zostanie dokonana, a kłopoty będziesz miał identyczne (czyt.
    reklamacja).

  • 27. Data: 2005-04-24 13:19:56
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomek napisał(a):

    > Pewnie tez da rade, ale po cholere trzymac srodki na nieoprocentowanym
    > rachunku biezacym?

    Nie zrozumiałeś. Doczepiłem się do utożsamiania "kredytowości" kart z
    ich "wypukłością"...

  • 28. Data: 2005-04-24 13:20:59
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Tomek napisał(a):

    > Pewnie tez da rade, ale po cholere trzymac srodki na nieoprocentowanym
    > rachunku biezacym?

    A kto każe ci trzymać kasę na nieoprocentowanym rachunku?

  • 29. Data: 2005-04-24 13:21:50
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    >A to ciekawe. Jak oni to sprawdzają? Dajmy na to jestem w Gwatemali i chcę
    >wypożyczyć samochód. Pokazuję kartę a oni wtedy dzwonią do mojego banku
    >żeby się dowiedzieć czy to jest karta kredytowa czy nie??

    Nie wiem jak, ale czesto dostaje w potwierdzeniu rezerwacji informacje, ze
    bedzie potrzebna wazna karta kredytowa (a karty debetowe nie beda
    akceptowane). Nie wiem, jak by byly interpretowane karty charge.

    > W Polsce od dawna nie widziałem na potwierdzeniu pełnego numeru karty.

    A ja praktycznie przy kazdej transakcji. Widocznie gdzie indziej robimy
    zakupy.

> [...]
    > autoryzacji.

    > Po raz kolejny - co tu ma do rzeczy "kredytowość"??

    To, ze nie musze miec pieniedzy na nieoprocentowanym rachunku biezacym.

  • 30. Data: 2005-04-24 13:22:01
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik GieTeGie napisał:

    > Zwykle wymaga się zaświadczenia o zarobkach albo wpłaty kaucji. Nie znam
    > usługi, która wymagałaby wyłącznie KK.

    A Ty myslisz, ze Juzek w RPA skuma cokolwiek z Twojego zaswiadczenia o
    zarobkach? Pomijam fakt, ze generalnie bedzie mial to w dupie. Jego
    interesuje tylko i wylacznie to, ze masz wypulka karte (czyli bank ma o
    Tobie nienajgorsza opinie).

    Bartol