  • 1. Data: 2012-12-03 21:18:34
    Temat: "Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
    Od: Anbu <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Moja mama ( ok 80 lat) wybrała się ostatnio do Reala. Chciała założyć sobie
    kartę do zbierania punktów . Niestety po kilku dniach na adres mamy
    przyszedł list a w nim karta kredytowa "real MasterCard" wydana przez Sygma Bank.
    Okazało się, że przy okazji wyrabiania karty "payback" podsunięto mamie do podpisu
    również umowę o kartę kredytową. Umowa była napisana drobnym drukiem i mama podpisała
    ją bez czytania - starsi ludzie mają to do siebie, że są łatwowierni.
    Byłem z mamą w punkcie Sygma Banku i złożyliśmy oświadczenie o odstąpieniu umowy.
    Proszę o radę - gdzie - do jakich instytucji można złożyć skargę na niewłaściwe
    postępowanie pracowników placówki banku. Na jakie przepisy się powołać - jakie
    przepisy prawa zostały tu naruszone? A może ktoś przerabiał już podobną sytuację?
    Z góry dziękuję za wszystkie rady i wskazówki.
    Pozdrawiam serdecznie!!!

  • 2. Data: 2012-12-03 21:21:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2012-12-03 21:18, Anbu pisze:
> [...]
    przepisy prawa zostały tu naruszone? A może ktoś przerabiał już podobną sytuację?
    > Z góry dziękuję za wszystkie rady i wskazówki.

    macie 10 dni na odstąpienie od umowy i rozumiem, że z tego prawa
    skorzystaliście (po to właśnie ta opcja istnieje)

    IMHO nie ma sensu składać reklamacji, wysyłać pism itp...co chcecie
    osiągnąć? nikt pracownika do odpowiedzialności nie pociągnie, gdyż
    pewnie miał takie wytyczne (realizacja targetu sprzedażowego)
    ponieśliście jakieś wymierne straty?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2012-12-03 21:38:40
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-12-03 21:21, RobertS pisze:

> [...]
    > osiągnąć? nikt pracownika do odpowiedzialności nie pociągnie, gdyż
    > pewnie miał takie wytyczne (realizacja targetu sprzedażowego)

    Anbu fajnie, że w porę udało się zareagować i odstąpić od umowy! Możesz
    złożyć skargę na działanie banku do KNF:
    https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsument
    a/pomoc/skarga_na_bank.jsp

    Robert, a czy wyrabianie limitów sprzedażowych jest w jakimkolwiek
    stopniu usprawiedliwieniem wciskania KK osobom, które przyszły po kartę
    do programu lojalnościowego? Zdecydowanie nie! Takie osoby z racji
    swojego wieku są podatne na manipulację i bombardowane informacjami mogą
    mieć problem z szybkim rozróżnieniem karty rabatowej od karty kredytowej
    oraz dokumentów, które im się daje do podpisu. Rozumiem, że też musisz
    sprzedawać tyle ile centrala sobie życzy, bez względu na wszystko (także
    własne sumienie?), ale fajnie jakbyś w tym wypadku nie bronił kolegi po
    fachu.

  • 4. Data: 2012-12-03 21:46:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > sprzedawać tyle ile centrala sobie życzy, bez względu na wszystko (także
    > własne sumienie?), ale fajnie jakbyś w tym wypadku nie bronił kolegi po

    NIE jest, to jest naganne! To chyba oczywiste, ale nie widzę sensu, aby
    kruszyć kopie, bo praktycznie temu sprzedawcy NIC nie można zrobić.
    Oczywiście można pisać pisma, skargi itp...ale na końcu wyjdzie, że
    klient podpisał i koniec.

    Nie mam zamiaru tutaj nikogo bronić, bo ewidentnie sprzedawca postąpić
    źle, ale czy nie szkoda nerwów na jakiekolwiek działania? Co innego,
    gdyby można było wykazać jakieś wymierne straty, a w powyższym przypadku
    zadziałał "zawór bezpieczeństwa". Klient został wprowadzony w błąd, w
    domu zrozumiał, że go oszukano i z karty zrezygnował czyli tak jak miało
    to zadziałać...

    Oczywiście można napisać do arbitra, poinformować UOKiK, napisać do
    gazet lub tv itp...tylko co to da?

    Można pójść i co najwyżej zrobić mega awanturę temu pracownikowi i to na
    sali wśród klientów (szybko się nie pozbiera) + mieć satysfakcję, że się
    na kimś wyładowaliśmy!

    Zwyczajnie jestem realistą i nie mam zamiaru nikogo wybielać!!!
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2012-12-03 21:57:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    RobertS <b...@x...pl> writes:

> [...]
    > aby kruszyć kopie, bo praktycznie temu sprzedawcy NIC nie można
    > zrobić. Oczywiście można pisać pisma, skargi itp...ale na końcu

    Temu nie, tamtemu nie, ale może któremuś się uda. Może nagle da się
    zrobić "prowokację" i bank będzie musiał beknąć jakąś karę (wiem naiwny
    jestem). To może i procedury się zmienią.

    KJ

    I loathe people who keep dogs. They are cowards who haven't got the guts
    to bite people themselves.
    -- August Strindberg

  • 6. Data: 2012-12-04 08:05:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:18, Anbu <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam!
    > Moja mama ( ok 80 lat) wybrała się ostatnio do Reala. Chciała założyć sobie
    > kartę do zbierania punktów .

    No niestety.
    Starszymi osobami trzeba sie opiekowac, towarzyszyc im zwlaszcza tam,
    gdzie maja cos podpisywac.
    Naturalnie najgorzej z osobami majacymi slabszy kontakt z
    rzeczywistoscia - wtedy mimo wszelkich uzgodnien o niepodpisywaniu
    samodzielnie roznych zgod, deklaracji, umow z akwizytorami itp, mozna
    spodziewac sie niespodzianek.

  • 7. Data: 2012-12-04 09:50:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > No niestety.
    > Starszymi osobami trzeba sie opiekowac, towarzyszyc im zwlaszcza tam,
    > gdzie maja cos podpisywac.

    Jeśli państwo nie potrafi uniemożliwić zastawiania pułapek na swoich
    obywateli to coś z nim jest nie tak.
    P.G.

  • 8. Data: 2012-12-04 10:04:50
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Gru, 09:50, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
> [...]
    g6g2000vbk.googlegroups.com...

    > Jeśli państwo nie potrafi uniemożliwić zastawiania pułapek na swoich

    Wybacz, ale bez ubezwlasnowolnienia danej osoby raczej nie
    zapobiegniesz skutkom mylnych decyzji starszych osob.

    O ile w przypadku zakupow czegokolwiek w przypadku dziecka mlodszego
    niz 13 lat (chyba to jest granica) mozesz zakupy odniesc i zazadac
    zwrotu gotowki, to starsza osoba ma pelne zdolnosci prawne do zakupow
    i zawierania umow. Z kolei nie mozna obligatoryjnie prawnie
    ubezwlasnowolnic wszystkich osob starszych od jakiegos wieku (jakiego
    bys proponowal?)

    Kwestia nie w prawie a w moralnosci.

  • 9. Data: 2012-12-04 10:07:17
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-04 09:50, Piotr Gałka pisze:

    > Jeśli państwo nie potrafi uniemożliwić zastawiania pułapek na swoich
    > obywateli to coś z nim jest nie tak.
    > P.G.

    Słusznie. Rozwiązać to "państwo".

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 10. Data: 2012-12-04 10:08:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > i zawierania umow. Z kolei nie mozna obligatoryjnie prawnie
    > ubezwlasnowolnic wszystkich osob starszych od jakiegos wieku (jakiego

    ALe zdaje się, że w innych krajach (NIemcy?) są jakieś rozwiązania
    "ochronne".
    takie moje luźne 0.03PLN:
    - jakaś okres na rozwiązanie umowy(tak jak jest to obecnie przy umowach
    na odleglość)?
    - zmuszenie do odpowiednio dużej czcionki na dokumentach?
    - jakiś formularz z głównymi parametrami produktu?
    KJ

    FORTUNE'S RULES TO LIVE BY: #2
    Never goose a wolverine.