  • 1. Data: 2004-03-19 07:19:58
    Temat: Wielka dziura w systemie Nordeii - karta uwierzytelniajaca
    Od: "IGIdeus" <i...@p...onet.pl>

    Witam

    Nie wiem ile osob zwrocilo na to uwage, zauwazylo, ze w systemie Nordeii
    znajduje sie WIEEELKA dziura zwiazana z obsluga karty kodow.

    Ten caly system losowego wybierania kodu, na ktory zwrocilo uwage kilka osob i
    doszukiwalo sie jakiegokolwiek sensu, ma niestety glebszy sens. Jego zadaniem
    jest wlasnie "zaciemnianie" i zacieranie sladow slabego bezpieczenstwa systemu,
    niecheci banku do wylozenia wiekszej ilosci srodkow na dopracowanie SOLO.

    Pozorne bezpieczenstwo kozystania z karty kodow objawia sie nastepujaco.
    Kiedy w systemie transakcyjnym blednie podamy kod (np. nr 01), to po kilkunastu
    operacjach zostaniemy ponownie poproszeni o ten sam kod (01). System ponownie
    wykorzystuje "skompromitowane" kody zarowno do uwierzytelniania wejscia na
    strone jak i samych transakcji. Przy wielu aktywnych kodach trudno to zauwazyc,
    lecz przy zmniejszajacej sie ich liczbie nie jest to trudne. Zlwaszcza, jak sie
    nie wykazuje sztampowym dzialaniem, ktore zyczylby sobie bank.

    Powodem takiego dzialania systemu moze byc rowniez to iz karty kodow sa
    kiepskiej jakosci, tzn farba nie trzyma sie powierzchni na ktorej zostala
    wydrukowana. Czesto juz w momencie otrzymania takiej listy jestesmy zmuszeni
    domyslac sie cyfr w 4 cyfrowych kodach.

    Informacja z opisem problemu zostala prszeslana do banku. Zobaczymy jak
    zareaguje na ta informacje, jakie kroki podejmie i... czy wogole cos zrobi.

    Z pozdrowieniami
    IGIdeus

    P.S. Pozwolilem sobie od razu napisac na grupe, aby bank byl "zdyscyplinowany"
    do dzialania i nie olal sprawy.

  • 2. Data: 2004-03-19 09:08:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "IGIdeus" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kiepskiej jakosci, tzn farba nie trzyma sie powierzchni na ktorej zostala
    > wydrukowana. Czesto juz w momencie otrzymania takiej listy jestesmy

    W moim przypadku nic takiego nigdy nie miało miejsca, a zużyłem już wiele
    kart i kilka następnych mam rezerwowych w domu. Nic się nie ściera, nie
    odkleja.

    Co do reszty, to trochę brzmi przerażająco - ale może to tylko u ciebie tak
    jest? ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-03-19 10:08:06
    Od: "Dave " <d...@g...pl>

    IGIdeus <i...@p...onet.pl> napisał(a):
    > operacjach zostaniemy ponownie poproszeni o ten sam kod (01). System
    ponownie
    > wykorzystuje "skompromitowane" kody zarowno do uwierzytelniania wejscia na
    > strone jak i samych transakcji.

    I co z tego ?
    Jak dla mnie kazdy kod moze byc wykorzystywany 5 razy. I tak nie odgadniesz w
    ciagu 5 razu jaki mam 4 cyfrowy kod pod np. 35 OA ;)
    Wiecej luzu i zdrowia zycze ;)

    D.

  • 4. Data: 2004-03-19 16:55:27
    Od: "mimi" <b...@w...pl>

> [...]
    >sie
    >nie wykazuje sztampowym dzialaniem, ktore zyczylby sobie bank.

    Jak podasz blednie kod - to nie jest on traktowany jako zużyty - tylko jako
    kod do wykorzystania i dlatego potem może się on powtórzyć - przeciez to
    logiczne,

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2004-03-19 19:01:54
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 19 Mar 2004 17:55:27 +0100, "mimi" <b...@w...pl> wrote:

    >Jak podasz blednie kod - to nie jest on traktowany jako zużyty - tylko jako
    >kod do wykorzystania i dlatego potem może się on powtórzyć - przeciez to
    >logiczne,

    to nie jest logiczne. Jak pozostanie kilka takich "niezużytych" kodów,
    to agresor może próbować do skutku - aż trafi.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2004-03-19 20:34:07
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Z pozdrowieniami
    > IGIdeus
    >
    > P.S. Pozwolilem sobie od razu napisac na grupe, aby bank

    Przeciez jak po 3 probach wpisania tego samego nr do SOLO to blokowany jest
    dostep, wiec co to da wlamywaczowi? Wstrzeli sie w prawidlowy nr w ciagu tych
    3 razy ?? Nie sadze...

  • 7. Data: 2004-03-19 21:03:07
    Od: i...@p...onet.pl

    > On Fri, 19 Mar 2004 17:55:27 +0100, "mimi" <b...@w...pl> wrote:
    >
    > to nie jest logiczne. Jak pozostanie kilka takich "niezużytych" kodów,
    > to agresor może próbować do skutku - aż trafi.

    Wlasnie... przypadek, ktory mialem dzisiaj...

    Zostal mi jeden kod. Niestety byl tak nieczytelny, ze wsrod 3 cyfr moglem
    strzelac pomiedzy 0,3,6,8,9 i chcialem aktywowac kolejna karte kodow. Moglbym
    tak sobie strzelac do, za przeproszeniem "usranej smierci", wiec w koncu
    zadzwonilem na infolinie.

    Zaraz zapewne odezwa sie glosy, ze powinienem wczesniej to wykonac, ale... dla
    mnie bylo jasne, ze juz raz zapytany o ten kod przy podpisywaniu przelewu nie
    otrzymam go ponownie - nie jest on liczony. A tu... jakaz niespodzianka.

    To BLEDNE dzialanie wystepuje W KAZDYM momencie, nie tylko logowania.
    Wystepuje przy ustanawianiu nowego kontrachenta, potwierdzaniu przelewu.
    Prosze wykonac sobie kilka prob...

    W takim mBanku skompromitowanego kodu nie da sie wykorzystac ponownie. I to
    jest jedna z podstaw bezpieczenstwa jakie ma swiadczyc karta.

    Z pozdrowieniami
    IGIdeus

  • 8. Data: 2004-03-19 22:15:26
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    5...@n...onet.pl,
    Użytkownik <i...@p...onet.pl>:

    > W takim mBanku skompromitowanego kodu nie da sie wykorzystac
    > ponownie.

    A to ciekawe, bo ja zawsze slyszalem co innego, a przedwczoraj akurat po raz
    pierwszy doswiadczylem tego osobiscie, kiedy pomylilem sie przy wpisywaniu
    kodu. System wywalil mnie kilka ekranow do tylu, a potem ponownie zapytal o
    ten sam kod, ktory tym razem wpisalem poprawnie. Oczywiscie zadzialalo.

    --
    Robert

  • 9. Data: 2004-03-20 20:46:44
    Temat: Re: Wielka mi dziura w ...
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > strzelac pomiedzy 0,3,6,8,9 i chcialem aktywowac kolejna karte kodow.
    > Moglbym tak sobie strzelac do, za przeproszeniem "usranej smierci"...
    Jesteś pewien, że nie krócej?
    Ile razy spróbowałeś?

    > W takim mBanku skompromitowanego kodu nie da sie wykorzystac ponownie. I to
    > jest jedna z podstaw bezpieczenstwa jakie ma swiadczyc karta.
    Jesteś pewien, czy Ci sie tylko wydaje?
    Pytanie retoryczne, bo wiem że tylko Ci sie wydaje.

    W mBanku można bez problemu 4x wpisać błędny kod,
    za każdym razem system pyta o ten sam numer.
    Dopiero piąte wprowadzenie błędnego kodu
    powoduje zablokowanie aktywnej listy haseł jednorazowych
    W Inteligo nieco szybciej, bo tylko do 3x sztuka :)
    W obu przypadkach w tym momencie do odblokowania
    wymagany jest kontakt telefoniczny.