  • 21. Data: 2009-02-19 22:40:52
    Temat: Re: Wielkość liter w gestii klienta - gdzie?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
    news:gnkmp6$c2o$1@inews.gazeta.pl...
    > Agent JanKo nadaje:

    > http://www.kir.com.pl/main.php?p=4521
    > http://www.kir.com.pl/intranet/explorator/main.php?d
    o=getFile&object=59708&noreferer=1

    > "Zalecenia te dotyczą zarówno pisma maszynowego, jak i wydruków
    > komputerowych. [...] Podczas wypełniania formularzy zaleca się używanie
    > wyłącznie wielkich liter. Nie należy stosować czcionki pochylonej oraz
    > podkreśleń."

    Co nie zmienia faktu, że to wszystko dotyczy ZALECEŃ przy sporządzaniu
    blankietów wpłat/przelewów, a nie specyfikacji wymiany danych pomiędzy
    bankami a KIR. System wymiany danych zapewne przypomina coś a'la format
    VideoTel.

  • 22. Data: 2009-02-19 22:47:51
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "JanKo" news:gnkmp6$c2o$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > komputerowych. [...] Podczas wypełniania formularzy zaleca się używanie
    > wyłącznie wielkich liter. Nie należy stosować czcionki pochylonej oraz

    JanKo! - Jeżeli za wspomniane tutaj pismo maszynowe uważamy przeniesienie na
    papierowy druczek/formularz przelewu czcionki drukowanej to ciągle mamy do
    czynienia z formą papierową ów formularza. Podobnie sprawa się ma w
    przypadku wydruków komputerowych - też papier (chyba nikt o zdrowych
    zmysłach nie drukuje standardowo formularza przelewu na folii do rzutnika he
    he he)

    Po za tym w zapisie, który zacytowałeś nie jest napisane, że KIR nakazuje
    używanie wielkich liter, a jedynie stosowanie takich znaków zaleca, a to
    duża różnica.

  • 23. Data: 2009-02-19 22:51:21
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "JanKo" news:gnkmab$9vt$1@inews.gazeta.pl

    > Bank pozwala ale KIR już nie jest taki miły
    > www.kir.com.pl -> Eliksir -> KIR S.A. i standaryzacja

    Czyli co KIR swoje, banki (życie) swoje? Jak zatem wytłumaczysz mi fakt, że
    przelew przychodzący do mBanku z innego banku (np. PKO BP, getin, eurobank)
    jest księgowany/zapisany na koncie w mBanku z małymi literami (pod
    warunkiem, że nadawca takie zastosował przy wypełnianiu elektronicznego
    formularza przelewu po swojej stronie? Natomiast jeżeli z mBanku wykonasz
    przelew np. do ww. banków zawsze będzie on zaksięgowany na koncie odbiorcy,
    który posiada konto w ww. bankach zawsze z dużymi literami?

    Pozdrawiam.

  • 24. Data: 2009-02-20 00:32:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Edward Malinowy wrote:

    > Skąd wiesz co zrobię? Skąd wiesz z jakiego systemu bankowego korzystam bądź
    > planuję skorzystać? Masz szklaną kulę, czy tak po prostu jesteś alfą i
    > omegą, początkiem i końcem?

    Po infantylności pytań można bardzo ładno odgadnąć co ci w systemie
    bankowym będzie przeszkadzać następne.

    > Nie przejmuje się kimś dla kogo jedynym argumentem w dyskusji jest wulgarne
    > słownictwo i bezpodstawne obrażanie innych.

    Bo po prostu ręce opadają przy czytaniu i czasmi trzeba sobie po męsku
    zakląć jak Durczok.

    > Po za tym wychodzę w swoim życiu z założenia, że niekiedy lepiej zapytać się
    > o rzeczy wręcz oczywiste (dla niektórych żałosne, śmieszne, błahe) niż być
    > głupcem, który udaje mędrca.

    To może wyjaśnij do czego ci te duze i małe litery potrzebne?

  • 25. Data: 2009-02-20 06:38:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Litery to jest rzeczywiście raczej pierdoła.

    Gorzej, że niektóre banki ujawniają dla odbiorcy przy przelewie numer buta pradziadka
    nadawcy, choć inne nie, więc obowiązku nie ma i wypadałoby zapytać.
    JaC

    -----

  • 26. Data: 2009-02-20 09:25:29
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > To może wyjaśnij do czego ci te duze i małe litery potrzebne?

    widzisz ja po przeczytaniu pierwszego maila pomyslałem tak samo jak TY
    ale po wyjasnieniu Marcina W. od razu rozjasniło temat.
    może spróbuj przeczytać jego post kilka razy i nie brnij dalej bo niestety
    działasz na swoją niekorzyść :)

    pzdr
    GL

  • 27. Data: 2009-02-20 09:50:35
    Od: "ls" <n...@n...pl>

    Uzytkownik Edward Malinowy napisal:
    > Co ciekawe jeżeli robisz przelew do mBanku z banku, który pozwala
    > klientowi stosować małe litery w tytule przelewu mBank księguje taki
    > przelew na koncie swojego klienta właśnie z małymi literami.
    > Czyli jeżeli robimy przelew z mBanku - system nam narzuca odgórnie
    > wielkość liter (chyba programiści bardzo lubią tam przycisk Caps Lock he
    > he he). Jeżeli do mBanku przychodzi przelew "z małymi literami" jest on
    > księgowany właśnie z takimi a nie innymi znakami graficznymi.

    Dla mnie ci, ktorzy tak arbitralnie zadecydowali w mBanku i Citku o tych
    wielkich literach, to idioci i tyle.
    Mam nadzieje, ze to przeczytaja :)
    Dla odmiany Polbank nie toleruje dwukropka :|
    --
    pozdr.
    ls

  • 28. Data: 2009-02-20 10:08:05
    Od: "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl>

    Edward Malinowy <e...@n...spam.pl> napisał(a):

    > Witam serdecznie.
    > Czy ktoś z szanownego grona może mi udzielić informacji w jakich bankach
    > wielkość liter jaką wpisze klient w polu tytuł przelewu zostanie
    > "uszanowana" przez bank a nie zmieniona przez jego bezduszny system?

    Pekao SA.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 29. Data: 2009-02-20 11:06:39
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    Edward Malinowy pisze:

> [...]
    > przelew np. do ww. banków zawsze będzie on zaksięgowany na koncie odbiorcy,
    > który posiada konto w ww. bankach zawsze z dużymi literami?

    Jasno z tego wynika, że mBank stosuje się do jakichś reguł/zaleceń
    dotyczących wielkości liter, ale nie poczuwa się do odpowiedzialności za
    dane otrzymane z innych banków które się to tego nie stosują - jest na
    tyle uprzejmy by zachować je tak, jak otrzymał, nawet jeśli mógłby je
    uznać za nieprawidłowe.

    --
    Mar

  • 30. Data: 2009-02-20 12:06:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@s...org> napisał w wiadomości
    Edward Malinowy pisze:

> [...]
    > dane otrzymane z innych banków które się to tego nie stosują - jest na
    > tyle uprzejmy by zachować je tak, jak otrzymał, nawet jeśli mógłby je

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Jeśli masz czas to napisz do KIR zapytanie, czy standard wymiany danych o
    przelewach pomiędzy bankami a KIR przewiduje/dopuszcza stosowanie dużych i
    małych liter w tytule przelewu. Gdy poznasz odpowiedź będzie dopiero
    wiadomo, czy mBank trzyma się ściśle standardu, a inne banki korzystają z
    pewnych nie ujętych w tym standardzie niepublikowanych możliwości, czy też
    bezzasadnie zmieniają nadany przez klienta tytuł przelewu. Możliwe też jest,
    że standard na przestrzeni lat uległ rozszerzeniu, a mBank do dziś dnia
    zmienia litery, bo 8 lat temu tak było w standardzie.