  • 1. Data: 2007-07-18 11:02:32
    Temat: Wkład własny w postaci gruntu i budynku.
    Od: k...@g...com

    Mam pytanie czy jest ktoś kto jest w stanie mi pomóc.
    Otóż posiadam nieruchomość zabudowaną (działka i parterowy budynek,
    który dzierżawię).
    Chciałbym wybudować jeszcze piętro (a jeśli by to było możliwe to
    piętro oraz poddasze użytkowe).
    Czy jeżeli chciałbym uzyskać na tą inwestycje kredyt to czy bank może
    uznać moją już istniejącą nieruchomość zabudowaną jako wkład własny?
    Drugie pytanie to ile miesięcznie/rocznie musiał bym mieć dochodu z
    tytułu dzierżawy abym w ogóle jakikolwiek kredyt uzyskał?

    Pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź

  • 2. Data: 2007-07-18 11:49:37
    Temat: Re: Wkład własny w postaci gruntu i budynku.
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    k...@g...com napisał(a):

> [...]
    > Czy jeżeli chciałbym uzyskać na tą inwestycje kredyt to czy bank może
    > uznać moją już istniejącą nieruchomość zabudowaną jako wkład własny?

    Nie rozumiem jak nieruchomość może być wkładem własnym. Na mój rozum
    wkład własny to gotówka, którą ty dysponujesz na inwestycję. Wkład
    własny to kwota potrzebna na inwestycję minus kwota kredytu. Twoja
    inwestycja to dobudowanie piętra, a nie budowa całego domu.

    > Drugie pytanie to ile miesięcznie/rocznie musiał bym mieć dochodu z
    > tytułu dzierżawy abym w ogóle jakikolwiek kredyt uzyskał?

    Banku nie interesuje twój dochód z dzierżawy, tylko ogólny ze wszystkich
    źródeł. Musisz mieć takie dochody, żeby starczyło na ratę i normalne życie.

    Karol

  • 3. Data: 2007-07-18 21:02:31
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > kwota potrzebna na inwestycję minus kwota kredytu. Twoja inwestycja to
    > dobudowanie piętra, a nie budowa całego domu.

    nie mieszaj chlopakowi...

    oczywiscie ze nieruchomosc moze byc wkladem wlasnym. Nawet sama dzialka moze
    pelnic taka role.

    > Banku nie interesuje twój dochód z dzierżawy, tylko ogólny ze wszystkich
    > źródeł. Musisz mieć takie dochody, żeby starczyło na ratę i normalne
    > życie.

    jezeli ma udokumentowany dochod z dzierzawy w postaci jakiejs umowy i
    konkretny bank dopuszcza inne zrodla niz umowa o prace to problemu nie ma...

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot