  • 1. Data: 2007-08-23 21:35:56
    Temat: Wspaniałe raty w CETELEM (BANK)
    Od: r...@g...com

    Dzień dobry.Mam problem w dniu 03.09..2006 w sklepie RTV EURO AGD
    kupiłem odkurzacz na 6 nieoprocentowanych rat.Pracownik naliczył
    kwotę,którą mam zapłacić, 359 pln podzielił przez 6 i wyszła kwota
    59,83pln i takie raty płaciłem oczywiście w terminie.W dniu 16.08.2007
    czyli mineło od wpłacenia ostatniej raty 6 miesięcy, otrzymałem pismo
    z banku Cetelem, że rat nie spłaciłem i mam zapłacić kwotę 72,22
    złote.Kiedy poszedłem do sklepu pan powiedział mi,że zalegam bankowi
    0.02 zlote.Po prostu kwotę pomnożył 6 razy 59,83 i wyszło
    358,98.Proszę o odpowiedż kto ponosi za to winę, bo w moim odczuciu
    pracownik, który jest wskazany w umowie jako reprezentant
    banku.Poniżej przedstawiam mail z odpowiedzią Cetelem Bank na moją
    prośbę o anulowanie tej kwoty, ponieważ nie poczuwam się do jej
    zapłacenia. Nadmienić muszę ( jak wynika z poniższego maila), że
    obecnie mam do zapłaty już nie 72,22 zł tylko 106,92 zł. Odpowiedź na
    moje zażalenie bank mailem przesłał mi w dniu dzisiejszym tj.
    23.07.2007r .Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją Pozdrawiam.

    Szanowny Panie

    W związku z tym, że nie został dotrzymany punkt umowy, zawarty w
    paragrafie 11, który stanowi, iż warunkiem nie naliczania dodatkowych
    kosztów jest spłata całości kredytu. Wpłacona przez Pana kwota jest za
    mała o 0,02 zł. Nie znajdujemy uzasadnienia dla rozpatrzenia
    pozytywnie
    Pana reklamacji. Na dzień sporządzenia wiadomości do spłaty pozostaje
    kwota 106,92 zł.

  • 2. Data: 2007-08-24 07:14:39
    Temat: Re: Wspaniałe raty w CETELEM (BANK)
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Czy dostales od banku harmonogram spłat, w którym było napisane ile i kiedy
    masz zapłacić?
    Na jakiej podstawie dokonywałeś wpłat?

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-08-24 18:37:27
    Od: r...@g...com

    On 24 Sie, 09:14, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:
    > Czy dostales od banku harmonogram spłat, w którym było napisane ile i kiedy
> [...]

    Nie miałem harmonogramu spłat,reprezentat banku wyliczył kwoty na
    umowie napisane odręcznie 6 rat po 59,83 i to kazał mi wpłacać.Po
    dwóch tygodniach otrzymałem ich harmonogram ale dotyczący 12 rat
    oprocentowanych.Ale to mnie miało nie dotyczyć.Jestem człowiekiem
    uczciwym i wpłaty dokonywałem w terminie a nawet wcześniej o jeden
    miesiąc.Jak byłem w sklepie RTV EURO AGD TO PAN POWIEDZIAł żE TEN
    PRACOWNIK JUż NIE PRACUJE

  • 4. Data: 2007-08-24 18:44:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Sie, 20:37, r...@g...com wrote:

> [...]
    > uczciwym i wpłaty dokonywałem w terminie a nawet wcześniej o jeden
    > miesiąc.Jak byłem w sklepie RTV EURO AGD TO PAN POWIEDZIAł żE TEN

    Trzeba bylo reklamowac juz w momencie otrzymania innego harmonogramu
    niz ten, ktory splacales.

  • 5. Data: 2007-08-25 07:59:37
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > PRACOWNIK JUż NIE PRACUJE

    > Trzeba bylo reklamowac juz w momencie otrzymania innego harmonogramu

    A skad mial wiedziec, ze z tego taka kicha wykdzie?
    Jak napisal, mial splacac tyle i tyle i splacal. Uczciwie, rata po racie.
    Powiedz dlaczego mial nie zaufac sprzedawcy, ktory chyba wie co robi.
    Jeszcze troche tekstow na zasadzie "trzeba bylo reklamowca" i do spozywczego
    nie wejdziesz bez prawnika...
    To co sie dzieje to jest chore! Moim zdaniem jesli sad nie bedzie siedziec w
    kieszeni cetelem czy innej organizacji finansowej - to sprawa jest wygrana
    dla niego.
    Nalezy -jak napisalem- napisac pismo z wyjasnieniem wszystkiego do cetelem i
    niech oni sie ustosunkuja, pozniej mozna dalej pisac... Ja osobiscie nie
    odpuscil bym tego ot tak. Mimo, iz czasu by to zajelo to jednak bym uparcie
    dazyl az do wyczerpania jakichkolawiek mozliwosci walki. To przecie jest
    jawne zlodziejstwo! Na innych grupach, ktos chce stawiac zarzuty za to ze
    dostal jakies tam sluchawki za 30 czy 70-zl uszkodzone i chce isc na
    policie, a tu co? Ma poprostu zwinac uszy po sobie i bulic?

  • 6. Data: 2007-08-25 08:44:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Sie, 09:59, "swen" <n...@n...com> wrote:

    > A skad mial wiedziec, ze z tego taka kicha wykdzie?
    > Jak napisal, mial splacac tyle i tyle i splacal. Uczciwie, rata po racie.
    > Powiedz dlaczego mial nie zaufac sprzedawcy, ktory chyba wie co robi.

    Bo sprzedawca to nie bank, a raczej w tym przypadku "bank".
    Jesli sie ma na pismie co innego niz ustalenia ustne, trzeba napisac
    reklamacje, zeby wyjasnic o co chodzi.
    Zwlaszcza w kontaktach z instytucjami finansowymi, trzeba miec
    wszystko na pismie - jak zreszta widac na zalaczonym obrazku.
    Bralem 2-3 razy raty 0 % w roznych bankach (a raczej punktach przy
    sklepie sprzedajacym dobro podlegajace takim ratom) i ZAWSZE przy
    umowie mialem harmonogram rat zgodny z rzeczywiscie placonym.

  • 7. Data: 2007-08-25 10:53:07
    Od: "Robert Sierant" <b...@p...pl>

    > Nie miałem harmonogramu spłat,reprezentat banku wyliczył kwoty na
    > umowie napisane odręcznie 6 rat po 59,83 i to kazał mi wpłacać.

    odręcznie? to jakiś żart? a wyobraź sobie, że zamiast podać konto do spłaty
    kredytu podałby własne konto, na które uczciwie wnosiłbyś wpłaty...a po
    pewnym czasie ponaglenie z banku, że kredyt nie jest spłacany!
    a pracownik oczywiście już by w sklepie nie pracował ;-( i szukaj wiatru w
    polu

    > Po
    > dwóch tygodniach otrzymałem ich harmonogram ale dotyczący 12 rat
    > oprocentowanych.
    dostałeś harmonogram niezgodny z tym jaki kredyt zaciągnąłeś?
    należało od razu zadzwonić do banku i sprawę wyjaśnić

    > Ale to mnie miało nie dotyczyć.Jestem człowiekiem
    > uczciwym i wpłaty dokonywałem w terminie a nawet wcześniej o jeden
    > miesiąc.Jak byłem w sklepie RTV EURO AGD TO PAN POWIEDZIAł żE TEN
    > PRACOWNIK JUż NIE PRACUJE

    wnioski są takie, że będziesz miał nauczkę na przyszłość, z bankami nic się
    na twarz nie załatwia, wszystko trzeba mieć czarno na białym na papierze, w
    razie niejasności telefon/pisemko i wyjaśniasz, trzeba dbać o własne
    interesy!
    jak widzisz zaniedbania kosztują, a kredyt zamiast 0% okazał sie być
    b.drogi!

    to poważne przegięcie ze strony banku za 2gr niedopłaty kara ponad 100zł,
    napisz do arbitra bankowego oraz UOKiK - niech utrą temu bankowi nosa!

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-08-25 11:07:45
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    > dostałeś harmonogram niezgodny z tym jaki kredyt zaciągnąłeś?
    > należało od razu zadzwonić do banku i sprawę wyjaśnić

    podejrzewam, ze jak to byla ta sama promocja w ktorej ja kupowalem to
    wszystko jest ok
    kredyt na 12 rat byl normalnym kredytem z oprocentowaniem i taki harmonogram
    dostales, formularze przelewu tez na 12 rat i po stosownej kwocie (1/12 +
    odsetki)
    jednak byla szansa na unikniecie odsetek, splacajac kredyt w 6 miesiecy od
    zakupu i dlatego reklamowali go jako kredyt bez odsetek

    przeczytaj sobie umowe raz jeszcze i tam bedzie wszystko napisane, dales sie
    zlapac i musisz placic, ze strony banku jest wszystko ok

    takich czasow dozylismy, ze zaufanie do drugiej osoby musi byc ograniczone,
    nie nalezy do konca ufac przypadkowemu sprzedawcy, no moze nie od razu
    nagrywac na dyktafon :)) , ale byc ostroznym

  • 9. Data: 2007-08-26 18:19:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 24 Aug 2007 11:37:27 -0700, r...@g...com wrote:

    >Nie miałem harmonogramu spłat,reprezentat banku wyliczył kwoty na
    >umowie napisane odręcznie 6 rat po 59,83 i to kazał mi wpłacać.Po

    Jeśli masz napisane to na umowie, to kopię umowy podeślij do banku z
    zaznaczeniem, że zapłaciłeś zgodnie z otrzymanym harmonogramem.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 10. Data: 2007-08-26 18:41:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Prześlij bankowi kserokopię tej umowy i wyjaśnij, że Ciebie obowiązują
    zawarte w umowie ustalenia - również w odniesieniu do rat. Do nich się
    stosowałeś. Zapłaciłeś im tyle, na ile zawarliście umowę. Jeśli chcieli
    więcej, to powinni przystąpić do renegocjacji umowy, a nie przysyłać
    jednostronne oświadczenie woli (jeśli nawet ten harmonogram na 12 rat uznać
    za wiążący). Jeśli się czują pokrzywdzeni, to niech tych 2 groszy dochodzą
    na swoim przedstawicielu (sklepie).