  • 31. Data: 2012-09-25 07:21:44
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-24 21:33, Kris pisze:

    > Kowalski1 nic nie wypłacał. Wypłacił z konta Kowalskiego2. Kowalskiemu2 bank kase
    odda- łaski nie robi, Kowalskiemu1 nie mogą bez jego zgody wyksięgować kasy z konta.

    Mogą. Mnie tak zrobili, jak mi wpadła na konto jakaś drobna kwota
    nie-dla-mnie. Dziwnym trafem w tymże samym banku.

    Inny przypadek w tymże samym banku, jeszcze w epoce przedinternetowej:
    Dostawałem w kopertach do skrzynki nie-moje wyciągi.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 32. Data: 2012-09-25 13:11:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 września 2012 07:22:10 UTC+2 użytkownik SQLwiel napisał:

    > Mogą. Mnie tak zrobili, jak mi wpadła na konto jakaś drobna kwota
    >
    > nie-dla-mnie. Dziwnym trafem w tymże samym banku.

    Sytuacja troszkę inna. Tobie wpadła na konto nienalezna wpłata więc ja wyksiegowali,
    w przypadku opisanym w tej dyskusji na konto Kowalskiego1 nic nie wpadło, bank tylko
    podejrzewa że Kowalskiemu1 wypłacono omyłkowo kase z konta Kowalskiego2. Pisze
    podejrzewa bo co ma bank: Podpisane KW z danymi Kowalskiego2- nie ma pewności czy
    podpisywał Kowalski1. Ok ew jest jeszcze zapis z monitoringu. Teraz bank oddał
    Kowalskiemu2a Kowalskiego1 grzecznie zapytają czy dnia tego i tego wypłacał, jesli
    potwierdzi to przeprosza poinformuja o pomyłce i poprosze o zgode na korekty.

  • 33. Data: 2012-09-25 20:59:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Hołda <p...@g...com> writes:

    > Nie rozumiesz albo udajesz. Skąd pracownik wziąłby PESEL osoby
    > mieszkającej w mieście X, której nigdy nie widział na oczy?

    A po co ma się tak męczyć, jeśli może wziąć PESEL Kowalskiego, którego
    przed chwilą miał przy okienku?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2012-09-25 21:11:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Kowalski1 nic nie wypłacał. Wypłacił z konta Kowalskiego2.

    Problem w tym, że Kowalski1 może wypłacać głównie ze swojego konta,
    i dokładnie tak zrobił. Błędne księgowanie da się poprawić.

    > Kowalskiemu2 bank kase odda- łaski nie robi, Kowalskiemu1 nie mogą bez
    > jego zgody wyksięgować kasy z konta.

    Oczywiście że nie. Tyle że on już się na to zgodził, i bank zapewne ma
    jego podpis na kwicie wypłaty.

    > Bo maja tylko KW z danymi
    > Kowalskiego1 podpisany "kowalski" Podejrzewaja ze wypłacał Kowalski2 i
    > jak ten uczciwy to podpisze co trzeba i wyprostują. Jak pójdzie w
    > zaparte to bank będzie miał trudniej(ale to poblem banku a nie
    > Kowalskiego1)

    Bardzo piękna teoria, tyle że całkowicie nieprawdziwa.
    Co to znaczy: maja tylko KW z danymi Kowalskiego1 podpisany "kowalski"?
    Mają kwit na wypłatę X zł podpisany przez odpowiednią osobę? Mają. To
    w czym problem?

    > Muszą najpierw byc pewni ze wypłaty dokonywał Kowalski2

    Przecież mają jego podpis, jaką jeszcze chcesz mieć dodatkową pewność?
    Wszystkie operacje kasowe (poza wyjątkami) opierają się na podpisanych
    kwitach.

    Tak w ogóle to nikt nigdy nie ma absolutnej pewności, no i co z tego.

    > i uzyskać jego
    > zgode na wyksięgowanie. Bo inaczej jakaś nierozgarnieta kasjerka
    > powiedziała by np: wypłacał Halasa ale pomyłkowo wyplaciłam z konta
    > Kowalskiego1. I co mieli by od razu Halasie kase zabrać?

    Drobny szczegół - podpis.

    Owszem, mogłoby się zdażyć tak, że ktoś podpisałby się zupełnie
    nietypowo, inaczej niż zwykle, i w takiej sytuacji byłoby to problemem.
    Ale w praktyce ten problem jest pomijalny, w odróżnieniu od takiego
    z przelewami.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2012-09-27 11:26:27
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 24 Sep 2012 07:50:23 -0700 (PDT), Kris wrote:
    > Zwykły błąd pracownika.

    Bingo. Przez swoich pracownikow PKOBP ma u mnie opinie j/w.

    > Bank przecież kasę zwrócił, klient nic nie stracił.

    Hm, jakos nikt tutaj nie zalozyl celowego dzialania... W PKOBP maja
    czesto rachunki ludzie, ktorzy nie pilnuja na biezaco swoich rachunkow.
    Tysiaczek temu, tysiaczek tamtemu...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 36. Data: 2012-09-27 11:58:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2012 11:26:28 UTC+2 użytkownik Michal Tyrala napisał:

> [...]

    > Hm, jakos nikt tutaj nie zalozyl celowego dzialania... W PKOBP maja
    >
    > czesto rachunki ludzie, ktorzy nie pilnuja na biezaco swoich rachunkow.

    "Do obowiązków pracownika banku nie należy popełnianie przestępstw - stwierdzili
    prawnicy LUKAS Banku w odpowiedzi na skargę klienta, okradzionego przez pracownika
    tej instytucji. "

    Wolałbys taką odpoowiedz ze strony banku?

    Całość tutaj:
    http://nt.interia.pl/internet/bezpieczenstwo/news/pr
    acownik-banku-okradl-konto-klienta,1186997,1276

  • 37. Data: 2012-09-27 19:02:58
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2012 02:58:27 -0700 (PDT), Kris wrote:
    > Wolałbys taką odpoowiedz ze strony banku?

    Chciałes przez to powiedziec, ze jest wiecej bankow, ktore trzeba
    omijac? Odkrywcze.

  • 38. Data: 2012-09-28 22:16:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Sep 2012 08:41:15 -0700 (PDT), Piotr Hołda napisał(a):

    > Żartujesz prawda? Pracownik ma dostęp i może bez problemu pobrać komuś kasę z
    konta. Żadna procedura wewnętrzna tego nie kontroluje. Wystarczy znajomość imienia i
    nazwiska. Można sobie na ślepo wpisać np. Jan Kowalski i wyskoczy kilkaset kont do
    wyczyszczenia jak na tacy.
    1. Naucz swój "czytnik" zawijania wierszy
    2. No i co, że ma? To problem banku, nie mój.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 39. Data: 2012-09-28 22:19:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Sep 2012 19:31:35 +0200, Henryk "Plumski" Plumowski
    napisał(a):

    > Ciekawe; na moim (klienta) wydruku jest tylko końcówka numeru...

    Po to, żebys nie płakał, że jest inaczej i że to straszne zagrożenie etc.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 40. Data: 2012-09-30 18:30:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-09-24 19:31, Henryk "Plumski" Plumowski pisze:
    > Pewna osoba, czyli Kris
    > oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Ciekawe; na moim (klienta) wydruku jest tylko końcówka numeru...

    Bo kwitki z terminali i bankomatów przeważnie się wyrzuca (chyba, że
    ktoś prowadzi domową księgowość i są mu potrzebne do rozliczeń).
    Sprzedawca ma cały numer karty na kopii z terminala.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/