  • 1. Data: 2012-09-13 21:18:48
    Temat: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Anbu <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jestem wspólwłaścicielem konta "rachunek superkonto" w PKO BP. Do konta nie była
    wydana żadna karta. Raz na miesiąc w oddziale banku robiłem jedną wypłatę. Tymczasem
    na ostatnim wyciągu widnieje transakcja wypłaty której nie wykonałem.
    Nie wykonał jej również drugi wspólwłaściciel konta.
    Próbowałem złożyć reklamację w oddziale w mieście w którym mieszkam (tak poradono mi
    na infolinii, tak też pisze w regulaminie), jednak odmówiono mi przyjęcia reklamacji
    i poradzono, aby reklamację wysłać do oddziału który porwadzi rachunek, co też
    uczyniłem.
    Zastanawiam się co dalej - czy poprzestać na razie na reklamacji, czy powiadamiać od
    razu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy jeszcze jakieś inne instytucje,
    może napisać do jakiejś gazety?
    Podczas wizyty w banku dowiedziałem się, że wypłaty dokonano w Krakowie, gdzie nie
    byłem od ponad roku, a który jest oddalony ok 300 km od miejsca mojego zamieszkania.
    Dowodu osobistego nie zgubiłem, ani też nikomu nie udostępniałem.
    Na jakiej podstawie dokonano więc wypłaty?
    Jak zabezpieczyć się na przyszłość?
    Strata w sumie nie jest zbyt wielka bo na koncie było nieco ponad 200 zł i całośc
    została wybrana, jednak sądzę, że gdyby było więcej to i strata byłaby większa.
    Z góry dziękuję za wszystkiw rady dotyczące dalszego sposbu działania.

  • 2. Data: 2012-09-13 23:08:32
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Anbu" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    ps.com...
    > Tymczasem na ostatnim wyciągu widnieje transakcja wypłaty której nie
    > wykonałem. Nie wykonał jej również drugi wspólwłaściciel konta.

    jezeli jestes tego pewien to musisz sie wybrac na policje

    > może napisać do jakiejś gazety?

    jak ci ktos ukradnie portfel to tez piszesz do gazet?

  • 3. Data: 2012-09-14 20:55:47
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 13 Sep 2012 12:18:48 -0700, Anbu napisał(a):

> [...]
    > nie była wydana żadna karta. Raz na miesiąc w oddziale banku robiłem
    > jedną wypłatę. Tymczasem na ostatnim wyciągu widnieje transakcja wypłaty

    Jeżeli ani Ty ani współwłaściciel nie pobraliście tych pieniędzy, to
    reklamacją powinno pomóc.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2012-09-14 22:41:56
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Anbu pisze:

    > Zastanawiam się co dalej - czy poprzestać na razie na reklamacji, czy powiadamiać
    od razu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy jeszcze jakieś inne instytucje,
    może napisać do jakiejś gazety?

    Muszę przyznać, że często zadziwia mnie brak odrobiny "życiowej" wiedzy
    obywateli tego kraju... UOKiK cię okradł? Gazeta gmerała w Twoich
    rachunkach??? Bank tylko wykonał jakąś operację, jakich miliony
    wykonuje. Nikt nie ma tam zielonego pojęcia, że coś poszło nie tak,
    dopóki ich nie zawiadomisz i nie zażądasz wyjaśnień/zwrotu. Gazeta ma to
    za Ciebie zrobić?

    > Z góry dziękuję za wszystkiw rady dotyczące dalszego sposbu działania.

    Reklamację składa się w banku, a kradzież zgłasza na Policję.
    Elementarne, Watsonie...

    Pierwsze już wykonałeś, i brawo! Teraz pora na drugie. :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2012-09-14 23:11:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Anbu wrote:

    > Zastanawiam się co dalej - czy poprzestać na razie na reklamacji, czy
    > powiadamiać od razu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy
    > jeszcze jakieś inne instytucje, może napisać do jakiejś gazety?

    W literaturze powojennej na taką okazję było:
    "Do Bieruta napiszemy!"
    Może spróbuj pójść tą drogą.

  • 6. Data: 2012-09-15 00:40:09
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2012-09-14 22:41, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:> Reklamację
    składa się w banku, a kradzież zgłasza na Policję.

    Miałem kiedyś w PKO BP podobną sytuację. Zgłosiłem reklamację - nie
    uznano. Zgłosiłem na policję - umorzono. Napisałem artykuł do gazety -
    odpowiedziano, że w sumie dobrze, iż straciłem tylko tyle, bo mogłem
    więcej (czyli w zasadzie jak u Ciebie). Cóż... PKO BP. Zrezygnowałem z
    usług tego banku. Od tamtej pory nigdy żadne pieniądze z kont mi nie
    znikły (odpukać) ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-09-15 20:10:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anbu" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Poczekaj na odpowiedź banku, bo moze to jakiś błąd techniczny. A jeśli sie
    nie wyjaśni, to składasz zawiadomienie o przestępstwie.

  • 8. Data: 2012-09-16 11:22:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Sep 2012 12:18:48 -0700 (PDT), Anbu <a...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Jestem wspólwłaścicielem konta "rachunek superkonto" w PKO BP. Do
    kon=

    Tylko nie zapomnij napisać, jak sprawa się zakończyła bo to ciekawy
    przypadek.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2012-09-16 12:15:22
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-16 11:22, Marek pisze:
    > kon=
    >
    > Tylko nie zapomnij napisać, jak sprawa się zakończyła bo to ciekawy
    > przypadek.

    Obstawiam, że to współwłaściciel się nie przyznaje, albo zapomniał.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 10. Data: 2012-09-16 15:50:58
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Obstawiam, że to współwłaściciel się nie przyznaje, albo zapomniał.

    może to nie była wyplata w Krakowie, tylko obciążenie płatności
    elektronicznej dla podmiotu z Krakowa?

    Jean