eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 21. Data: 2012-09-24 19:08:27
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Hołda wrote:
    > W dniu poniedziałek, 24 września 2012 16:50:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    >> W dniu poniedziałek, 24 września 2012 15:23:27 UTC+2 użytkownik Michal Tyrala
    napisał:
    >>
    >>>
    >>
    >>> Ja piernicze, to jest jednak parabank...
    >>
    >> Zwykły błąd pracownika.
    >>
    >> Bank przecież kasę zwrócił, klient nic nie stracił.
    >>
    >> Nie zebym bronił PKO bo mnie to ani grzeje ani ziębi ale tu bank zachował sie
    prawidłowo.
    >>
    >> Pomyłki się zdarzaja niesztety
    >
    > Żartujesz prawda? Pracownik ma dostęp i może bez problemu pobrać komuś kasę z
    konta.


    A jak chcesz zorganizowac pracę kasjerów w okienku, tak zeby mogli
    przyjac wplate i wyplacic ci gotowke bez dostępu do towjego konta.


    > Żadna procedura wewnętrzna tego nie kontroluje.

    jesteś taki pewien?



    > Wystarczy znajomość imienia i nazwiska. Można sobie na ślepo wpisać np. Jan
    Kowalski i wyskoczy kilkaset kont do wyczyszczenia jak na tacy.

    jak wyzej.
    zorganizuj dostep do konta, tak aby kasjer nie mial dostepu do konta.


  • 22. Data: 2012-09-24 19:31:35
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli Kris
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > W dniu poniedziałek, 24 września 2012 17:41:15 UTC+2 użytkownik Piotr
    > Hołda napisał:
    >
    >> Żartujesz prawda? Pracownik ma dostęp i może bez problemu pobrać
    >> komuś kasę z >konta. Żadna procedura wewnętrzna tego nie kontroluje.
    >> Wystarczy znajomość >imienia i nazwiska. Można sobie na ślepo wpisać
    >> np. Jan Kowalski i wyskoczy >kilkaset kont do wyczyszczenia jak na
    >> tacy.
    > Nie bardzo wiem co Ciebie tak dziwi. Wiesz że np byle sklepikarz u
    > którego płaciłeś karta ma na wydruku Twój pełny nr twojej karty
    > kredytowej?

    Ciekawe; na moim (klienta) wydruku jest tylko końcówka numeru...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek
    www.kihltd.eu


  • 23. Data: 2012-09-24 19:40:32
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Henryk "Plumski" Plumowski wrote:
    > Pewna osoba, czyli Kris
    > oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:
    >
    >> W dniu poniedziałek, 24 września 2012 17:41:15 UTC+2 użytkownik Piotr
    >> Hołda napisał:
    >>
    >>> Żartujesz prawda? Pracownik ma dostęp i może bez problemu pobrać
    >>> komuś kasę z >konta. Żadna procedura wewnętrzna tego nie kontroluje.
    >>> Wystarczy znajomość >imienia i nazwiska. Można sobie na ślepo wpisać
    >>> np. Jan Kowalski i wyskoczy >kilkaset kont do wyczyszczenia jak na
    >>> tacy.
    >> Nie bardzo wiem co Ciebie tak dziwi. Wiesz że np byle sklepikarz u
    >> którego płaciłeś karta ma na wydruku Twój pełny nr twojej karty
    >> kredytowej?
    >
    > Ciekawe; na moim (klienta) wydruku jest tylko końcówka numeru...
    >

    na twoim.

    bo kliencie wrzeszczeli, ze nie moga wyrzucic slipa do kosza, bo jest na
    nich za duzo informacji.

    wiec jakis czas temu przycieli do 4 cyfr.


  • 24. Data: 2012-09-24 19:46:17
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 19:34:07 UTC+2 użytkownik Henryk Plumski
    Plumowski napisał:
    > Ciekawe; na moim (klienta) wydruku jest tylko końcówka numeru...

    Na Twoim tylko końcówka;)


  • 25. Data: 2012-09-24 19:50:51
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 19:08:28 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > Piotr Hołda wrote:
    >
    > > W dniu poniedziałek, 24 września 2012 16:50:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    >
    > >> W dniu poniedziałek, 24 września 2012 15:23:27 UTC+2 użytkownik Michal Tyrala
    napisał:
    >
    > >>
    >
    > >>>
    >
    > >>
    >
    > >>> Ja piernicze, to jest jednak parabank...
    >
    > >>
    >
    > >> Zwykły błąd pracownika.
    >
    > >>
    >
    > >> Bank przecież kasę zwrócił, klient nic nie stracił.
    >
    > >>
    >
    > >> Nie zebym bronił PKO bo mnie to ani grzeje ani ziębi ale tu bank zachował sie
    prawidłowo.
    >
    > >>
    >
    > >> Pomyłki się zdarzaja niesztety
    >
    > >
    >
    > > Żartujesz prawda? Pracownik ma dostęp i może bez problemu pobrać komuś kasę z
    konta.
    >
    >
    >
    >
    >
    > A jak chcesz zorganizowac pracę kasjerów w okienku, tak zeby mogli
    >
    > przyjac wplate i wyplacic ci gotowke bez dostępu do towjego konta.
    >
    >
    >
    >
    >
    > > Żadna procedura wewnętrzna tego nie kontroluje.
    >
    >
    >
    > jesteś taki pewien?

    Jeżeli pracownik musiałby wpisać obok imienia i nazwiska nr dowodu, PESEL lub
    cokolwiek innego, czego sobie nie można wymyślić, nie byłoby systemowej możliwości
    wypłacenia kasy na nazwisko. Wygląda na to że ze strony systemu nie ma żadnej
    autentykacji osoby stojącej przed okienkiem. Za wszystko odpowiada czynnik ludzki,
    który jest zawsze najbardziej zawodny.


  • 26. Data: 2012-09-24 20:39:51
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Zapewne jest na to procedura ale pracownik czegoś nie dopatrzył(np nie
    > zweryfikował peselu klienta czy czegoś tam.

    Nie wszyscy klienci muszą mieć PESEL.

    > Teraz pewnie poniósł za to
    > konsekwencje- jak tamten klient nie odda kasy/nie zgodzi się na
    > obciążenie swojego konta to obciążą pracownika zapewne.

    Niby jak miałby się nie zgodzić, w przypadku wypłaty gotówkowej
    w okienku?
    Przeksięgowali zapewne i tyle, najwyżej wejdzie w debet. Problemy są
    z przelewami (bo nie można zabrać pieniędzy z cudzego konta,
    w szczególności w innym banku), ale nie przy wypłacie.

    Tamten klient może się zdziwić jedynie zawartością swojej kopii kwitu
    wypłaty, jeśli taką posiada.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 27. Data: 2012-09-24 20:41:36
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > A jak chcesz zorganizowac pracę kasjerów w okienku, tak zeby mogli
    > przyjac wplate i wyplacic ci gotowke bez dostępu do towjego konta.

    W ogóle to jest do zrobienia, trzeba użyć podpisu cyfrowego. Ale
    w przypadku drobnych klientów to raczej nie zadziała.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 28. Data: 2012-09-24 20:45:01
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Hołda <p...@g...com> writes:

    > Jeżeli pracownik musiałby wpisać obok imienia i nazwiska nr dowodu,
    > PESEL lub cokolwiek innego, czego sobie nie można wymyślić, nie byłoby
    > systemowej możliwości wypłacenia kasy na nazwisko.

    Akurat. Pracownicy zapisywali sobie hasła klientów, jakim problemem
    miałoby być zapisanie sobie jakiegoś PESELu?

    > Wygląda na to że ze
    > strony systemu nie ma żadnej autentykacji osoby stojącej przed
    > okienkiem. Za wszystko odpowiada czynnik ludzki, który jest zawsze
    > najbardziej zawodny.

    Ryzyko (a przynajmniej dużą część) ponosi ten, kto może popełnić bład
    - przynajmniej tu nie ma problemu.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 29. Data: 2012-09-24 21:00:28
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 20:45:02 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:
    > > Jeżeli pracownik musiałby wpisać obok imienia i nazwiska nr dowodu,
    >
    > > PESEL lub cokolwiek innego, czego sobie nie można wymyślić, nie byłoby
    >
    > > systemowej możliwości wypłacenia kasy na nazwisko.
    >
    >
    >
    > Akurat. Pracownicy zapisywali sobie hasła klientów, jakim problemem
    >
    > miałoby być zapisanie sobie jakiegoś PESELu?

    Nie rozumiesz albo udajesz. Skąd pracownik wziąłby PESEL osoby mieszkającej w mieście
    X, której nigdy nie widział na oczy?


  • 30. Data: 2012-09-24 21:33:00
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 20:39:51 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Niby jak miałby się nie zgodzić, w przypadku wypłaty gotówkowej
    >
    > w okienku?

    Kowalski1 nic nie wypłacał. Wypłacił z konta Kowalskiego2. Kowalskiemu2 bank kase
    odda- łaski nie robi, Kowalskiemu1 nie mogą bez jego zgody wyksięgować kasy z konta.
    Bo maja tylko KW z danymi Kowalskiego1 podpisany "kowalski" Podejrzewaja ze wypłacał
    Kowalski2 i jak ten uczciwy to podpisze co trzeba i wyprostują. Jak pójdzie w zaparte
    to bank będzie miał trudniej(ale to poblem banku a nie Kowalskiego1)

    > w szczególności w innym banku), ale nie przy wypłacie.
    Muszą najpierw byc pewni ze wypłaty dokonywał Kowalski2 i uzyskać jego zgode na
    wyksięgowanie. Bo inaczej jakaś nierozgarnieta kasjerka powiedziała by np: wypłacał
    Halasa ale pomyłkowo wyplaciłam z konta Kowalskiego1. I co mieli by od razu Halasie
    kase zabrać?


    > Tamten klient może się zdziwić jedynie zawartością swojej kopii kwitu
    >
    > wypłaty, jeśli taką posiada.
    A to fakt

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1