  • 21. Data: 2009-02-10 10:54:12
    Temat: Re: Wypłaty z bankomatów & zysk VISA/MC
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Lut, 03:26, k...@o...pl wrote:

    > Tym bardziej można  zrobić chipową bez pinu.
    > Także nie rozumiem do czego nam te całe RFID w tym wypadku potrzebne.

    W Stanach - kolejny eksperyment. W Polsce - "bo tak na Zachodzie
    maja".
    Zobaczymy jak dlugo potrwa. Na razie AmEx wycofuje breloczki RFID :)

    http://online.wsj.com/article/SB120692677830875887.h
    tml?mod=googlenews_wsj
    http://tinyurl.com/am78od

    > Osczędność na bezstykowości to góra dwie sekundy przy umiesczeniu
    > czytnika po stronie klienta
    > i braku PIN.

    Ale jakby udalo sie wydac takie karty tym, ktorzy nadal wyciagaja
    ksiazeczke czekowa i placa $2 za kawe o 8:02 rano... Eh...

    > Europejskie "stykowe" karty też mają w regulaminie fragment mówiący o
    > transakcjach bez PINu.
    > (np. BZWBK)

    A jak to wyglada w realu, a nie w regulaminie?

  • 22. Data: 2009-02-10 13:23:35
    Od: k...@o...pl

    On 10 Lut, 11:54, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > A jak to wyglada w realu, a nie w regulaminie?
    W realu spotkać się z taką transakcją jest bardzo bardzo trudno
    (głównie autostrady? BZWBK taki właśnie podaje przykład zastosowania)
    (Jedynie coraz bardziej popularny jest pin off-line, bez autoryzacji,
    ale to nadal pin...)

  • 23. Data: 2009-02-11 00:47:21
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Lut, 08:23, k...@o...pl wrote:
> [...]
    > (głównie autostrady? BZWBK taki właśnie podaje przykład zastosowania)
    > (Jedynie coraz bardziej popularny jest pin off-line, bez autoryzacji,

    Troche obok tematu, ale moze kogos zainteresuje. Tak VISA reklamuje
    platnosci bezgotowkowe / bezczekowe:

    http://www.youtube.com/watch?v=OOhrOeifi8w

    http://www.youtube.com/watch?v=9hXmyD9a4zg

    Gdybym juz nie byl dawno przekonany, to by mnie przekonalo :)

  • 24. Data: 2009-02-11 00:57:32
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Lut, 08:23, k...@o...pl wrote:

> [...]
    > ale to nadal pin...)

    Troche obok tematu, ale moze kogos zainteresuje. Tak VISA reklamuje
    platnosci bezPINowe:

  • 25. Data: 2009-02-11 07:54:24
    Od: k...@o...pl

    On 11 Lut, 01:57, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=OOhrOeifi8w
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=9hXmyD9a4zg
    Więc dlaczego ich nie wprowadzą do wszystkich kart mikroprocesorowych,
    przy transakcjach do kwoty X , gdzie X wartość najniższa z
    -ustalonej przez VISE
    -ustalonej przez bank
    -ustalonej przez użytkownika

    byłoby zbyt piekne?

  • 26. Data: 2009-02-11 09:49:58
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 02:54, k...@o...pl wrote:
    > Więc dlaczego ich nie wprowadzą do wszystkich kart mikroprocesorowych,
    > przy transakcjach do kwoty X , gdzie X wartość najniższa z
> [...]

    Zapewne z tego samego powodu, dla ktorego:
    - iTunes Poland informuje mnie ze: "nie akceptujemy kart kredytowych
    wydanych przez banki mające siedzibę poza terytorium Polski",
    - BBC na youtube pisze mi: "This video is not available in your
    country",
    - moge sobie tylko pomarzyc o obejrzeniu czegokolwiek ze strony tvp.pl

    :)

    Inny kraj, inny rynek, inne uslugi.

  • 27. Data: 2009-02-11 18:02:13
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "bradley.st"
    c.googlegroups.com

    > Gdybym juz nie byl dawno przekonany, to by mnie przekonalo :)

    Szkoda, że PL nie wygląda to tak pięknie jak na tych filmikach :(

  • 28. Data: 2009-02-11 18:35:36
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 13:02, "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote:

    > Szkoda, że PL nie wygląda to tak pięknie jak na tych filmikach :(

    Nie, no, to raczej model docelowy i swiat (prawie) idealny wg. VISA :)
    Tak "pieknie" to chyba nigdzie nie ma...

    Te dwie ponizej sa jeszcze bardziej naiwne, bo okazuje sie, ze
    kupujacy "przypomina" sobie, ze moze zaplacic karta... :DDD

    http://www.youtube.com/watch?v=Kqj835EG6Hk

    http://www.youtube.com/watch?v=THfjMljhg9c

  • 29. Data: 2009-02-11 18:35:40
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > country",
    > - moge sobie tylko pomarzyc o obejrzeniu czegokolwiek ze strony tvp.pl

    Za to wiz od was nie wymagamy :)
    k.

  • 30. Data: 2009-02-11 18:41:03
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 13:35, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Za to wiz od was nie wymagamy :)

    A powinniscie! Zamiast wlazic do d... bez wazeliny... ! (Nic
    osobistego, takie generalne spostrzezenie.)