    From: " sys29" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: XXL
    Date: Sat, 30 May 2009 17:02:03 +0000 (UTC)

    Założyłem nowy wątek, bo w poprzednim było już za dużo wpisów.
    Postaram się odpowiedzieć jeszcze na kilka Twoich pytań, a potem
    uzupełnić całość krótkim komentarzem.

    >Czyli w Polsce 99% społeczeństwa to zwolennicy socjalizmu?

    Próbujesz przykleić do mnie pogląd "skoro UPR ma 1% poparcia,
    to resztę populacji stanowić muszą socjaliści". Przeginasz pałę.
    Dobrze wiesz, że tak nie jest. Wielu ludzi o poglądach wolnorynkowych
    nie chodzi na wybory. Nie wiem jaki procent Polaków to socjaliści.
    Tu masz cytat z Wikipedii :
    "Częścią wspólną wszystkich odmian socjalizmu jest (częściowe lub całkowite)
    odrzucenie idei kapitalistycznego wolnego rynku, ograniczenie własności
    prywatnej oraz promowanie idei sprawiedliwości społecznej."
    Z moich obserwacji wynika, że OGROMNA większość populacji ma
    takie właśnie poglądy, więc chyba są to socjaliści.
    Fundamentalną osią podziału między poglądami prawicowymi i lewicowymi
    jest zakres ingerencji państwa w życie obywatela. Ludzie o poglądach
    lewicowych uważają, że państwo powinno "opiekować się" obywatelem,
    natomiast ludzie "po prawicy" wyznają pogląd, że każdy jest kowalem
    swego losu. Ja akurat ulokowałem się z przekonaniami w tej drugiej grupie.
    Idee : sprawiedliwości, wolności, poszanowania własności,
    odpowiedzialności ...uważam za słuszne. Ideały lewicowe, jak prawo do
    kradzieży, marnotrawstwa, promocji zboczeń ..., jakoś do mnie nie
    przemawiają.

    >Podnosił podatki bo tak lubi? Czy możesz podać konkretne przykłady
    podnoszenia
    >podatków i krępowania swobód gospodarczych przez L.Balcerowicza?

    Tak. Myślę, że LB uwielbiał podnosić podatki ... i przy tym gadać, że należy
    je obniżać. Za "panowania" LB obciążenia podatkowe wzrastały, rozbudowywano
    obowiązkową sprawozdawczość gospodarczą, wprowadzano koncesjonowanie
    coraz to nowych rodzajów działalności ... takie są fakty. No, ale trochę Cię
    rozumiem, jeśli fakty nie przystają do Twoich poglądów, to tym gorzej dla
    nich.

    >Czy jesteś w stanie udowodnić, że te 1% popierających UPR ma rację a 99%
    się myli?

    Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę z tego, że prawdy nie da się ustalić w
    drodze demokratycznego głosowania. ("Kto szuka prawdy, nie powinien liczyć
    głosów" &#8211; G.W.Leibniz . ) Fascynują Cię procenty, będące wynikiem histerii
    bezdusznej ciemnoty. To właśnie tacy ludzie :

    http://www.youtube.com/watch?v=I35LTgiJEpw&feature=r
    elated

    http://www.youtube.com/watch?v=TcgmHmVH1e4&feature=r
    elated

    w demokratycznych głosowaniach wyrokują, co jest słuszne, a co nie.

    >Socjalizm upadł w 1989r. Czy nie zauważyłeś tego?
    >Jeśli konsekwentnie kierować się wykładnią UPR, że tylko ta partia
    >reprezentuje program prawicowy czyli stricte kapitalistyczny to oznaczałoby,
    >że na świecie w ogóle nie ma kapitalizmu bo wszędzie panuje socjalizm!!!

    Przeczytaj to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Socjalizm ,

    to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Etatyzm

    i to:

    http://www.niedziela.pl/artykul_w_niedzieli.php?doc=
    ed200919&nr=23

    .. i jako wybitny znawca ustrojów państw całego świata ( w co nie wątpię )
    sam sobie najlepiej rozstrzygniesz ten problem.

    >To skąd ten niespotykany w dziejach ludzkości skok techniczny i
    cywilizacyjny
    >jeśli gospodarki wszystkich krajów są duszone nadmiernymi podatkami i
    brakiem
    >wolności gospodarczej???

    Mam tu pewien pogląd, może trochę naiwny, ale ponieważ zasadniczo nie boję
    się ośmieszenia, więc się wypowiem.
    IMHO postęp następuje za sprawą wybitnych jednostek ... i najczęściej wbrew
    motłochowi. Jego zasadniczym motorem była w ostatnim stuleciu ... medycyna.
    Dzięki rozwojowi medycyny wzrosła liczba ludności ( ciekawe ilu ludziom
    życie uratował sam tylko A.Fleming ?) i nie umarło przedwcześnie wielu
    ludzi, którzy okazali się geniuszami popychającymi cywilizację do przodu.
    Oczywiście biurokracja, podatki i brak swobód gospodarczych hamowały
    wszelki postęp. Gdyby nie one, bylibyśmy znacznie "z przodu".

    Sposób prowadzenia przez Ciebie sporów jest dla mnie od samego
    początku zastanawiający. Starałem się uczciwie odpowiadać na prawie
    wszystkie twoje pytania ( nawet te najgłupsze ) i w odpowiedzi
    dostawałem kolejne serie pytań. To taka metoda "na zamęczenie"
    oponenta i sprawienie, aby pogubił się w szczegółach &#8211;
    charakterystyczna dla polityków. Dużo pytać, mało odpowiadać,
    upierać się przy swoim wbrew faktom i rozsądkowi, do walki
    z określonymi poglądami używać sprawdzonych szablonów/epitetów
    i ogólnie robić dobre wrażenie.
    Nie gniewaj się, że zakończę nasz spór żartobliwie złośliwym pytaniem :
    czy przypadkiem nie pełnisz w Platformie Obywatelskiej roli
    pracownika propagandy oddelegowanego do walki na froncie
    ideologicznym, na odcinku pl.biznes.wgpw ?

    pozdr.
    sys29