  • 1. Data: 2009-05-30 17:02:03
    Temat: XXL
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Założyłem nowy wątek, bo w poprzednim było już za dużo wpisów.
    Postaram się odpowiedzieć jeszcze na kilka Twoich pytań, a potem
    uzupełnić całość krótkim komentarzem.

    >Czyli w Polsce 99% społeczeństwa to zwolennicy socjalizmu?

    Próbujesz przykleić do mnie pogląd "skoro UPR ma 1% poparcia,
    to resztę populacji stanowić muszą socjaliści". Przeginasz pałę.
    Dobrze wiesz, że tak nie jest. Wielu ludzi o poglądach wolnorynkowych
    nie chodzi na wybory. Nie wiem jaki procent Polaków to socjaliści.
    Tu masz cytat z Wikipedii :
    "Częścią wspólną wszystkich odmian socjalizmu jest (częściowe lub całkowite)
    odrzucenie idei kapitalistycznego wolnego rynku, ograniczenie własności
    prywatnej oraz promowanie idei sprawiedliwości społecznej."
    Z moich obserwacji wynika, że OGROMNA większość populacji ma
    takie właśnie poglądy, więc chyba są to socjaliści.
    Fundamentalną osią podziału między poglądami prawicowymi i lewicowymi
    jest zakres ingerencji państwa w życie obywatela. Ludzie o poglądach
    lewicowych uważają, że państwo powinno "opiekować się" obywatelem,
    natomiast ludzie "po prawicy" wyznają pogląd, że każdy jest kowalem
    swego losu. Ja akurat ulokowałem się z przekonaniami w tej drugiej grupie.
    Idee : sprawiedliwości, wolności, poszanowania własności,
    odpowiedzialności ...uważam za słuszne. Ideały lewicowe, jak prawo do
    kradzieży, marnotrawstwa, promocji zboczeń ..., jakoś do mnie nie
    przemawiają.

    >Podnosił podatki bo tak lubi? Czy możesz podać konkretne przykłady
    podnoszenia
    >podatków i krępowania swobód gospodarczych przez L.Balcerowicza?

    Tak. Myślę, że LB uwielbiał podnosić podatki ... i przy tym gadać, że należy
    je obniżać. Za "panowania" LB obciążenia podatkowe wzrastały, rozbudowywano
    obowiązkową sprawozdawczość gospodarczą, wprowadzano koncesjonowanie
    coraz to nowych rodzajów działalności ... takie są fakty. No, ale trochę Cię
    rozumiem, jeśli fakty nie przystają do Twoich poglądów, to tym gorzej dla
    nich.

    >Czy jesteś w stanie udowodnić, że te 1% popierających UPR ma rację a 99%
    się myli?

    Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę z tego, że prawdy nie da się ustalić w
    drodze demokratycznego głosowania. ("Kto szuka prawdy, nie powinien liczyć
    głosów" &#8211; G.W.Leibniz . ) Fascynują Cię procenty, będące wynikiem histerii
    bezdusznej ciemnoty. To właśnie tacy ludzie :

    http://www.youtube.com/watch?v=I35LTgiJEpw&feature=r
    elated

    http://www.youtube.com/watch?v=TcgmHmVH1e4&feature=r
    elated

    w demokratycznych głosowaniach wyrokują, co jest słuszne, a co nie.

    >Socjalizm upadł w 1989r. Czy nie zauważyłeś tego?
    >Jeśli konsekwentnie kierować się wykładnią UPR, że tylko ta partia
    >reprezentuje program prawicowy czyli stricte kapitalistyczny to oznaczałoby,
    >że na świecie w ogóle nie ma kapitalizmu bo wszędzie panuje socjalizm!!!

    Przeczytaj to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Socjalizm ,

    to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Etatyzm

    i to:

    http://www.niedziela.pl/artykul_w_niedzieli.php?doc=
    ed200919&nr=23

    .. i jako wybitny znawca ustrojów państw całego świata ( w co nie wątpię )
    sam sobie najlepiej rozstrzygniesz ten problem.

    >To skąd ten niespotykany w dziejach ludzkości skok techniczny i
    cywilizacyjny
    >jeśli gospodarki wszystkich krajów są duszone nadmiernymi podatkami i
    brakiem
    >wolności gospodarczej???

    Mam tu pewien pogląd, może trochę naiwny, ale ponieważ zasadniczo nie boję
    się ośmieszenia, więc się wypowiem.
    IMHO postęp następuje za sprawą wybitnych jednostek ... i najczęściej wbrew
    motłochowi. Jego zasadniczym motorem była w ostatnim stuleciu ... medycyna.
    Dzięki rozwojowi medycyny wzrosła liczba ludności ( ciekawe ilu ludziom
    życie uratował sam tylko A.Fleming ?) i nie umarło przedwcześnie wielu
    ludzi, którzy okazali się geniuszami popychającymi cywilizację do przodu.
    Oczywiście biurokracja, podatki i brak swobód gospodarczych hamowały
    wszelki postęp. Gdyby nie one, bylibyśmy znacznie "z przodu".

    Sposób prowadzenia przez Ciebie sporów jest dla mnie od samego
    początku zastanawiający. Starałem się uczciwie odpowiadać na prawie
    wszystkie twoje pytania ( nawet te najgłupsze ) i w odpowiedzi
    dostawałem kolejne serie pytań. To taka metoda "na zamęczenie"
    oponenta i sprawienie, aby pogubił się w szczegółach &#8211;
    charakterystyczna dla polityków. Dużo pytać, mało odpowiadać,
    upierać się przy swoim wbrew faktom i rozsądkowi, do walki
    z określonymi poglądami używać sprawdzonych szablonów/epitetów
    i ogólnie robić dobre wrażenie.
    Nie gniewaj się, że zakończę nasz spór żartobliwie złośliwym pytaniem :
    czy przypadkiem nie pełnisz w Platformie Obywatelskiej roli
    pracownika propagandy oddelegowanego do walki na froncie
    ideologicznym, na odcinku pl.biznes.wgpw ?

    pozdr.
    sys29

  • 2. Data: 2009-05-31 14:57:04
    Temat: Re: XXL
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik " sys29" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > podnoszenia
    >
    > Tak. Myślę, że LB uwielbiał podnosić podatki ... i przy tym gadać, że
    > należy
    > je obniżać. Za "panowania" LB obciążenia podatkowe wzrastały,

    Nawet progresywny PIT z 1991 wprwoadzał niższe średnie opodatkowanie
    dochodów niż dotychczasowy 20% podatek od funduszu płac. Na początku 1992
    weszła w życie nowelizacja CIT wprowadzająca liniową stawke 40% zamiast
    progresywnych stawek - max. 75% z czasów PRL. Zniesiono także podatek od
    działów produkcji specjalnej w rolnictwie. Ważne było zniesienie tzw.
    podatku inflacyjnego czyli szybką redukcję siły nabywczej nie wydanych
    natychmiast dochodów dzięki dodatniemu (powyżej inflacji) oprocentowaniu
    depozytów.

    W czasie rządów Buzka udało sie przeforsować zmianę stawek CIT z 36% do 24%,
    a 2 stawki PIT 18% i 28% zostały zawetowane prze Kwaśniewskiego (projekt
    liniowego PIT upadł natomiast pod naciskiem większości AWS na etapie
    przygotowywania projektu ustawy ). Dzień wolności podatkowej najwcześniej
    przypadał w latach 1999-2001.

    > rozbudowywano
    > obowiązkową sprawozdawczość gospodarczą, wprowadzano koncesjonowanie
    > coraz to nowych rodzajów działalności

    W 1990 zniesiono lub radykalnie ograniczono koncesjonowanie np. handlu
    zagranicznego, rynku nieruchomości, wydawniczego, prasy, radia i
    telewizji, centralne rozdział dewiz, materiałów i energii, konieczność
    stosowania cen urzędowych (pod koniec 1989 to było jeszcze ok. 40%
    wszystkich cen).

    Anatol

  • 3. Data: 2009-05-31 15:36:15
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > W 1990 zniesiono lub radykalnie ograniczono koncesjonowanie np. handlu
    > zagranicznego, rynku nieruchomości, wydawniczego, prasy, radia i
    > telewizji,

    Che che .... niekoncesjonowane radio i telewizja .....

    Wolne żarty .... ty chyba sam nie wiesz co gadasz.....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2009-05-31 15:45:06
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@g...pl>

    NTG

    IWSP

  • 5. Data: 2009-05-31 15:45:24
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Che che .... niekoncesjonowane radio i telewizja .....
    >
    > Wolne żarty .... ty chyba sam nie wiesz co gadasz.....

    Nie po to pookrągłostołowa banda w 1992 roku powołałą do życia KRRiTV

    http://pl.wikipedia.org/wiki/KRRiTV

    żeby byle kto mógł zabierać głos na publicznym forum ......

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2009-05-31 15:46:28
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Nie po to pookrągłostołowa banda w 1992 roku powołałą do życia KRRiTV
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/KRRiTV
    >
    > żeby byle kto mógł zabierać głos na publicznym forum ......

    "Zmień temat" w słuchawce red. Lichockiej
    http://www.youtube.com/watch?v=7-abGUMRzdg

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2009-05-31 16:32:40
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Che che .... niekoncesjonowane radio i telewizja .....

    Radykalne ograniczenie koncesjonowania, czyli po raz pierwszy chyba od lat
    30-tych dopuszczenie stacji niepublicznych.

    Pierwsza komercyjna rozgłośnia Radio Małopolska Fun ruszyła 15.01.1990 :

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RMF_FM

    Telewizja Echo 6.02.1990 :

    http://pl.wikipedia.org/wiki/PTV_Echo

    Anatol

  • 8. Data: 2009-05-31 19:15:52
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    sys29 <s...@g...pl> napisał(a):

[...]

    Podaj konkretnie w których latach L.Balcerowicz podniósł podatki?
    Czy nie pomyliło Ci się przypadkiem z podnoszeniem stóp procentowych przez RPP
    za prezesury LB jako prezesa NBP w celu schłodzenia gospodarki?

[...]

    Już odpowiadałem tutaj na podobne pytanie chyba Endriu i Dieterowi.
    Nie mam nic wspólnego z polityką w sensie zawodowym. Interesują się nią
    jedynie jako obywatel i wyborca.
    Chętnie odpowiem na inne Twoje pytania jeśli mi je zadasz.

    Pozdr.
    Sławek

  • 9. Data: 2009-05-31 20:06:46
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 30-05-2009 o 19:02:03 sys29 <s...@g...pl> napisał(a):

    > Założyłem nowy wątek, bo w poprzednim było już za dużo wpisów.

    Napisz do XXL bezposrednio albo zmien grupe. Bedzie duzo mniej wpisow.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 10. Data: 2009-05-31 21:22:32
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Anatol <c...@u...pl> napisał(a):

    > Nawet progresywny PIT z 1991 wprwoadzał niższe średnie opodatkowanie
    > dochodów niż dotychczasowy 20% podatek od funduszu płac.

    ?????????????
    Progresywny PIT ( z max. stawką chyba 40% ) wprowadzony zamiast prostego,
    20% podatku odziedziczonego po komunie znacznie podnosił średnie obciążenie
    dochodów &#8211; tak uważam. Jeśli jesteś w stanie mi wykazać, że było inaczej
    to troszkę zweryfikuję swoją opinię o LB !!!! ( troszkę, bo afera ze stałym
    kursem dolara jest nie do wybaczenia ). Dla jasności te późniejsze usiłowania
    kosmetycznej obniżki podatków ( AWS-UW - weto AK ) to były tylko
    żałosne próby naprawy błędu z początku lat 90-tych. A tak w ogóle, to
    wymuszanie haraczy pod nazwą "podatku dochodowego" uważam za kradzież.

    > Na początku 1992
    > weszła w życie nowelizacja CIT wprowadzająca liniową stawke 40% zamiast
    > progresywnych stawek - max. 75% z czasów PRL.

    W czasach PRL przedsiębiorstwa państwowe płaciły CIT państwu, a kiedy
    dzięki Wilczkowi zaczęły lawinowo powstawać przedsiębiorstwa prywatne
    o osobowości prawnej i CIT stawał się istotny, LB przeforsował horrendalną
    stawkę 40%. W mojej ocenie na skutek przeobrażeń własnościowych CIT
    nosił wtedy znamiona zupełnie nowego podatku.

> [...]
    > telewizji, centralne rozdział dewiz, materiałów i energii, konieczność
    > stosowania cen urzędowych (pod koniec 1989 to było jeszcze ok. 40%

    Z tego, co wiem, to radykalne ograniczenie koncesjonowania nie nastąpiło
    w 1990 roku, a za sprawą ustawy Wilczka, która weszła w życie 01.01.1989
    Ustawa wymagała uzyskania koncesji tylko na 8 lub 11 ( dokładnie nie
    pamiętam ) rodzajów działalności, np. na wydobywanie kopalin, handel
    bronią, usługi lotnicze. Pod koniec 1999 roku okazało się, że administracja
    państwowa wydaje już ponad 200 różnego rodzaju pozwoleń.

    pozdr.
    sys29