  • 11. Data: 2006-12-19 18:02:13
    Temat: Re: Z kartągotówką do USA?
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No jasne, zwlaszcza te bez pokrycia.

    Pamiętaj, że USA to nie Polska i wypisywanie czeków bez pokrycia
    kończy się odsiatką w więzieniu. Wystawienie czeku bez pokrycia w
    USA to poważne przestepstwo.

    MARIO

  • 12. Data: 2006-12-19 18:16:14
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Mario napisał(a):

    > Pamiętaj, że USA to nie Polska i wypisywanie czeków bez pokrycia
    > kończy się odsiatką w więzieniu. Wystawienie czeku bez pokrycia w
    > USA to poważne przestepstwo.

    W Polsce też jest to karane więzieniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2006-12-19 18:21:59
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    > W Polsce też jest to karane więzieniem.

    to prawda - mi chodziło o praktykę

  • 14. Data: 2006-12-19 18:41:26
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > to prawda - mi chodziło o praktykę

    Widze, ze wszyscy tu znawcy jak jest w USA. A ja powiem, ze lepszy jest system
    bankowy w USA niz w Polsce.

    System kartowy jest o niebo lepszy niz w Polsce. KArty kredytowe i debetowe
    obslugiwane sa wszedzie. 99,9% sklepow przyjmuje karty. Nawet male kwoty.
    Problem z zagranicznymi kartami jest w transakcjach internetowych, bo nie mozna
    potwierdzic adresu. Limity platnosci bardzo zadko zdarzaja sie i sa raczej dla
    kredytowek, bo transakcje debetowe inaczej sa realizowane - tak jakby sie
    placilo czekiem, sklep nie placi zadnej prowizji, wiec jeden wuj dla nich.

    W USA realizacja czeku trwa 1 dzien, a nawet odrazu, zalezy jak dlugo masz konto
    bankowe. W tej chwili po reformie Check21 sa elektronicznie realizowane czeki,
    wiec realizacja od razu. Do tego teraz modne sa Wire Transfery, a wiec normalne
    przelewy realizowane od razu na konto beneficjenta - szybciej niz elixiry w
    Polsce. Mozna je realizowa do 17.00; Po 17 dochodza nastepnego dnia o 8 rano.

    Do tego sa ACH (automated clearing house) i direct deposit jest na codzien.

    Generalnie jak chce komus zaplacic i mam jego nr konta, to robie wire transfer i
    koles ma kase odrazu na koncie, jak nie, to czekiem.

    Za wydanie czeku bez pokrycia nie idzie sie do wiezienia. Jest kara. Zalezna od
    banku - 10-40$. Obciaza ja bank oraz moze druga strona obciazyc za taka lewa
    transakcje.

    Kazda proba zaplacenia takim czekiem jest rejestrowana z ChexSystems oraz SCAN.
    Bank zamyka konto jak sie pare razy takie nr zrobi, a potem nigdzie konta
    zalozyc nie mozna, albo nie wydadza kolejnych czekow!

    Za to usuwanie fraudow w USA to niebo. Nie ma jak z reklamacjami w Polsce.

  • 15. Data: 2006-12-20 00:25:15
    Temat: Re: Z kartą czy z gotówką do USA?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > No jasne, zwlaszcza te bez pokrycia.
    > Napisz jeszcze ze sa bardzo szybkie.

    To zależy w którą stronę ten czek idzie.

  • 16. Data: 2006-12-20 00:26:35
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> wrote in message

    > W Polsce też jest to karane więzieniem.

    Aha. Ale dopiero po ogłoszeniu wyroku, co nastąpi za lat 5.

  • 17. Data: 2006-12-20 14:27:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > To zależy w którą stronę ten czek idzie.

    Dostajac przelew wiem, ze mam na koncie pieniadze i np. moge wydac
    towar. Dostajac czek musze np. osobiscie udac sie z nim do banku (albo
    go tam dostarczyc w jeszcze wolniejszy sposob) i dopiero wtedy moge sie
    dowiedziec czy cos bylo nie tak.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2006-12-20 14:50:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Dostajac przelew wiem, ze mam na koncie pieniadze i np. moge wydac
    > towar.

    nic nie wiesz, bo ci go do 6 miesięcy moga cofnąć. To nie Polska.

    > Dostajac czek musze np. osobiscie udac sie z nim do banku (albo
    > go tam dostarczyc w jeszcze wolniejszy sposob)

    W realiach amerykanskich czeki się po prostu zbiera z danego dnia i zawozi
    do banku i tyle.
    Nikt nie robi z tego problemu. Tudziez wysyła sie pocztą.
    Myślisz polskimi realiami.

    > i dopiero wtedy moge sie
    > dowiedziec czy cos bylo nie tak.

    Niczego sie nie dowiesz, bo jesli jesteś stałym i sprawdzonym klientem do
    pieniądze z czeku zostaną postawione do twojej dyspozycji natychmiast.
    jeśli coś z czekiem będzie nie tak, to za kilka dni sie dowiesz, że
    pieniądze z konta zostały ci cofniete.

  • 19. Data: 2006-12-20 21:33:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > nic nie wiesz, bo ci go do 6 miesięcy moga cofnąć. To nie Polska.

    Przeciez porownujemy mechanizmy dzialajace w Polsce i w USA.
    Polskiego przelewu mi nie cofna, to nie jest polecenie zaplaty.

    > W realiach amerykanskich czeki się po prostu zbiera z danego dnia i zawozi
    > do banku i tyle.

    A klient w tym czasie czeka. Jasne, moze zaplacic gotowka, ale gotowka
    nie jest korzystna z innych powodow (zwlaszcza wieksza).

    > Nikt nie robi z tego problemu. Tudziez wysyła sie pocztą.
    > Myślisz polskimi realiami.

    Zeby porownac polskie przelewy i np. amerykanskie czeki, trzeba wziac
    pod uwage m.in. polskie realia.

    > Niczego sie nie dowiesz, bo jesli jesteś stałym i sprawdzonym klientem do
    > pieniądze z czeku zostaną postawione do twojej dyspozycji natychmiast.

    To nie ma dla mnie zadnego znaczenia, nie chodzi o plynnosc finansowa.

    > jeśli coś z czekiem będzie nie tak, to za kilka dni sie dowiesz, że
    > pieniądze z konta zostały ci cofniete.

    Nawet jesli dowiem sie prawie od reki, ze czek jest ok, to i tak
    bedzie to duzo pozniej niz przy przelewie.
    Czek jest ok (zarowno w USA jak i w Polsce) jesli mam zaufanie do
    tego, kto go wystawil. Przelew tego nie wymaga.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2006-12-20 21:41:13
    Od: "chomar" <m...@o...pl.pl>

    > W realiach amerykanskich czeki się po prostu zbiera z danego dnia i zawozi
    > do banku i tyle.
    > Nikt nie robi z tego problemu. Tudziez wysyła sie pocztą.
    > Myślisz polskimi realiami.

    Też zapieję nad realiami amerykańskimi. Już dawno temu czek i gotówkę
    wrzucało się w kopercie do bankomatu (każdy to umożliwiał) i jak zrobiło to
    się przed zamknięciem to były księgowane tego samego dnia. A w piątek gdy
    dostawało się czek za pracę, banki były czynne bardzo długo. No i te
    bankomaty pod które podjeżdża się samochodem (pod inne na rolkach) -
    marzenie. Byliśmy, jesteśmy i będziemy 100 lat za USA, a jak PiS dłużej
    porządzi to 200.