-
11. Data: 2016-12-12 00:36:12
Temat: Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
janek z pola <a...@e...pl> writes:
> No bo to jest tak, że dzisiaj wysyłasz wypowiedzenie umowy, a za 2 lata się
> okazuje że bank konta nie zamknął i naliczał sobie opłaty. Przychodzi nowy
> kolo do zarządu do pionu marketingu i zleca wysyłkę wszystkich osób z tak
> naliczonymi opłatami do BIKu. Od teraz walczysz z BIK. To nie jest wcale
> bardzo nietypowy scenariusz.
Zamykanie konta i naliczanie opłat to są oddzielne sprawy. Pierwsza jest
wewnętrzną sprawą banku (modulo terminy "przetwarzania danych"),
natomiast druga wynika z istniejącej umowy z klientem.
> Tym bardziej mnie dziwi, że ktoś już po kilku dniach twierdzi, że udało mu
> się skutecznie zamknąć konto w danym banku. Tzn. - rozumiem że ten ktoś
> dopełnił procedury, ale pytanie czy bank to zaakceptował.
Wypowiedzenie umowy jest decyzją klienta oraz jest aktem jednostronnym -
bank nie ma tu nic do powiedzenia.
> A powody dla których bank może twierdzić, że konta nie zamnkął są różne, z
> czego ja znam dwa: 1) dzień przed końcem okresu wypowiedzenia wpłynęły
> odsetki a klient wypłacił kasę w okienku trzy tygodnie wcześniej - no to jak
> bank ma zamknąć konto, skoro saldo nie jest zerowe;
Tłumaczenie banku jest prawidłowe, natomiast nie upoważnia go to do
naliczania opłat (raczej wątpię, by umowa określała takie opłaty za
przechowywania środków po jej wygaśnięciu).
> 2) pracownik w okienku
> niby przyjął oświadczenie woli klienta o zamknięciu konta, ale ponieważ
> klient się nie upomniał o żadne potwierdzenie, to pracownik żadnego
> zamknięcia konta nie wykonał. W tym drugim przypadku klientowi będzie ciężko
> udowodnić że konto rzeczywiście zamykał.
To inna sprawa, natomiast oczywiście dowód dostarczenia wypowiedzenia warto
posiadać.
--
Krzysztof Hałasa
-
12. Data: 2016-12-12 06:47:28
Temat: Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu niedziela, 11 grudnia 2016 20:21:15 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:
> >> Jak to się robi? Mnie też czeka to w najbliższym czasie.
> >>
> >> --
> >> Grzexs
> >>
> >
> > Pytasz poważnie czy tak trochę się nabijasz?
>
> Pytam poważnie. Nie znalazłem w ich systemie transakcyjnym opcji
> "zamknij konto". A że jest wiele innych sposobów zamykania, to chciałbym
> wiedzieć, który zadziałał bez pudła.
Pocztą wewnętrzną po zalogowaniu im wyślij.
-
13. Data: 2016-12-12 13:36:16
Temat: Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 10-12-2016 o 23:47, Kris pisze:
>
> Bzdura druga- po kiego do banku łazić osobiście- pisałem, wysłać pocztą lub przez
system transakcyjny- zawsze potwierdzenie masz.
>
W jakiej formie masz potwierdzenie jak wyślesz przez system transakcyjny?
P.G.
-
14. Data: 2016-12-12 14:50:36
Temat: Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 13:36:07 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> W jakiej formie masz potwierdzenie jak wyślesz przez system transakcyjny?
W wiadomościach wysłanych będzie kopia.
Możesz też napisać że prosisz o przesłanie potwierdzenia zamknięcia konta na adres
email/domowy