  • 21. Data: 2024-08-28 09:28:38
    Temat: Re: Złodzieje?
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 27.08.2024 o 19:33, J.F pisze:
    > Ty to masz jakieś dziwne pojęcie o rzeczywistości :-)
    >
    > J.

    Nie mam nic do zarzucenia wyznawanym przez siebie wartościom. A jeżeli
    się mylę to wykaż gdzie się mylę.

  • 22. Data: 2024-08-28 09:29:11
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > W dniu 25 sie 2024 o 11:03, Trybun pisze:
    >  > Państwo powinno być w stosunku do obywatela wzorem i ostoją uczciwości
    >
    > Owszem! Ale państwo jest społecznym tworem -- takie więc państwo, jakie
    > społeczeństwo... Broniąc LCzarneckiego i jego metod -- przyczyniasz się
    > do budowy alternatywnej uczciwości...

    Nie jest społecznym, państwo polskie składa się obywateli i władców
    którzy nim rządzą.  Dwa przykłady na działanie państw/społeczeństw,
    sąsiad przez długi czas nie dostawał emerytury bo nie dostarczył do ZUSu
    jakiegoś papierka. Inna sytuacja, na wiochę przyjeżdża francuski
    przedstawiciel ichniego ZUSu który za pośrednictwem Czerwonego Krzyża
    poszukuje byłego pracownika (Polaka) francuskiej firmy ponieważ ów
    osiągnął wiek emerytalny i przysługuje mu emerytura z Francji.
    Co konkretnie zarzucasz Czarneckiemu, to że dofinansowywał swój bank z
    prywatnej kabzy czy to że najwyraźniej nie lubował się w dawaniu łapówek?

  • 23. Data: 2024-08-28 09:29:59
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 27.08.2024 o 19:40, J.F pisze:
    > No właśnie - nie wiadomo, czy niżej :-P
    A Ty to z jakiej choinki się urwałeś? Wiesz po co te wielostronicowe
    umowy z małym druczkiem z masą odnośników, bo  mało kto ma cierpliwość
    dogłębnego zaznajamiania się z treścią, a co tu dopiero mówić o
    zrozumieniu tego. Kto jak nie matacz i złodziej daje klientowi takie coś
    do podpisu.,.

    > A jak kupowałeś ?
    >
    > J.

    Normalnie , u pośrednika w biurze maklerskim.

  • 24. Data: 2024-08-28 09:30:48
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 27.08.2024 o 19:39, J.F pisze:
    > Przeciez jasno napisane.
    > Owszem, można by zarzucać, ze panstwo żeruje na staruszkach, co nie
    > widzą drobnego druku, albo nie rozumieją, co jest napisane.
    >
    > J.

    Wiek nie ma to nic do rzeczy.

  • 25. Data: 2024-08-28 14:36:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Aug 2024 09:29:59 +0200, Trybun wrote:
> [...]
    > dogłębnego zaznajamiania się z treścią, a co tu dopiero mówić o
    > zrozumieniu tego. Kto jak nie matacz i złodziej daje klientowi takie coś

    Masz kredyt na zmienne oprocentowanie, to są i obligacje na zmienne
    oprocentowanie.

    Ale są i na stałe oprocentowanie. Czemu nie wziąłeś?

    > Normalnie , u pośrednika w biurze maklerskim.

    Normalnie to jest przez internet :-)

    I co ten posrednik - doradził ci takie, czy przedstawił całą ofertę?

    J.

  • 26. Data: 2024-08-28 14:45:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Aug 2024 09:29:11 +0200, Trybun wrote:

> [...]
    > poszukuje byłego pracownika (Polaka) francuskiej firmy ponieważ ów
    > osiągnął wiek emerytalny i przysługuje mu emerytura z Francji.

    Z czasów okupacji?

    > Co konkretnie zarzucasz Czarneckiemu, to że dofinansowywał swój bank z
    > prywatnej kabzy czy to że najwyraźniej nie lubował się w dawaniu łapówek?

    Zarzuty, to mu stawia KNF i prokuratura.

    Najpierw kredytów ambitnie i za ostro udzielał, potem banku nie
    dokapitalizował i narażał BFG/nas wszystkich na straty - choć patrząc
    na całość, to chyba dobrze zrobił ... dla siebie dobrze.
    Potem chyba kreatywną księgowość uprawiał, bo banki zamiast choćby
    drobnego zysku miały straty i straty.

    No i gdzieś tam jesr sprawa GetBack, gdzie straty ludności są
    olbrzymie, a kto zarobił na tym ?

    J.

  • 27. Data: 2024-08-28 14:46:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Aug 2024 09:28:38 +0200, Trybun wrote:

    > Nie mam nic do zarzucenia wyznawanym przez siebie wartościom. A jeżeli
    > się mylę to wykaż gdzie się mylę.

    A na czym opierasz to przekonanie o uczciwości kraju ?

    J.

  • 28. Data: 2024-08-28 14:59:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Aug 2024 09:27:53 +0200, Trybun wrote:

    > Możliwe, tylko w krajach typu Anglia nie tworzy się prawa na potrzebę
    > chwili

    się tworzy. Np chcą brexitu i mają brexit :-)

    > i władca nie szasta się publicznymi finansami na lewo i prawo.

    Jesli pod "władca" podstawisz "rząd", to szastać też potrafi.

    > Prawdą jest że po wojnie nie zwrócili zdeponowanych u nich polskich
    > wartości, ale czy nadal mają coś naszego tego nie wiem.

    Część zwrócili. Na ile "nam" zwrócili trudno powiedzieć, bo rządowi
    "jedności narodowej" w 1947.

    Prawie jak ZSRR, Putin i USA ? :-)

    https://www.youtube.com/results?search_query=yes+pri
    me+minister

    J.

  • 29. Data: 2024-09-01 11:56:54
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 28.08.2024 o 14:59, J.F pisze:

    > się tworzy. Np chcą brexitu i mają brexit :-)

    Referendum to podstawa prawdziwej demokracji.

    > Jesli pod "władca" podstawisz "rząd", to szastać też potrafi.

    Np. ktoś kto pod groźbą kar nakazuje ci zapinać pas w aucie, albo
    dyktuje ci minimalna cenę alkoholu itd to nadal dla ciebie nie władca?

    > Część zwrócili. Na ile "nam" zwrócili trudno powiedzieć, bo rządowi
    > "jedności narodowej" w 1947.

    Nam, wtedy nie było zwyczaju rozszabrowywania majątku narodowego przez
    władców.

    > Prawie jak ZSRR, Putin i USA ? :-)
    >

    > J.

    Jakiś wewnętrzny głos nakazuje ci łączyć Putina ze złodziejami? A może
    coś  jednak ukradł, albo napadł?

  • 30. Data: 2024-09-01 11:57:25
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 28.08.2024 o 14:46, J.F pisze:

    > A na czym opierasz to przekonanie o uczciwości kraju ?
    >
    > J.

    Ja się mam tłumaczyć? Dawaj zarzuty i spróbuj wykazać w czym się mylę.