  • 11. Data: 2013-09-25 10:26:11
    Temat: Re: Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > skoro dookoła słychać,
    > że nieruchomości już nie tanieją, a gdzieniegdzie nawet zaczynają
    > powoli drożeć

    Parafrazujesz slynne haslo "teraz jest najlepszy moment na kupno mieszkania" :)

    Ene, ty tak na powaznie, czy sie nabijasz? Mieszkania juz od pieciu lat nieustannie
    "przestaja taniec", ale wylacznie w publikacjach sprzedawcow mieszkan.

  • 12. Data: 2013-09-25 15:35:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Glaukon" 7...@g...co

[...]

    Nie mogą tanieć w nieskończoność.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2013-09-25 16:39:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    > Nie mogą tanieć w nieskończoność.

    Nie mogą? A dlaczego? Obserwujemy tanienie w nieskończoność wielu rzeczy. W
    zasadzie całej elektroniki. A po poprawkach na inflację jeszcze szerszego
    asortymentu.

  • 14. Data: 2013-09-25 16:58:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" l1usj1$f6s$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Nie mogą? A dlaczego? Obserwujemy tanienie w nieskończoność wielu rzeczy. W
    zasadzie całej elektroniki. A po poprawkach na
    > inflację jeszcze szerszego asortymentu.

    Zwłaszcza telefony komórkowe tanieją. ;)
    Wszystko tanieje inaczej -- coraz lepsze/użyteczniejsze rzeczy
    kosztują niewiele drożej niż wcześniejsze. Żelazka nie tanieją.
    Ten sam model telewizora tanieje, ale ogólnie telewizory raczej
    nie tanieją.

    Ziemia (jako planeta) jest skończona/ograniczona (niby ludzie
    zamierzają osiedlić się na Marsie, ale raczej Ziemia nadal
    będzie atrakcyjnym miejscem) i nie może tanieć w nieskończoność.
    Nie będą w nieskończoność taniały mieszkania, choć zapewne nowsze
    ogólnie będą lepsze od starszych, więc i nowsze będą droższe...

    Citi uważa, że inwestowanie w dzieła sztuki jest dobre a wielu uważa,
    iż inwestowanie w metale szlachetne (czy nawet w kolorowe) jest dobre.

    Co prawda znam osobiście chętnych do zamieszkania na wodzie
    (akurat na lotniskowcu) ale jak okazuje się, jest to droga
    impreza, na którą stać dosłownie nielicznych. ;) (10 miliardów
    dolarów -- na tak zwany styk; Ekaterina (znana chyba na całym
    świecie) musiałaby jeszcze dorobić ;) nieco, gdyby zechciała
    zamieszkać na lotniskowcu -- dorobić na tym, co nosimy na
    sobie, czyli na bawełnie?)

    Ani frank nie może drożeć w nieskończoność, ani
    nieruchomości nie mogą tanieć w nieskończoność.

    -=-

    Pewnym rozwiązaniem obecnej sytuacji jest pobudzenie przyrostu
    naturalnego... IMO -- jeśli nie starczy Polaków, przybędą tutaj
    Azjaci, w szczególności Chińczycy i Hindusi. :)

    -=-

    Aby było jasne -- nie mam kredytów hipotecznych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2013-09-25 21:36:14
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wszędzie za granicą to są wszystko wyroki w pierwszych instancjach a
    > gazety i inne już odtrąbiły wielkie halo.
    > U nas nie pozwoli na to ani KNF ani banki same w sobie, bo miałyby za dużo
    > do stracenia kosztów, które później musieliby przenieść na innych
    > klientów. Może się trafi kilku tępych sędziów, którzy to przyklepią w
    > pierwszej instancji ale ogólnie za małe szanse na rewolucję.

    jak gosc dobrze to rozegra i udowodni, ze faktycznie zostal zle
    poinformowany o ryzyku walutowym, to kto go tam wie? nie wiem co tam jest w
    umowie, wiec ciezko sie odnosic - ale moze np. wie ze nic nie podpisal,a
    bank zapomnial wziac oswiadczenia o ryzyku i kredyt uruchomil? albo
    oswiadczenie o ryzyku jest niefortunnie sformulowane i sad sie przychyli?
    swoja szosa kaenef tez doklada swoje 0,03PLN swoimi rekomendacjami, ktore
    wywoluja tylko nerwowosc, a za przeproszeniem h..a dają bankom, wrecz
    szkodza, co widac na zalaczonym obrazku.

    zastanawiam sie tez co jest przyczyna w tym przypadku wypowiedzenia umowy -
    czy to ze klient przestal splacac, czy to ze bank zazyczyl sobie dodatkowych
    zabezpieczen albo "uezpieczenia" niskiego zaezpieczenia (czy jak to tam sie
    zwie)

  • 16. Data: 2013-09-26 00:29:56
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > Ani frank nie może drożeć w nieskończoność, ani
    > nieruchomości nie mogą tanieć w nieskończoność.

    Zeby zaczely drozec, potrzeba populacji, kapitalu i wiary. Zaczyna sie ostry
    demograficzny zjazd, kapital raczej odplywa, a i wyznawcow gotowych na 30-letnie
    wyrzeczenia w imie Dwoch Pokoi z Aneksem tez coraz mniej.

    Ale moze nastapi inwazja handlowa zamoznych Marsjan i wykupia wszystkie mieszkania :)

  • 17. Data: 2013-09-26 00:32:39
    Temat: Re: Z?o?y? pozew o uniewa?nienie kredytu we frankach.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Sep 2013 08:46:59 +0200, "wromek" <wromek@...gmail.com>
    wrote:
    > 2. Bank nie nabywa, nie dostaje, nie przejmuje nieruchomości ani
    nie ma
    > interesu w tym, żeby ją odebrać klientowi...

    Zawsze mnie to dziwi czemu nie widzi w tym interesu. Zamiast po
    prostu odebrać to próbuje wyrywac kasę z reguły z duża stratą i to
    piętnując kredytobiorcę. Niejeden Bank (jego wlasciciel) miałby (z
    przejęć) kupę kraju na wlasnosc.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2013-09-26 00:55:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Glaukon" e...@g...co

    > Ani frank nie może drożeć w nieskończoność, ani
    > nieruchomości nie mogą tanieć w nieskończoność.

    : Zeby zaczely drozec, potrzeba populacji,

    Spada. To prawda. Idiokraci (film -- dostępny
    w necie) ukazują obecny trend.

    : kapitalu

    No tak. :)

    : i wiary. Zaczyna sie ostry demograficzny zjazd, kapital
    : raczej odplywa,

    IMO niekoniecznie.

    : a i wyznawcow gotowych na 30-letnie wyrzeczenia
    : w imie Dwoch Pokoi z Aneksem tez coraz mniej.

    Ludzie mądrzeją... I ja (naiwnie, infantylnie) uważałem ćwierć wieku
    temu, że człowiek ze swej pensji powinien pokryć: mieszkanie (zakup
    i utrzymanie) lub dom; samochód (także zakup i utrzymanie) dla każdego
    chętnego w swojej rodzinie; naukę; opiekę zdrowotną; wakacje...

    Po latach okazało się, że fajnie żalić się:

    -- zarabiam tysiąc na rękę

    i brać fuchy, dorabiać, uzyskiwać wsparcie unijne -- kombinować jednym słowem. :)

    : Ale moze nastapi inwazja handlowa zamoznych Marsjan i wykupia wszystkie mieszkania
    :)

    Raczej (jak już pisałem) przeżyjemy najazd Chińczyków, Hindusów i innych Azjatów.

    -=-

    Aby było jasne, nie wiem, jak stoją ;) ceny nieruchomości, nie interesuję
    się tym i nie mam kredytów hipotecznych, ale IMO nieruchomości nie mogą
    tanieć w nieskończoność. Ktoś kiedyś zapytał (na tej grupie) dlaczego
    akurat franek ma nie drożeć w nieskończoność i podał kilka powodów,
    dla których Franek (nie-Sinatra) powinien stale drożeć. Ale frank
    szwajcarski staniał z ponad 5 pln na... No właśnie -- na ile, bo
    nie wiem...

    Mój znajomy handluje nieruchomościami, ale ja naprawdę nie mam pojęcia
    o tym, jak wygląda sprawa cen -- net mówi, że ceny już gdzieniegdzie
    w Polsce rosną.

    Kilka pięter nade mną jest mieszkanie do sprzedania (ponoć ja rzuciłem
    zły czar -- w zamian za potłuczenie mego obiektywu) które jest do
    sprzedania chyba od roku... Ale to mieszkanie ma chyba 135 metrów
    kwadratowych, więc i chętnych brak. Kto ma kasę -- IMO zainwestuje
    w dom, zaś biednemu tak duże nie przyda się.

    -=-

    IMO Polacy mają szczęście -- JKaczyński chce głowy Tuska, zatem
    Tusk musi tak starać się, aby nie oddać władzy -- może ją trzymać
    rękami, nogami, zębami, silną wolą, ,,mackami władzy''... Oby jej
    nie utracić, gdyż utracenie władzy może być dla niego równoznaczne
    z zawiśnięciem na szubienicy... Dosłownie, jako że Kaczyński jest
    zwolennikiem kary śmierci i oskarża Tuska o zamordowanie i brata,
    i (rzecz jasna) całej świty brata...

    Tuska może ocalić z jednej strony Anielica, z drugiej zaś strony
    jakiś sukces gospodarczy, dlatego Tusk będzie starał się, i może
    nawet coś ciekawego osiągnie. :) Poparcie Boga ma -- Merkel chyba
    jest ulubienicą Niemców i raczej nie grozi jej spadek popularności...

    -=-

    Jak będzie z tymi cenami -- zobaczymy, o ile dożyjemy, ale IMO
    bank nie musi wyganiać swego klienta pod most tylko dlatego,
    że nieruchomości drastycznie spadły a frank podrożał...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-09-26 09:20:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2013-09-26 00:29, Glaukon pisze:

> [...]
    wyrzeczenia w imie Dwoch Pokoi z Aneksem tez coraz mniej.

    > Ale moze nastapi inwazja handlowa zamoznych Marsjan i wykupia wszystkie mieszkania

    nie wiem skąd masz takie informacje, ale klientów na swoje M jest coraz
    więcej, wniosków kredytowych jest bardzo dużo

    w związku z tym, że lokaty są na mizernym poziomie to bardzo dużo
    mieszkań kupowanych jest na wynajem (za gotówkę i na kredyt)

    zajmuję się kredytami hipotecznymi, na ruch w interesie nie narzekam ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2013-09-26 09:56:38
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    > odebrać to próbuje wyrywac kasę z reguły z duża stratą i to piętnując
    > kredytobiorcę. Niejeden Bank (jego wlasciciel) miałby (z przejęć) kupę

    Bo banku nie interesuje ani deweloperka ani pośrednictwo w handlu
    neiruchomościami ani inne eynajmowanie.
    Bank interesuje kasa w terminie. Ja mam inne doświadczenia w kwestii
    piętnowania kredytobiorcy.
    Wg mnie bank zawsze chce się układać ale to z reguły dłużnicy nie potrafią
    się dostosować lub nie wyrażają dostatecznej elastyczności w negocjacjach.

    --
    pozdrawiam, wromek