  • 11. Data: 2004-09-20 11:11:03
    Temat: Re: Zwrot na KK a spłata zadłużenia
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > dzialanie na szkode banku. Poczytaj KC.

    Wiesz co? Dzisiejszą porcję rozrywki już wyczerpałeś.

    Taaaaa - zapewne na konstytucję ;-))))

  • 12. Data: 2004-09-20 11:18:25
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Wiesz co? Dzisiejszą porcję rozrywki już wyczerpałeś.

    > jaki
    >
    > Taaaaa - zapewne na konstytucję ;-))))

    nie. Na zapis KC. Jak mi przelali 2x wynagrodzenie i chcieli odzyskac forse
    powolali sie na KC a nie na zapis regulaminowy.
    Zreszta wystarczy wziac dowolna umowe o karte i tez paragraf sie znajdzie.
    Wezmy np. mbank:
    par 47
    "mBank ma prawo wypowiedzenia Umowy z zachowaniem miesięcznego okresu
    wypowiedzenia w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Posiadacza lub
    Użytkownika obowiązujących przepisów prawa lub postanowień Umowy lub
    postanowień umowy rachunku bankowego, do którego została wydana dana karta,
    w ramach Umowy. "

    Dzialania na szkode banku podpadaja pod naruszanie obowiazujacego prawa.

    D.

  • 13. Data: 2004-09-20 11:24:30
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > Użytkownika obowiązujących przepisów prawa lub postanowień Umowy lub
    > postanowień umowy rachunku bankowego, do którego została wydana dana

    Co ma piernik do wiatraka? I gdzie przy transakcji KK, a nastepnie zwrocie
    na debetówkę ta Twoja "strata banku", że już o naruszeniu regulaminu/prawa
    nie wspomnę? Zapomniałeś chyba, że co nie jest zabronione jest dozwolone.

    > Dzialania na szkode banku podpadaja pod naruszanie obowiazujacego prawa.

    No to już jest ROTFL i to mega.

  • 14. Data: 2004-09-20 11:30:42
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

> [...]
    > nie wspomnę? Zapomniałeś chyba, że co nie jest zabronione jest dozwolone.

    Jak to gdzie ? Kupujesz towar za Xzł placisz karta kredytowa Y bank Z
    dostaje P% prowizji za transakcje, dajmy na to 1%. Robisz uznanie na Xzł
    karta debetowa D a bank M placi P% prowizji od uznania. Przy 10tys placi
    dajmy na to 100zl. Ciekawe ktory bank sobie na to pozwoli ?

    > No to już jest ROTFL i to mega.

    Uwazasz ze oszukanie banku na 100zl nie podlega pod naruszanie prawa ? Wiem
    w jakim kraju zyjemy ale bez wzgledu na to kto i gdzie oszukuje prawo
    pozostaje prawem a wlasnosc wlasnoscia a oszustwo oszustwem.

    D.

  • 15. Data: 2004-09-20 11:36:36
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > karta debetowa D a bank M placi P% prowizji od uznania. Przy 10tys placi
    > dajmy na to 100zl. Ciekawe ktory bank sobie na to pozwoli ?

    Jak to który? Wszystkie "sobie pozwolą", bo nie mają żadnego instrumentu,
    który pozwoliłby im interweniować. Nie ma przepisu zakazującego robienia
    zwrotów na inną kartę niż ta, którą dokonano trnasakcji. Takie "straty" bank
    po prostu wkalkulowuje sobie w ryzyko działalności.

> [...]
    > w jakim kraju zyjemy ale bez wzgledu na to kto i gdzie oszukuje prawo
    > pozostaje prawem a wlasnosc wlasnoscia a oszustwo oszustwem.

    "Oszustwo" powiadasz? No to bank jeszcze powinien założyć sprawę karną, nie
    uważasz ;-))) ? A tak poważnie - to wystarczy na dzisiaj już tych bzdur.

  • 16. Data: 2004-09-20 11:40:34
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

> [...]
    bank
    > po prostu wkalkulowuje sobie w ryzyko działalności.

    no teraz ty zaczynasz ROTFL :-) Bank pozwoli sobie na dzialanie na swoja
    szkode ? Wiesz ze za takie cos mozna wsadzic prezesa banku za kratki ?

    > prawa.

    > Wiem
    >
    > "Oszustwo" powiadasz? No to bank jeszcze powinien założyć sprawę karną,
    nie

    Nie karna ale cywilna. Sprawy karne zaklada prokurator. Choc gdybys robila
    taki oscylator kredytowka-debetowka na skale Baksika to pewnie prokurator
    tez by sie Toba zainteresowal..

    > uważasz ;-))) ? A tak poważnie - to wystarczy na dzisiaj już tych bzdur.

    Na pewnym poziomie gotowki to bzdury i bank ci nic nie zrobi. Ale jak
    zrobisz kilkadzisiat tys. zl oszukanego uznania na debetowke to spodziewaj
    sie pisma wzywajacego do pokrycia strat banku i sprawy w sadzie...

    D.

  • 17. Data: 2004-09-20 11:46:28
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie karna ale cywilna. Sprawy karne zaklada prokurator. Choc gdybys robila
    > taki oscylator kredytowka-debetowka na skale Baksika to pewnie prokurator
    > tez by sie Toba zainteresowal..

    Karną też powinien załozyć - poprzez doniesienie do prokuratora. Wszak za
    oszustwo grozi 8 lat. Dlaczego bank ma się powstrzymywać ;-))) ?

    > Na pewnym poziomie gotowki to bzdury i bank ci nic nie zrobi. Ale jak
    > zrobisz kilkadzisiat tys. zl oszukanego uznania na debetowke to spodziewaj
    > sie pisma wzywajacego do pokrycia strat banku i sprawy w sadzie...

    Uhahahaha - zaplułam sobie monitor kawą. Dla mnie EOT, bo mi się poziom
    tolerancji na głupoty które piszesz wyczerpał.

  • 18. Data: 2004-09-20 11:56:13
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Karną też powinien załozyć - poprzez doniesienie do prokuratora. Wszak za
    > oszustwo grozi 8 lat. Dlaczego bank ma się powstrzymywać ;-))) ?

    jak oszukasz bank na pare tysiecy na pewno zglosi.

    > Uhahahaha - zaplułam sobie monitor kawą. Dla mnie EOT, bo mi się poziom
    > tolerancji na głupoty które piszesz wyczerpał.

    ok EOT. Mnie tez zaczyna mierzic powszechna w Polsce tolerancja na przekrety
    ktora Ty tez prezentujesz. Dorabiasz sobie kupujac drogi sprzet RTV AGD
    kredytowka i robiac zwroty na debetowke ? Przy dlugim GP i duzym obrocie
    mozna pewnie te 100zl/mc z banku wycisnac na swoja korzysc... Ale tylko do
    czasu az bank sie zorientuje.

    D.

  • 19. Data: 2004-09-20 12:04:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > ok EOT. Mnie tez zaczyna mierzic powszechna w Polsce tolerancja na
    przekrety
    > ktora Ty tez prezentujesz.

    Staaaaary - ze swoim nosem do "przekrętów" powinieneś się do jakiegoś LPR
    zapisać. Tam Cię docenią ;-) A nie przyszło Ci do główki, że choć ktoś na
    danym działaniu "traci", to nie jest to przestępstwo ? BTW - zapomniałeś o
    sklepie oraz aklajerach (też "tracą"). A poza tym nie wytropiłeś jeszcze
    jednego - przecież jak sklep zwróci Ci gotówkę, albo zrobi zwrot na
    debetówkę transakcji dokonanej KK to to jest przecież WSPÓLUDZIAŁ. To ścigac
    należy! Można sie zorganizowanej grupy przestępczej dokopać ;-))))

> [...]
    > mozna pewnie te 100zl/mc z banku wycisnac na swoja korzysc... Ale tylko do

    Szkoda mi czasu na coś takiego. Niemniej jednak nie jest to żadne
    przestępstwo.

  • 20. Data: 2004-09-20 12:09:56
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Szkoda mi czasu na coś takiego. Niemniej jednak nie jest to żadne
    > przestępstwo

    Baksik tez siedzial niewinnie...

    Jasne ze prokurator za to nie bedzie cie scigac (do czasu osiagniecia
    obrotow Baksika :-) wiec z tego punktu widzenia to nie przestepstwo. Ale
    jest to ewidentne dzialanie na szkode banku za ktore bank ma prawo
    zablokowac ci karte a nawet dochodzic zwrotu szkod przes sadem cywilnym. I
    bez problemu wygra. Przy malych kwotach nie beda chcieli sie w to bawic. Ale
    ja proponuje nie teoretyzowac, zrob przy okazji zwrot na debetowke na pare
    tysiecy i poczekaj na reakcje banku...

    D.