  • 81. Data: 2022-07-27 17:14:05
    Temat: Re: Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jul 2022 05:08:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    jednym powrotu, który jest jednak dużo cieńszy.

    > I jednakowy i cieńszy - zależy z czym porównujesz.
    >
    > Jednakowy z fazowymi w kablu n-przewodowym (n={3,4,5}).
    > Ale cieńszy w kablu 5-przewodowym niż w kablu 3-przewodowym.

    Co masz na mysli - ze jak podlaczasz pod jedna faze kablem 3
    przewodowym, to trzeba grubsze druty niz podlaczeniu do 3 faz,
    a w zasadzie do 2 faz, kablem 5-przewodowym?
    Trzeba.

    Bo choc czesto przewodem neutralnym plynie mniejszy prad, to kabli sie
    tak nie robi - wszystkie przewody tak samo grube.

    Tego ich zapisu o 4-ro przewodowym nie rozumiem. Chyba ze jakas
    bardzo cwana plyta i potrafi podzieli obciazenie na 2 lub 3 fazy.

    > W DC musiałby odprowadzać taki sam prąd zarówno w kablu 3-przewodowym
    > jak i w 5-przewodowym.
    > Ale jak widać w AC w kablu 5-przewodowym, choć niby są to 3 osobne obwody,
    > a nie np. silnik 3-fazowy, musi odprowadzać tylko taki prąd, co "dochodzi"
    > (bo pewnie i dochodzi i odchodzi) jedynie jednym kablem fazowym.
    > Widać muszę się douczyć.

    tak to jest w 3 fazach. jak masz 3 identyczne obciazenia połaczone
    w gwiazde/Y, to neutralnym/srodkowym przewodem nic nie plynie.

    Silnik akurat czesto łączony w trojkat, to nawet nie ma tego przewodu
    srodkowego. Choc jest w kablu - ale na uziemienie/zerowanie.

    J.

  • 82. Data: 2022-07-27 17:58:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 lipca 2022 o 17:04:58 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No tak. Ale tu są 2 palniki pojedyncze i dwa podwójne. I robi się pewien
    > problem, bo jak się wszystko doda, to wychodzi dużo za dużo.
    > Ale szczerze mówiąc nigdy w to nie wnikałem, a znalezienie teraz
    > instrukcji (po XX latach) mogłoby chwilę zająć.
    >
    > Natomiast przypuszczalnie da się to zasilić jedną lub dwiema fazami, bo
    > dlaczego nie? Raczej nie ma tam układu trójkąta (chociaż 100% pewności
    > nie mam).
    >
    > No chyba że to 11 kW to jest góra tylko, wtedy, może...

    Hmm, wg mnie to tam są 3 osobne obwody, to nawet nie jest gwiazda, nie mówiąc o
    trójkącie.
    Ale może niedouczony jestem.

    Ja mam jeszcze stary model combo płyta+piekarnik - ZTCP piekarnik jest podłączony
    kablem 5-przewodowym
    do wypustu w ścianie, a płyta już "firmowymi" kablami do piekarnika.
    Całe sterowanie jest na piekarniku - 6 pokręteł.
    Teraz już się takich nie dostanie (już jak kupowałem w 2014 to chyba tylko amica
    miała w ofercie),
    teraz już tylko osobne płyty (ze swoim sterowaniem) - z możliwością podłączenia pod 3
    fazy - oraz osobne piekarniki
    (też ze swoim sterowaniem - zwykle tylko 2 pokrętła),
    podłączone normalnie pod gniazdko (a i tak oszczędzają euro i nie dają wtyczki).
    Może to i wygodniejsze - ale musisz mieć miejsce w słupku (i w ogóle słupek, bo chyba
    jest wręcz tak głupio,
    że nie ma szans na sensowny montaż takiego osobnego piekarnika pod płytą, nie zmieści
    się).

    Więc u mnie jest jeszcze dodatkowe obciążenie tego 5-przewodowego kabla - oraz
    3-fazowego
    bezpiecznika- 3kW piekarnika.
    Plus 2 pola chyba po 3kW (w tym jedno z dwoma uzwojeniami, może pracować wewnętrzne
    albo oba na raz,
    to wewnętrzne jest takie, jak te mniejsze pola), trzecie chyba 2,5kW (z
    "rozszerzeniem na brytfankę")
    i czwarte małe - ale nie wiem, 1,5 czy 2kW.
    Teoretycznie można włączyć wszystko na raz, choć nawet na "trójkę" nigdy nie jest
    tak, że grzałki
    się cały czas świecą, jest PWM z większym albo mniejszym wypełnieniem.
    Ale nie obserwowałem, czy jest tam jakiś prymitywny "komputer", który np. pozwala
    jedynie na to,
    żeby "świeciły" max. 2 grzałki.
    Ale że 2 na raz świecić mogą to jestem niemal pewien.
    Więc nawet jak pole ma 3kW, to nie będzie z tego 3kW ciągłej.
    Proste sterowanie pozwoli więc na to, żeby max. było np. tylko 9kW, a nie np. 13kW.

  • 83. Data: 2022-07-27 19:31:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Hmm, i przez to skanery wyginęły?
    > I aparaty foto w telefonach?

    targać

    2. nieść coś lub wlec z wysiłkiem;

    Jakiś związek skanera z ww?

    > A co to było z tą "wizytą domową"? Po co?

    Nie mam pojęcia. Ponieważ JDG nie jest prowadzona w miejscu rejestracji,
    więc panu było ciężko mnie zastać.
    Po 3 próbach sobie (pan i/lub US) odpuścił.

    > Bo normalnie jak "pielęgniarka środowiskowa" po urodzeniu dziecka ;>

    Raczej przed urodzeniem - bo to było zanim US zarejestrował mnie jako
    VATczynnego.

    --
    Pete

  • 84. Data: 2022-07-27 19:35:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.07.2022 o 17:07, Krzysztof Halasa pisze:

    > No to sam przyznajesz, że nie.

    Co za różnica poświadczyć nieprawdę albo podrobić umowę/akt notarialny?

    > Tak na 100% nie byłem pewien.

    Od razu może nie wyjdzie, ale jak wyjdzie, to już KK.

    --
    Pete

  • 85. Data: 2022-07-27 21:03:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-26 o 19:45, J.F pisze:

    > Szyld owszem, byl/jest taki obowiazek, tylko chyba nie bardzo wiadomo
    > gdzie - na scianie budynku czy moze byc na drzwiach lokalu.

    Nie ma to jak głupi przepis.
    Do ominięcia przepisu
    o oznaczeniu lokalu zgodnie z brzmieniem przepisu wystarczy wystawić
    wizytówkę w oknie na 8 piętrze.

  • 86. Data: 2022-07-27 23:00:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, wg mnie to tam są 3 osobne obwody, to nawet nie jest gwiazda, nie mówiąc o
    trójkącie.
    > Ale może niedouczony jestem.

    Osobne, nie osobne, to trudno powiedzieć. W samej płycie jest 6 obwodów,
    a jak to jest połączone, to nie wiem. Jasne jest, że mogą być włączane
    niezależnie, ale zarówno w trójkącie, jak i w gwieździe, można włączyć
    tylko część obciążeń, wtedy trójkąt/gwiazda będą niekompletne - to chyba
    jasne.

    Ale można to zrobić (modulo konieczność zapewnienia względnie równego
    obciążenia faz - ale to nie w takich przypadkach). Z gwiazdą byłby
    problem bez przewodu neutralnego, a z trójkątem, jakbyśmy nie mieli
    3 faz.

> [...]
    > do wypustu w ścianie, a płyta już "firmowymi" kablami do piekarnika.
    > Całe sterowanie jest na piekarniku - 6 pokręteł.

    Też mam coś takiego - tylko znacznie starsze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 87. Data: 2022-07-27 23:01:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Co za różnica poświadczyć nieprawdę albo podrobić umowę/akt notarialny?

    Różnicę podkreśliłem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 88. Data: 2022-07-27 23:02:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Do ominięcia przepisu
    > o oznaczeniu lokalu zgodnie z brzmieniem przepisu wystarczy wystawić
    > wizytówkę w oknie na 8 piętrze.

    Jest to jakiś pomysł.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 89. Data: 2022-07-28 08:33:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.07.2022 o 23:01, Krzysztof Halasa pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Różnicę podkreśliłem.

    Gdyby nie trzeba było udowadniać, to wtedy nawet oświadczenie byłoby
    zbędne. To ustawodawca określa sposób dowodu - w tym przypadku oświadczenie.

    --
    Pete

  • 90. Data: 2022-07-28 10:03:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-28 o 08:33, Pete pisze:

    > Gdyby nie trzeba było udowadniać, to wtedy nawet oświadczenie byłoby
    > zbędne. To ustawodawca określa sposób dowodu - w tym przypadku
    > oświadczenie.

    Dostrzegam ciekawe podejście z naszej strony (tzw polskiej),
    że jak coś w przepisach opiera się na oświadczeniu to zakładamy, że
    nikt tego u nas nie wykona nawet jeśli jest to nakazane lub są jakieś kary.
    Pamiętam jak kiedyś moje zagraniczne szefostwo się dziwiło,
    że tak dziwacznie się rozlicza paliwo i jak im wyjaśniłem,
    to reakcja była taka: u nas nikt tak nie robi, bo jak złapią,
    to jest "śmierć gospodarcza" - czyli utrata prawa do wielu rzeczy.
    A u nas nic nie zrobią, dodatkowo złapać nie potrafią a jak złapią nawet
    za rękę, to
    mówimy, że to nie moja ręka itd