  • 1. Data: 2008-08-27 08:47:06
    Temat: autoryzacja karty w IC?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Znajoma wczoraj kupowała bilet na Inter City, płaciła kartą (Money.pl/BZ
    WBK), zdziwiona dzwoni do mnie i mówi, że 'pani gdzieś wsadziła kartę,
    nic nie podpisywałam, nie wbijałam żadnego pinu'.

    Wychodzi na to, że system przyjęty przez IC pozwala na autoryzację kart w
    jakiś dziwny sposób (a może de facto autoryzacji nie było i pani w kasie
    oszczędziła sobie pracy?)

    Może ktoś zna temat, bo to dość niepokojące jest.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2008-08-27 09:12:38
    Temat: Re: autoryzacja karty w IC?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Sie, 10:47, Olgierd <n...@r...org> wrote:

> [...]
    > oszczędziła sobie pracy?)
    >
    > Może ktoś zna temat, bo to dość niepokojące jest.

    Ciekawe.
    Zadnego potwierdznia, wydruku z terminala??!!!!

    Zadzwon do BZWBK i to zglos - tyle, na temat chipu......

  • 3. Data: 2008-08-27 09:30:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 02:12:38 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > Ciekawe.
    > Zadnego potwierdznia, wydruku z terminala??!!!!

    Wydruk dali, no-name (nb. we Wrocławiu na Rynku jest taki duży sklep,
    Feniks, tam na samie też mają terminale, które na slipach się nie
    przedstawiają).
    Ale nic nie podpisywała, nie zatwierdzała w żaden znany mi sposób.

    Kasa PKP na dworcu w Krakowie.

    > Zadzwon do BZWBK i to zglos - tyle, na temat chipu......

    Postaram się czegoś więcej dowiedzieć od osoby, teraz jest w podróży ;-)

  • 4. Data: 2008-08-27 09:46:02
    Od: k...@o...pl

> [...]

    > jakiś dziwny sposób (a może de facto autoryzacji nie było i pani w kasie
    Nie spotkałem się z tym, ale w końcu mozliwe sa płatności bez pinowe.
    w regulaminie kart jest to zdefiniowane:
    CAT ("Cardholder-Activated Transaction"- ang.) - transakcje mające
    miejsce w terminalach obsługowych lub
    bezobsługowych, dla których weryfikacja numerem PIN lub podpisem może
    nie być wymagana np.: opłaty za
    parkingi, opłaty za autostrady.

  • 5. Data: 2008-08-27 09:49:18
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    Znam temat o tyle, że regularnie kupuję bilety na IC.
    Bez względu na to, czy płacę kartą Maestro, Visa Electron czy KK Mastercard,
    zawsze jest to bezpinowo-bezpodpisowa operacja.

    Mam co do tego wątpliwości (bo co będzie, jeśli mi ktoś ukradnie?), ale
    problemów nigdy z tym nie miałam i zawsze dostawałam do łapy wydruczek.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 6. Data: 2008-08-27 09:54:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    I w czym problem?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-08-27 10:04:25
    Od: "glizda" <g...@v...pl>

    Użytkownik "LadyRoot" <l...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mam co do tego wątpliwości (bo co będzie, jeśli mi ktoś ukradnie?), ale
    > problemów nigdy z tym nie miałam i zawsze dostawałam do łapy wydruczek.

    A co jeśli jakiś sprytny właściciel karty zareklamuje taką transakcję?

  • 8. Data: 2008-08-27 10:08:49
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    (...)
    > A co jeśli jakiś sprytny właściciel karty zareklamuje taką transakcję?

    Zastanawiałam się nad tym. O ile ktoś z grupowiczów mnie nie ubiegnie,
    następnym razem mogę spróbować.

    Tyle, że bank może zakwestionować brak zastrzeżenia karty bądź zgłoszenia
    kradzieży, bądź po prostu użyczenie jej innej osobie.
    Nie widzę specjalnie możliwości wygrania sprawy, jeśli nie korzystałam np.
    wcześniej z bankomatu "podejrzanego" o kopiowanie/defraudację bądź nie
    reklamowałam w tym czasie innych transakcji na tej karcie.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 9. Data: 2008-08-27 10:13:31
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 02:46:02 -0700, kl1 napisał(a):

> [...]
    > obsługowych lub bezobsługowych, dla których weryfikacja numerem PIN lub
    > podpisem może nie być wymagana np.: opłaty za

    Szczerze mówiąc definicja na zasadzie idem per idem.
    No i nie wiedziałem, że jest to w ogóle dopuszczalne.

  • 10. Data: 2008-08-27 10:18:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 27 Aug 2008 12:04:25 +0200, "glizda" <g...@v...pl>
    wrote:

    >A co jeśli jakiś sprytny właściciel karty zareklamuje taką transakcję?

    To wtedy sprzedawca usługi ma problem.
    --
    ___________/ GG: 3524356