  • 1. Data: 2009-02-23 14:01:32
    Temat: bank nie rozmienia pieniędzy
    Od: "Artur" <a...@g...pl>

    Witam

    Dzisiaj w placówce PKO BP dowiedziałem się, że bank nie rozmienia pieniędzy (chciałem
    rozmienić banknot 100zł) . Czy bank mógł mi odmówić? Rozumiem, że różne banki mogą
    pobierać prowizję od takiej operacji ale z odmową spotkalem się poraz pierwszy.

  • 2. Data: 2009-02-23 14:08:48
    Temat: Re: bank nie rozmienia pieniędzy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

[...]

    Myśle bank jako instytucja prywatna jak nie zechce to nie musi cie
    obsługiwać. Tak samo jak w sklepie mogaą odmówić Tobie sprzedaży bułek bo im
    się Twoja facjata nie podoba;)))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-02-23 14:13:40
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 23, 3:08 pm, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Myśle bank jako instytucja prywatna jak nie zechce to nie musi cie
    > obsługiwać. Tak samo jak w sklepie mogaą odmówić Tobie sprzedaży bułek bo im
> [...]

    O RLY? :)

  • 4. Data: 2009-02-23 14:14:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "kris" <k...@p...onet.pl> writes:

    [...]

    > Myśle bank jako instytucja prywatna jak nie zechce to nie musi cie
    > obsługiwać. Tak samo jak w sklepie mogaą odmówić Tobie sprzedaży bułek bo im
    > się Twoja facjata nie podoba;)))

    Ani jedno[1], ani drugie[2] nie musi być prawdą.

    [1] - nie wiem czy jakiś przepis reguluje kwestię wymiany pieniędzy
    przez banki, ale nie zdziwiłbym się gdyby tak bylo.
    [2] - zdaje się, że odmowa sprzedaży bez przyczyny jest wykroczeniem.

    --
    KJ
    If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.

  • 5. Data: 2009-02-23 14:25:14
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Tak samo jak w sklepie mogaą odmówić Tobie sprzedaży bułek bo im się Twoja
    > facjata nie podoba;)))

    nie mogą odmówić bo to wykroczenie

  • 6. Data: 2009-02-23 14:26:33
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 15:14:38 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Ani jedno[1], ani drugie[2] nie musi być prawdą.
    >
    > [1] - nie wiem czy jakiś przepis reguluje kwestię wymiany pieniędzy
    > przez banki, ale nie zdziwiłbym się gdyby tak bylo.

    http://banki.wp.pl/kat,60996,title,Stowka-z-bankomat
    u-to-problem-dla-sprzedawcow,wid,10519526,wiadomosc.
    html?ticaid=178e8&_ticrsn=3
    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/890519.html

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2009-02-23 14:36:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 15:14:38 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > [1] - nie wiem czy jakiś przepis reguluje kwestię wymiany pieniędzy
    > przez banki, ale nie zdziwiłbym się gdyby tak bylo.

    Przepisu takiego nie ma, jest tylko o przyjmowaniu wpłat gotówkowych oraz
    przeliczaniu i sortowaniu banknotów i monet (art. 66 kc).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2009-02-23 14:40:32
    Od: "Artur" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Kois" http://banki.wp.pl/kat,60996,title,Stowka-z-bankomat
    u-to-problem-dla-sprzedawcow,wid,10519526,wiadomosc.
    html?ticaid=178e8&_ticrsn=3
    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/890519.html

    --
    Kojer

    Przeczytałem. Rada człowieka z PKO BP że mam najpierw wpłacić sobie na konto aby
    potem wypłacić w innych nominałach jest dla mnie chora. W innych bankach jakoś takich
    problemów nie robią a nie sądzę aby mieli mniej bezpieczny system informatyczny.

  • 9. Data: 2009-02-23 14:40:48
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 23, 3:26 pm, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > http://banki.wp.pl/kat,60996,title,Stowka-z-bankomat
    u-to-problem-dla-...http://lodz.naszemiasto.pl/wydar
    zenia/890519.html

    > --
    > Kojer

    Wp.pl to jest powaznie fachowy portal:
    "Są banki, które pobierają 0,5 proc., nie mniej niż 5 zł. Tak jest w
    LG Petro Bank :"

    A tekst z pazdziernika 2008. Gdzie oni LG Petro Bank wylookali? :)

  • 10. Data: 2009-02-23 14:57:58
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 06:40:48 -0800 (PST), BK napisał(a):

> [...]
    zenia/890519.html
    > Wp.pl to jest powaznie fachowy portal:
    > "Są banki, które pobierają 0,5 proc., nie mniej niż 5 zł. Tak jest w

    Głównie chodziło mi o to, że niestety ban nie musi rozmienić.

    > A tekst z pazdziernika 2008. Gdzie oni LG Petro Bank wylookali? :)

    Pewnie w googlach :).

    --
    Kojer