  • 1. Data: 2008-12-16 09:54:31
    Temat: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "qbczyk" <q...@w...pl>

    Witam,
    Posiadam karte debetową i jest możliwość, że mogą nią zapłacić za towar. Ale
    muszę wpierw posłać dane tej karty mailem albo faksem. I tu jest wątpliwość.
    Bo przecież znając te dane ktoś będzie mógł sobie bez problemu wypłacać kase
    z mojego konta. I gdzie tu jest logika takiego postępowania?
    Myślałem, że będę mógł podać te dane w zaszyfrowanym połączeniu tak, że nikt
    ich nie przeczyta a oni chcą żeby tak otwarcie posłał mailem. A dodam, że to
    firma z Angli i już mnie ktoś ostrzegał, że anglicy to złodzieje danych
    kart.
    Czy takie płacenie podawając swoje dane jest bezpieczne?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-16 10:02:00
    Temat: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "qbczyk" <q...@w...pl>

    Użytkownik "qbczyk" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złodzieje danych kart.
    > Czy takie płacenie podawając swoje dane jest bezpieczne?

    Bo chyba można chyba sobie założyć konto np. w dotpay i sobie wpłacać znając
    dane cudzej karty?
    Dobrze to rozumuje?

  • 3. Data: 2008-12-16 10:03:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 10:54:31 +0100, qbczyk napisał(a):

    > dodam, że to firma z Angli i już mnie ktoś ostrzegał, że anglicy to
    > złodzieje danych kart.
    > Czy takie płacenie podawając swoje dane jest bezpieczne?

    Dodam, że to modelowe proszenie się o problemy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-12-16 14:05:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "qbczyk" <q...@w...pl> writes:

    > Posiadam karte debetową i jest możliwość, że mogą nią zapłacić za
    > towar. Ale muszę wpierw posłać dane tej karty mailem albo faksem.

    Faktem jest to, ze ludzie tak robia od lat, i jakos nie ma z tym
    wielkich problemow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2008-12-16 17:47:53
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Olgierd pisze:

    > Dodam, że to modelowe proszenie się o problemy.

    Kiedys (w sumie nie tak dawno temu) pracowalem wlasnie w Anglii w dziale
    logistyki sklepu z bardzo drogimi meblami i na porzadku dziennym bylo
    podawanie numerow kart pracownikom sklepu (przez telefon) celem
    dokonania platnosci za dokonane zakupy w dostawie kurierem.
    Takie numerki sie spisywalo do notesiku z data waznosci i nazwiskiem na
    karcie, a bank bez mrugniecia okiem realizowal obciazenia kart.

    Po prostu troche inna kultura, ale tez brak swiadomosci zagrozen z tego
    wynikajacych...
    --
    pozdr,
    Dan the Man

  • 6. Data: 2008-12-16 19:10:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote
    > Faktem jest to, ze ludzie tak robia od lat, i jakos nie ma z tym
    > wielkich problemow.

    Aż zastanawiające dlaczego? Przy transakcjach sklepowych, bankomatach trzeba
    uwierzytelniać PINem itp.
    Złodzieje gimnastykują się w skanowaniu kart, podglądaniu wprowadzanych
    sekwencji na klawiaturze bankomatu.
    A tu proszę... kartka papieru, notesik, dane dyktowane telefonem... Może
    dlatego, że przesyłka zostanie wysłana na jakiś adres, więc niby szanse, że
    złodziej odważy się coś kupić i wysłać do siebie maleją. Ale czy listonosze
    tak skrupulatnie legitymują kto faktycznie odbiera paczkę to wątpię. A
    anonimowo wynająć mieszkanie jest dość łatwo...
    Więc moze jest jeszcze cos, co powoduje, ze te transakcje sa bezpieczne...?

  • 7. Data: 2008-12-16 19:33:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Dannyboy" <d...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > karcie, a bank bez mrugniecia okiem realizowal obciazenia kart.
    >
    > Po prostu troche inna kultura, ale tez brak swiadomosci zagrozen z tego

    Pacowalem w Anglii i korzystalem z takiej mozliowsci placenia debetowka
    przez telefon. Roznica jest w tym, ze w regulaminow bankow stoi wyraznie
    napisane, ze bank pokrywa oszukancze transakcje przez internet i telefon. U
    nas wiele bankow daje ubezpieczenia kart, ale klauzule wykluczaja
    odpowiedzialnosc za trans. intern/telef. Tam jest to powszechne i nikt sie
    nie dziwi.

  • 8. Data: 2008-12-16 19:50:49
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Krzysztof" news:gi8vu7$1k9$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Tam jest to powszechne i nikt sie
    > nie dziwi.

    Tam jest inna mentalność :)

  • 9. Data: 2008-12-16 20:56:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dannyboy <d...@p...pl> writes:

> [...]
    > na karcie, a bank bez mrugniecia okiem realizowal obciazenia kart.
    >
    > Po prostu troche inna kultura, ale tez brak swiadomosci zagrozen z

    To nie ma zwiazku z roznicami kulturowymi ani z brakiem swiadomosci.
    Myslisz ze jak sie czesto placi w Polsce za towar dostarczony
    kurierem? Dokladnie tak samo i dokladnie tak samo banki nie maja do
    tego zadnych uwag.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-12-16 21:00:56
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 16 gru 2008 o 21:56 GMT, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > Myslisz ze jak sie czesto placi w Polsce za towar dostarczony
    > kurierem? Dokladnie tak samo i dokladnie tak samo banki nie maja do

    Nie spotkalem sie jeszcze w Polsce z podawaniem danych karty przez telefon,
    a nawet jakbym sie spotkal to bym nie podal :)

    A place karta za przesylki bardzo czesto, tylko ze jezeli place, to place w
    90% z gory przez serwis internetowy, albo bezposrednio u kuriera ktory do
    mnie przyjedzie... :) a mowi sie ze polska zacofana pod wzgledem
    technologicznym :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ]
    [ Ekg: #3781111 ][ a--- C+++ UL++ P+ L+++ E--- W+++ N+++ ]