  • 1. Data: 2009-03-06 12:44:05
    Temat: ciekawostka - karta z czipem
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam,

    Zauważyłem ciekawą rzecz związaną z kartą Maestro z chipem: jeśli pani
    ekspedientka w sklepie nie ogarnia i np. nie poczeka chwili podczas
    komunikatu po przeslipowaniu karty ("włóż do czytnika chipowego" czy to
    tam pisze), włoży do czytnika chipa, znowu nie poczeka (bo ma komunikat
    "kod pin zablokowany!", co ciekawe nie w karcie mBanku), wyciągnie i
    przeslipuje to transakcja idzie ze slipa :)

    Dwa razy już tak miałem, w spożywczakach osiedlowych. Terminale Polcardu.

    Raz też zauważyłem, że jeśli pani dość uparcie (3-4 razy, mimo dość
    jednoznacznego komunikatu) przeslipuje to też przejdzie slipem a nie
    chipowo.

    Fajne obejście transakcji chipowych.

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-06 12:50:26
    Temat: Re: ciekawostka - karta z czipem
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Raz też zauważyłem, że jeśli pani dość uparcie (3-4 razy, mimo dość
    > jednoznacznego komunikatu) przeslipuje to też przejdzie slipem a nie

    przeslipuje :) ?
    karta mbanku - nie obsluguja transakcji offline, wiec nie ma jak byc
    zablokowany PIN offline i nie ma komunikatu o blokadzie PINu po wlozeniu
    karty. A co do samego zdarzenia - na czołowych miejscach na liscie sposobu
    autentykacji są piny (offline/online, kolejnosc rozna) a potem podpis, skoro
    pani w sklepie uniemozliwiła dokonanie transakcji za pomoca pinu (szarpiąc
    sie z kartą zamiast poczekac) to terminal przeszedl do kolejnego na liście
    podpisu. pani moze miec problem przy transakcji fraudowej

  • 3. Data: 2009-03-06 14:37:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek Głowacki wrote:

    > [...] to też przejdzie slipem

    że co?

  • 4. Data: 2009-03-06 14:45:08
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    witek pisze:

    > że co?

    Kurcze, skrót myślowy, przejedzie paskiem magnetycznym przez terminal.
    Tak lepiej?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-03-06 16:05:16
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> wrote in message

    > Kurcze, skrót myślowy, przejedzie paskiem magnetycznym przez terminal. Tak
    > lepiej?

    Lepiej, bo "slip" to kwitek.

    k.

  • 6. Data: 2009-03-06 19:34:48
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Seba" news:gor66h$h4a$1@inews.gazeta.pl

    > karta mbanku - nie obsluguja transakcji offline, wiec nie ma jak byc
    > zablokowany PIN offline i nie ma komunikatu o blokadzie PINu po wlozeniu
    > karty.

    Jesteś w pełni przekonany o tym co piszesz? Dosłownie jakieś 40 minut temu
    płaciłem delfinem w jednym z terminali obsługiwanych przez eService i jak
    było moim oczom ukazał się komunikat, że pin jest zablokowany. Naciśnięcie
    zielonego przycisku oczywiście rozwiązało sprawę.

    PS. Tak w ramach lekkiego OT. Czy ktoś może mi powiedzieć czemu transakcja
    wykonywana kartą nie wyposażoną w CHIP (terminal czyta kartę z paska)
    przebiega zdecydowanie szybciej niż z CHIPem?

  • 7. Data: 2009-03-06 19:57:12
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Valdi.Pavlack <V...@P...NOspam.pl> napisał(a):

> [...]
    > wykonywana kartą nie wyposażoną w CHIP (terminal czyta kartę z paska)
    > przebiega zdecydowanie szybciej niż z CHIPem?

    a przypadkiem mbank nie ma ustawionego licznika blednych pinow offline na 0
    (czyli de facto karta dziala tylko w online)? wiem, ze jakies pol roku temu
    tylko toyota i wbk obslugiwaly pin offline, reszta albo wogole z tego
    rezygnowala albo ustawiali licznik na 0, by wymusic online. byc moze mbank
    juz dojzal do transakcji offline. ja mam delfinka tylko z paskiem :)

  • 8. Data: 2009-03-06 20:09:00
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "Seba" <b...@g...pl> wrote in message
    > Valdi.Pavlack <V...@P...NOspam.pl> napisał(a):

    /.../
> [...]
    > rezygnowala albo ustawiali licznik na 0, by wymusic online. byc moze mbank
    > juz dojzal do transakcji offline. ja mam delfinka tylko z paskiem :)

    Nadal ma priorytet=offline i licznik_offline=0, co przy inaczej
    skonfigurowanych terminalach (np. w UK) tudzież w automatach uniemożliwia
    użycie karty.

    Pzdr.
    k.

  • 9. Data: 2009-03-06 20:11:03
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
> [...]
    > wykonywana kartą nie wyposażoną w CHIP (terminal czyta kartę z paska)
    > przebiega zdecydowanie szybciej niż z CHIPem?

    Po mojemu dane z paska są czytane dużo szybciej niż z chipa...

    Poza tym w przypadku chipa dochodzi jeszcze wzajemna weryfikacja karty i
    terminala (w tym - różne dziwne rzeczy, jak ustalanie "stopnia
    bezpieczeństwa środowiska").

    k.

  • 10. Data: 2009-03-06 20:22:43
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    kashmiri pisze:

    > Lepiej, bo "slip" to kwitek.
    >
    > k.

    Przepraszam za zamieszanie, słownik mi się zaciął ;)

    Pozdr,
    tomek