  • 11. Data: 2009-10-05 19:33:00
    Temat: Re: czuma..jta sie POsrance ja zginac wam nie dam.....
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Viper, bufoniasty prostaczek po zawodowce byl i jest za glupi zeby obalic
    tak potezny system jakim byla komuna. Szkoda, ze nadal wierzysz w bajki o
    Lechu skaczacym przez mur.

    D.

  • 12. Data: 2009-10-05 19:56:58
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > Pewnie w tym plecaku nosiłeś , na tych ulotkach coś w tym duchu:
    >
    > "Każdy Twój wyrok przyjmę twardy
    > przed mocą Twoją się ukorzę
    > ale chroń mnie Panie od pogardy
    > od nienawiści strzeż mnie Boże" !!!
    >
    > Jednak ponieważ widocznie byłeś zbyt młody, więc nic z tego nie
    > zrozumiałeś...

    Jerzy, ty jak zwykle wiesz wszystko, tylko jak zawsze mało dokładnie he he...
    "Modlitwa O Wschodzie Słońca" to utwór z 1986 roku...

  • 13. Data: 2009-10-05 20:09:58
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    viper <v...@o...pl> napisał(a):

    > "Modlitwa O Wschodzie Słońca" to utwór z 1986 roku...

    Muzeum, 1981
    Program zarejestrowany w 1981 r. podczas koncertu w warszawskiej "Zachęcie".
    Utwory: 1. Modlitwa o wschodzie słońca 2. Szturm 3. Stańczyk (Matejko) 4.
    Rejtan, czyli raport ambasadora (Matejko) 5. Wieszanie zdrajców (Norblin) 6.
    Pikieta powstańcza (Gierymski) 7. Somosierra (Michałowski) 8. Zesłanie
    studentów 9. Zatruta studnia (Malczewski) 10. Wigilia na Syberii
    (Malczewski) 11. Powrót z Syberii (Malczewski) 12. Wiosna 1905 (Masłowski)
    13. Ballada o spalonej synagodze 14. Autoportret Witkacego (Witkacy) 15.
    Rozstrzelanie (Wróblewski) 16. Birkenau (Krawczyk) 17. Czerwony autobus
    (Linke) 18. Osły i ludzie (Goya) 19. Kanapka z człowiekiem (Linke) 20.
    Wariacje dla Grażynki (Gielniak) 21. Arka Noego

    kc

  • 14. Data: 2009-10-05 20:11:23
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    viper pisze:

    > Jerzy, ty jak zwykle wiesz wszystko, tylko jak zawsze mało dokładnie he he...
    > "Modlitwa O Wschodzie Słońca" to utwór z 1986 roku...

    A w 86 już nie nosiłeś ulotek ?

  • 15. Data: 2009-10-06 05:29:27
    Od: "Virck" <v...@u...net>

    Troll Jan Kowalski to jednak najwiekszy pryszczaty idiot na tym
    forum....Teraz juz nie mam zadnej watpliwosci....Przebil po stokroc tego
    frajera co chcial ode mnie skana jakim jezdze samochodem w USA....-;))) Jak
    mu tam bylo Masner, Majser....?A nie wazne, kolejny asswhole....

  • 16. Data: 2009-10-06 08:01:23
    Od: fatso <f...@n...com>

    viper wrote:
> [...]
    > robotnik wygrał w cuglach wybory prezydenckie... i jeszcze jedno pamiętam z
    > tamtych czasów... zawsze obok Lecha stało dwóch gości nikczemnego wzrostu,
    > łudząco podobnych do siebie, każdy z wiaderkiem wazeliny... każdy wpatrzony w
    > niego jak w obrazek, każdy spijający słowa z jego ust... o dziwo wtedy jeszcze
    > nie był Bolkiem... to wazeliniarstwo było aż obrzydliwe, aż mdliło... i o jedno
    > mam do Wałęsy pretensje... o to że tych dwóch gości nie wywalił wczesniej na
    > zbity pysk, tylko pozwolił im na swoich plecach wjechac do dużej polityki...

    czesc viper, dobrze napisane! Grabula i unosze kapelusza.
    Tak sie sklada, ze ja zapewne jako jedyny w tym gronie spotkalem sie z
    Walesa.
    Skomplikowany czlowiek i tragiczne to byly czasy. Ze nie skonczyl jak
    ten Kulaj od chlopow
    czy nawet w parku sztywnych to wlasnie dzieki temu ze owe papierki
    czerwonym kiedys podpisal.
    Oni mysleli, ze maja Walese za jaja i wystarczy tylko skrecic. Walesa
    ich przechytrzyl i pokonal.
    Dzisiaj ludzie mali, przegrani w walce czy zgola kaczkopodobni kurduple,
    wieszaja psy na tym czlowieku.
    A on i tak spocznie kiedys na Wawelu- bo na to sobie w pelni zasluzyl.

    fatso

  • 17. Data: 2009-10-06 08:44:43
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    "fatso" <f...@n...com> wrote in message

    > Oni mysleli, ze maja Walese za jaja i wystarczy tylko skrecic. Walesa ich
    > przechytrzyl i pokonal.

    Zobacz chociazby kim byl kierowca Walesy
    - Mieczyslaw W., oficer SB, oficer prowadzacy Lecha.
    Lech by sam nic nie zdzialal.

    Walesa byl czlowiekiem SB i byl przez nich kierowany.
    Wiem, ze szok i ze tak trudno uwierzyc. Ale tak bylo.

    Pozdr,
    Duch

  • 18. Data: 2009-10-06 08:56:51
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Przecież nikt rozsądny nie mówi, że to Wałęsa obalił komunizm.
    On tylko w odpowiednim momencie idealnie wstrzelił się w rolę przywódcy buntu
    społeczeństwa polskiego przeciwko systemowi zła jakim był komunizm.
    "Solidarność" była zapalnikiem, który spowodował przebudzenie tłamszonych
    przez kilkadziesiąt lat krajów tzw. Bloku Radzieckiego.

    Jest rzeczą oczywistą, że bez konsekwentnej polityki wymierzonej w reżim
    sowiecki i prowadzonej przez gabinet R.Reagana nie było możliwe obalenie
    komunizmu przez L.Wałęsę i Solidarność.

    p.s. Jest smutne i żałosne, że wielcy Polacy historii najnowszej tacy jak
    Wałęsa, Mazowiecki, Geremek, Kuroń, Balcerowicz a nawet Jan Paweł II są
    poniżani przez ciemnotę na różnych forach dyskusyjnych
    Ale cóż, taka jest cena demokracji i wolności słowa.

  • 19. Data: 2009-10-06 11:07:13
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    XXL pisze:

> [...]
    > poniżani przez ciemnotę na różnych forach dyskusyjnych
    > Ale cóż, taka jest cena demokracji i wolności słowa.

    Po pierwsze nikt myślący nie ma do Wałęsy pretensji o to , co robił w
    latach 70 i 80. Można Mu co najwyżej współczuć uwikłania i chwalić
    pozytywny wkład w walkę z ustrojem totalitarnym.

    Istotne zarzuty są o to, co robił w latach 90 na skutek swoich plam w
    życiorysie, swojego chorego przerostu ego, braku cywilnej odwagi do
    rozliczenia się i ciągot dyktatorskich. Myślę, że w istocie , gdyby nie
    napotkał wtedy oporu, to stałby się kimś na wzór Łukaszenki z Białorusi.
    Miał ku temu wszelkie cechy. Oczywiście to nie zarzut, ale zwykłe
    stwierdzenie faktów. Te same cechy w latach poprzednich pozwoliły Mu być
    charyzmatycznym przywódcą masowego ruchu społecznego. Zastrzegam, że
    można mieć jednak uzasadnione wątpliwości, czy nie został dzięki takim
    cechom charakteru na takiego przywódce świadomie wykreowany przez ubecję
    (pozostawiam to jako pytanie trudne do rozstrzygnięcia bez dostępu do
    spalonych źródeł). Ubecja mogła uznać, że mając na Niego niewygodne
    papiery, będzie mogła łatwiej nim manipulować niż każdym innym. Mogło to
    się odbywać zarówno bez świadomości samego Lecha, jak też i z pełnym
    wyrachowaniem - trudno to dziś określić. Odpowiedzialność za zasadność
    takich pytań spada na tych, którzy te dokumenty niszczyli. Ponieważ sam
    Wałęsa nie jest tu bez winy, to fakt ten zwiększa ilość poszlak na jego
    niekorzyść.

    Po drugie swego czasu Wałęsa poniżał Mazowieckiego, Kuronia i Geremka i
    na odwrót - ci trzej - Wałęsę znacznie bardziej niż czyni to obecna
    prawica zarówno w stosunku do Wałęsy jak też do pozostałych. Trudno
    zresztą nazwać poniżaniem próby wyjaśnienia prawdy historycznej na temat
    osoby, która się sama świadomie do tej historii wpisała.

    Po trzecie JPII pewnie by Ci wybaczył w swojej wielkoduszności, że
    stawiasz Go w jednej grupie z nieżyjącym już posłem Geremkiem, ale nie
    jestem pewny czy sam Bronek byłby zadowolony z takiego zestawienia ?

    Po czwarte nie mieszaj w ogóle do tego wszystkiego Jana Pawła II, bo to
    zupełnie inna liga.