  • 1. Data: 2007-05-06 20:02:15
    Temat: czy osoba NIESŁYSZĄCA może założyć INTERNETOWE konto bankowe?
    Od: s...@o...pl

    standardowa procedura w większości banków internetowych jest taka, że klient
    składa wniosek przy użyciu internetu, potem konsultant oddzwania i potwierdza
    dane. Tutaj pojawia się problem, bo kontakt telefoniczny jest niemożliwy.

    Jak to przeskoczyć?

    Na razie dzwoniłem do kilku banków, przedstawiając sytuację tej osoby i
    wszędzie doradzana mi jest wizyta w placówce, ale w szczegółach i tak nie ma
    pewności, że konto Z OBSŁUGĄ INTERNETOWĄ będzie założone.

    Ot, choćby kwestia nadawania haseł dostępu: posłuchaj wypowiedzi automatu i
    nadaj sobie kod dostępu. Pytałem w Raffaisenie, czy jest możliwe, aby pracownik
    banku nawiązał połączenie, doszedł do etapu w którym klient nadaje sobie kod i
    wtedy odwrócił się aby klient mógł sobie wybrać hasło.

    Odpowiedź konsultantki: "nie wiem"

    Nie wskazuję konkretnego banku, ale zastanawiam się jak rozwiązać problem...
    Może któryś bank uznałby weryfikację emailową? A może (chyba najprościej)
    byłoby wydrukować umowę, odręcznie ją podpisać i wysłać na adres banku? Tylko
    czy bank otworzy konto NIE WERYFIKUJĄC tak przysłanej umowy telefonicznie?

    Nadmienię, że klient nie chce korzystać z żadnych produktów kredytowych.
    Chce 1) wpłącić kasę i potem wypłacać ją po troszeczku w bankomacie
    2) nadać sobie kody, hasła, pin-y i co tam jeszcze będzie potrzebne do zlecania
    przelewów przez internet

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2007-05-06 20:23:32
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    s...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > dane. Tutaj pojawia się problem, bo kontakt telefoniczny jest niemożliwy.

    W BPH moze wszsytko zalozyc (tylko niech poszuka male BPH a nie wsielane do pkosa)
    przy wizycie w placowce. Potem generowanie klucza u siebie w komputerze i zapis tez
    u siebie na nosniku. Dosyc dobry kontakt mailowy z obsluga. Konto srebrny sezam - w
    cenie wszystko zwiazane z obsluga internetowa i darmowe przelewy.

    Uaktywnaianie i uzyskanie pinu karty przez telefon, ale potem moze bezplatnie
    zmienic pin w bankomacie. Sadze, ze da sie uzgodnic, ze w placowce zadzwonia w jego
    obecnosci, podadza mu pin, i przejdzie z pinem na kartce do bankomatu aby od razu
    zmienic.

    Watpie, zeby udalo sie w innym banku niz marmurek z dobrym kontem internetowym -
    czysto internetowe wymagaja telefonow.

  • 3. Data: 2007-05-06 20:29:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl> writes:

    > Watpie, zeby udalo sie w innym banku niz marmurek z dobrym kontem
    > internetowym - czysto internetowe wymagaja telefonow.

    Nie wiem, czy wymagaja (inteligo moze nie, nie pamietam), ale tak czy
    owak lepiej miec w odwodzie oddzial marmurowy, zeby tam pojsc, jak cos
    bedzie nie tak. Bo nawet jesli do normalnej aktywacji wystarczy kurier
    i internet, ale np. do reklamacji potrzebny jest telefon, to juz
    klopot.

    Np. Superkonto w PKO i dostep PKO Inteligo do niego zalatwia sie w
    oddziale. Funkcjonalnosc jest OK. Tylko ze nie jest to najtansze z
    kont...

    MJ

  • 4. Data: 2007-05-06 20:30:42
    Temat: Re: czy osoba NIESŁYSZˇCA może założyć INTERNETOWE konto bankowe?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 6 May 2007 22:02:15 +0200, s...@o...pl wrote:

> [...]
    >dane. Tutaj pojawia się problem, bo kontakt telefoniczny jest niemożliwy.

    Pełnomocnikiem.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 5. Data: 2007-05-06 20:32:37
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-06 22:23, Krzysztofsf stwierdził, że:
    > W BPH moze wszsytko zalozyc (tylko niech poszuka male BPH a nie wsielane do pkosa)

    A cóż to za różnica?

    > Uaktywnaianie i uzyskanie pinu karty przez telefon, ale potem moze bezplatnie
    > zmienic pin w bankomacie.

    To jeszcze powiedz, jak osoba niesłysząca ma usłyszeć PIN przez telefon
    oraz w jaki sposób ma przejść telefoniczną weryfikację.
    Wyjaśnij też, dlaczego ten pin nie może po prostu zostać dostarczony w
    sposób tradycyjny (pocztą)?

    > Sadze, ze da sie uzgodnic, ze w placowce zadzwonia w jego
    > obecnosci, podadza mu pin, i przejdzie z pinem na kartce do bankomatu aby od razu
    > zmienic.

    Ten, który się poda za klienta spędzić może kilka lat w trochę mniej
    przytulnym miejscu.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2007-05-06 20:50:18
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> napisał(a):

    > Dnia 2007-05-06 22:23, Krzysztofsf stwierdził, że:
    > kosa)
    >
    > A cóż to za różnica?

    Bo od przyszlego roku w pkosa nie beda mieli tego systemu internetowego.

> [...]
    > oraz w jaki sposób ma przejść telefoniczną weryfikację.
    > Wyjaśnij też, dlaczego ten pin nie może po prostu zostać dostarczony w

    Podpowiedzialem jak przy pomocy pracownika, z natychmiastowa samodzielna zmiana w
    bankowacie. Nie wiem, czy gdziekolwiek mozna zmienic masowe procedury - poprzednio
    pin otrzymywalem poczta, a obecnie daja w ten sposob.

    > razu
    >
    > Ten, który się poda za klienta spędzić może kilka lat w trochę mniej
    > przytulnym miejscu.

    Ten kto przedstawi sie, ze dzwoni w imieniu nieslyszacego klienta, ktory stoi obok
    i podaje dane, nie sadze, zeby mial z tego powodu jakiekolwiek nieprzyjemnosci -
    zwlaszcza, ze rozmowa jest nagrywana, oraz moze rowniez sporzedzic z tego notatke
    sluzbowa. Najwyzej wczesniejsze uzgodnienie z jakims decydentem tej procedury
    weyfikacji.

  • 7. Data: 2007-05-06 20:58:08
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-06 22:50, Krzysztofsf stwierdził, że:

    > Bo od przyszlego roku w pkosa nie beda mieli tego systemu internetowego.

    Co się stanie w związku z tym? Ten pekaowski będzie wymagał autoryzacji
    głosowej i logowania telefonicznego przez konsultanta?

    > Podpowiedzialem jak przy pomocy pracownika, z natychmiastowa samodzielna zmiana w
    > bankowacie. Nie wiem, czy gdziekolwiek mozna zmienic masowe procedury - poprzednio
    > pin otrzymywalem poczta, a obecnie daja w ten sposob.

    Zdecydowanie prościej i przede wszystkim legalnie można takowy pin
    uzyskać pocztą.

    > Ten kto przedstawi sie, ze dzwoni w imieniu nieslyszacego klienta, ktory stoi obok
    > i podaje dane, nie sadze, zeby mial z tego powodu jakiekolwiek nieprzyjemnosci -

    Oczywiście, że nie będzie miał, ponieważ nie uzyska żadnych danych.

    > zwlaszcza, ze rozmowa jest nagrywana, oraz moze rowniez sporzedzic z tego notatke
    > sluzbowa. Najwyzej wczesniejsze uzgodnienie z jakims decydentem tej procedury
    > weyfikacji.

    Sam sobie piszesz procedury? Jakie znaczenie ma to, czy rozmowa jest
    nagrywana, czy nie? Na jakiej podstawie konsultant ma udostępnić PIN
    osobie trzeciej?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2007-05-06 20:59:40
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak to przeskoczyć?

    Przecież pracownik z banku nie wie z kim rozmawia...

    /*-+

  • 9. Data: 2007-05-06 21:08:40
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > Co się stanie w związku z tym? Ten pekaowski będzie wymagał autoryzacji
    > głosowej i logowania telefonicznego przez konsultanta?

    nie. Ten pekowski jest do d...... po prostu.

    > Sam sobie piszesz procedury? Jakie znaczenie ma to, czy rozmowa jest
    > nagrywana, czy nie? Na jakiej podstawie konsultant ma udostępnić PIN
    > osobie trzeciej?

    Sadze, ze wizyta w oddziale i odpowiednia koroespondencja moze zaowocowac
    rozwiazaniem zblizonym do mojego , zatwierdzonym przez odpowiednich decydemtow.

    Odnosnie wysylania drukowanego pinu - maja drukarnie otworzyc, jak przeszli na inny
    system??? Czy ktos ma odsluchac pinu telefonicznego, zapisac na kartce i wyslac
    poczta??? Nie maja juz widocznie pinow w kopertach przypisanych do okreslonych jart
    tylko odbywa sie to w inny , zapewne cyfrowy sposob.

    Pomysl z pelnomocnikiem jest zdecydowanie najlepszy, o ile ta osoba chce ustanowic
    pelnomocnika.

  • 10. Data: 2007-05-06 21:14:29
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Odnosnie wysylania drukowanego pinu - maja drukarnie otworzyc, jak
    > przeszli na inny

    Nie muszą nic otwierać bo drukarnia jest i działa dobrze. I można otrzymać
    pin pocztą ale w celach aktywacji karty należy udać się do placówki. Na
    telefon jest po prostu prościej (ale nie w tym konkretnym przypadku)

    Darek