  • 51. Data: 2009-11-25 00:44:14
    Temat: Re: czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Jako ciekawostka - z rok dwa temu widzailem propozycje Visa, gdzie
    > karta uaktywniala sie po wpklepaniu wlasnego "pinu" poprzez
    > miniklawiaturke, a dopiero potem mozna bylo wykonywac nia transakcje..

    Takie karty to juz od dawna zreszta byly... Nawet ze zmiennym PINem.
    Tyle ze nie sluzyly do placenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 52. Data: 2009-11-25 07:24:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Lis, 01:44, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Takie karty to juz od dawna zreszta byly... Nawet ze zmiennym PINem.
    > Tyle ze nie sluzyly do placenia.

    Ale w bankach nie ma.
    Powyzsze widzialem jako propozycje Visa w chyba kartonline z rok
    temu.

  • 53. Data: 2009-11-25 10:50:59
    Temat: Re: czy podoba sie Wam technologia zbliĹźeniowa?
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    > Przy kartach chipowych bank prawie wszystko moze sam ustalic.

    Tak, ale PayPass działa na innych zasadach umownych.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 54. Data: 2009-11-25 14:50:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "LadyRoot" <l...@a...pl> writes:

    > Tak, ale PayPass działa na innych zasadach umownych.

    Jakies szczegoly?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2009-11-25 14:56:46
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    > Jakies szczegoly?

    Jedyne, co mogę zdradzić, to to, że limity ustalane są per region/strefa
    walutowa przez MC i jest to dla Polski 50zł, co jest tylko 'nieco' mniej,
    niż dla strefy Euro i 'nieco' więcej, niż np. dla UK.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 56. Data: 2009-11-25 15:33:52
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 25, 1:41 am, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Fakt, kazdy by pomyslal ze za to bank nie ma prawa obciazac klienta,
    > a tu takie "kwiatki".
    > --
    > Krzysztof Halasa

    ale tu nie chodzi o obciazanie klienta tylko ubezpieczyciela...
    zasadniczo w wiekszosci przypadkow sa trzy podmioty ponoszace
    odpowiedzialnosc za straty wynikajace z uzywania karty: posiadacz,
    bank i ubezpieczyciel [bo wiekszosc kart jest ubezpieczona]... w
    najlepszej sytuacji jest ubezpieczyciel bo jego odpowiedzialnosc
    wynika z umowy i w tej umowie moze sobie ustalic co chce - tu ustalil,
    ze nie odpowiada za skimming - ale to nie znaczy, ze za skimming
    zaczyna byc bezwzglednie odpowiedzialny posiadacz karty - jest
    przeciez jeszcze bank odpowiedzialny na mocy ustawy za czesc strat i
    on swojej odpowiedzialnosci nie moze wylaczyc :)

  • 57. Data: 2009-11-25 17:28:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > ale tu nie chodzi o obciazanie klienta tylko ubezpieczyciela...

    Aaa, to nie widze problemu - bank oraz ubezpieczyciel to zawodowcy, moga
    sie umawiac jak chca.

    > zasadniczo w wiekszosci przypadkow sa trzy podmioty ponoszace
    > odpowiedzialnosc za straty wynikajace z uzywania karty: posiadacz,
    > bank i ubezpieczyciel [bo wiekszosc kart jest ubezpieczona]...

    Jeszcze sklep i moze tez acquirer. Ale przy skimmingu to raczej bank
    (lub ubezpieczyciel, ale to raczej nieoplacalne dla banku) - chyba ze
    karta z procesorem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 58. Data: 2009-11-30 22:08:34
    Od: Slawek <x...@p...gazeta.pl>

    LadyRoot wrote:

    > Jedyne, co moge zdradziae, to to, ?e limity ustalane s? per region/strefa
    > walutowa przez MC i jest to dla Polski 50z?, co jest tylko 'nieco' mniej,
    > ni? dla strefy Euro i 'nieco' wiecej, ni? np. dla UK.

    paypass to niezbyt innowacyjne rozwiazanie. dziala juz w wiekszosci
    krajow europy (przynajmniej tych wiekszych z punktu widzenia ekonomii).
    a widziales mpay ?