  • 1. Data: 2008-03-13 20:04:30
    Temat: czy to jest bik?
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    jak sie nazywa instrytucja, do ktorej banki i inne instytucje zglaszaja
    niesolidnych dluznikow? czy kazdy moze tam sprawdzic, czy jego dane sie tam
    nie znajduja? jak to zrobic? mozna mailem, czy listem? czy to cos kosztuje?

    kolacze mi sie, ze sa 2 instytucje - 1 dla niesolidnych dluznikow, a 2
    zglasza tylko wszystkie kredyty, limity, kk danej osoby.

  • 2. Data: 2008-03-13 20:07:34
    Temat: Re: czy to jest bik?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-03-13 21:04, siliana stwierdził, że:
    > jak sie nazywa instrytucja, do ktorej banki i inne instytucje zglaszaja
    > niesolidnych dluznikow?

    Biuro Informacji Gospodarczej (BIG). Banki mają również Międzybankową
    Informację Gospodarczą - Bankowy Rejestr (MIG-BR), zwaną "czarną listą".

    > czy kazdy moze tam sprawdzic, czy jego dane sie tam
    > nie znajduja? jak to zrobic? mozna mailem, czy listem? czy to cos kosztuje?

    Wyłącznie listem, AFAIK.

    > kolacze mi sie, ze sa 2 instytucje - 1 dla niesolidnych dluznikow, a 2
    > zglasza tylko wszystkie kredyty, limity, kk danej osoby.

    Ad1 - BIK. Biuro Informacji Kredytowej gromadzi dane wszystkich,
    zgłaszanych przez banki, kredytów. Nie tylko tych złych.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 3. Data: 2008-03-13 20:09:31
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-03-13 21:07, Marcin Nowakowski stwierdził, że:

    > Ad1 - BIK. Biuro Informacji Kredytowej

    Autokorekta - Ad2 ;-)

  • 4. Data: 2008-03-13 20:21:25
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:frc1j1$cvd$2@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > Ad1 - BIK. Biuro Informacji Kredytowej gromadzi dane wszystkich,
    > zgłaszanych przez banki, kredytów. Nie tylko tych złych.

    czyli jesli chce sprawdzic, jakie moje dane posiadaja, to musze napisac do 3
    instytucji? big, bik i mig-br? nie wiesz, czy obowiazuje jakis szablon
    zapytania?

  • 5. Data: 2008-03-13 20:32:15
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-03-13 21:21, siliana stwierdził, że:

    W zdecydowanej większości wystarczy BIK (www.bik.pl - tam masz
    formularz) i MIG-BR (www.zbp.pl).

  • 6. Data: 2008-03-13 20:32:36
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    siliana napisał(a):

> [...]
    >
    > kolacze mi sie, ze sa 2 instytucje - 1 dla niesolidnych dluznikow, a 2
    > zglasza tylko wszystkie kredyty, limity, kk danej osoby.

    BIK, wszystko na ich stronie

    (Biuro Informacji Kredytowej)

    Oczywiście banki mają też własne listy

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 7. Data: 2008-03-13 23:31:13
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    siliana pisze:
    > jak sie nazywa instrytucja, do ktorej banki i inne instytucje zglaszaja

    Z najpopularniejszych (tych, które "mogą cie boleć) to BIG i BIK.

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=BIG&btnG=Szukaj&
    lr=lang_pl

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=BIK&btnG=Szukaj&
    lr=lang_pl

    6008

  • 8. Data: 2008-03-14 19:12:29
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:frc31b$cvd$4@news.dialog.net.pl...
    > W zdecydowanej większości wystarczy BIK (www.bik.pl - tam masz formularz)
    > i MIG-BR (www.zbp.pl).

    moze sie komus przyda, dokladnie jest to tu:

    http://www.bik.pl/bik/wniosek.htm