  • 1. Data: 2008-06-13 16:47:54
    Temat: czy za to będzie negatywna historia w BIK?
    Od: ASD <a...@b...pl>

    Witam,

    Oprócz swojego podstawowego rachunku, posiadam także konto w NORDEA,
    gdzie mam również kartę kredytową, którą regularnie spłacam przelewem z
    innego banku,więc nie o karcie będzie mowa).

    Rachunek złotowy jest objęty miesięczną prowizją w wys. bodajże 3 zł.

    Na koncie w nordea nic nie trzymam, poza tym,że co jakiś czas robię
    przelew na kilka zł dla zaspokojenia prowizji na kilka mies.

    Niestety, ostatnio przez chyba 2 mies. nie zaglądałem na ten r-k.
    Pojawiła się ujemna kwota w wys. ~6zł.

    Czy bank przekazuje tę informację do BIK ? Kartę kredytową i wszelkie
    kredyty,jakie posiadam, spłacam wręcz wzorowo...

    Oczywiście, w pon. dokonam przelewu i saldo r-ku będzie dodatnie.

  • 2. Data: 2008-06-13 18:45:43
    Temat: Re: czy za to będzie negatywna historia w BIK?
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Użytkownik "ASD" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]
    > Czy bank przekazuje tę informację do BIK ? Kartę kredytową i wszelkie
    > kredyty,jakie posiadam, spłacam wręcz wzorowo...

    O ile bank nie ma jakichś progów zadłużenia, dopiero po przekroczeniu
    którego BIK zostaje poinformowany, to we wtorek Twój BIK będzie mógł
    wyglądać tak:

    ==================
    - Najgorszy historyczny status płatności: Zaległość 31-90 dni
    - Liczba rachunków o statusie "Zaległość 31-90 dni": 1
    - Łączna kwota do spłaty: 0
    - Łączne saldo należności wymagalnych: 0
    ==================

    A w szczegółach rachunku:
    - 2008-06-17 - Zaległość 31-90 dni - 6 zł.

    Inne rachunki będą pokazywały OK.

    Szczerze, nie wydaje mi się, żeby te 6 zł w jakikolwiek znaczący sposób
    rzutowało na historię kredytową. Może twoja historia przestanie kwalifikować
    się jako "idealna", ale cały czas będzie dla większości kredytodawców
    "bardzo dobra".

    Sam miałem, jak się okazuje, w BIKu dwie opóźnione spłaty na znacznie
    większe sumy parę lat temu, a mimo to ostatnio bez mrugnięcia okiem chcieli
    mi w nowym banku dać kartę z limitem pięciocyfrowym (bez żadnych dochodów -
    sam się dziwię).

    Tak że - wszystko ok.

    k.

  • 3. Data: 2008-06-13 18:46:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "ASD" <a...@b...pl> wrote in message

    > Niestety, ostatnio przez chyba 2 mies. nie zaglądałem na ten r-k. Pojawiła
    > się ujemna kwota w wys. ~6zł.

    AFAIR opoznienie
    do 30 dni => status normalny
    30 - 90 => pod obserwacja
    90 - 180 => ponizej standardu
    180 - 360 => watpliwy
    powyzej 360 => stracony.
    Tak jest w przypadku kredytow, ale chyba dotyczy to wszystkich opoznionych
    platnosci gdy saldo jest ujemne.

    MK

  • 4. Data: 2008-06-13 20:42:55
    Od: "corner" <c...@w...pl>

    Użytkownik "ASD" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety, ostatnio przez chyba 2 mies. nie zaglądałem na ten r-k. Pojawiła
    > się ujemna kwota w wys. ~6zł.

    Jezusie, ja co chwilkę mam jakiś niedopuszczalny debet na koncie i nikt się
    tym jeszcze nie przejął... Ani PKO BP (Inteligo), ani Pekao SA... Mam się
    zaczynać bać?