    From: "w w" <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: doprecyzowanie
    Date: Sat, 21 Jul 2007 11:03:29 +0000 (UTC)

    dzieki za wszytkie odpowiedzi, ale moze doprecyzjuje zapytanie

    zalozmy ze jestem informatykiem ktory pracuje dla firmy w Polsce i zarabia
    3000 zl miesiecznie... a oprocz tego udalo mi sie znalezc prace dla firmy z
    USA za powiedzmy 3 tysiace USD miesiecznie

    z okreslonych powodow nie zamierzam placic podatku od dochodu z USA, tak,
    wiem, ze to karalne, i nagannie moralnie, ale nie jestesmy na pl.soc.etyka :)

    mam wiec rozne mozliwosci, wsrod nich otwarcie dolarowego rachunku w Polsce,
    dostawanie na niego co miesiac regularnych wplat z USA i modlenie sie zeby
    polski US sie nie dowiedzial... z jednej strony przychody o takiej wartosci
    nie sa normalnie kontrolowane, ale z tego co wiem to jednak takie regularne
    przychody zostalyby zauwazone w koncu, wiec tylko idiota by tak ryzykowal

    dwa, pojechanie do Berlina, zalozenie biezacego konta w pierwszym lepszym
    tamtejszym banku.. no ale wlasnie, po pierwsze o ile wiem, to banki za
    granica maja bardzije rozwinieta niz w Polsce zasade "znaj swojego klienta"
    wiec najzwyczajniej w swiecie dziwiliby sie dlaczego Polak nie mieszkajacy w
    Niemczech zaklada u nich konto.. a nawet jesli bym je juz zalozyl, to
    naprawde wydaje mi sie ze istnieje pewna wspolpraca miedzy krajami UE..
    chodzi badz to o ogolna wymiane informacji o kontach obywateli innych krajow
    UE, badz to wymiana ta jest dokonywana nijako mimochodem przy
    rozliczaniu 'podatku Belki" od odsetek od oszczednosci ktory funckonuje ez w
    innych krajach UE

    z tego co kiedys slyszalem, to slynna Szwajcaria (nie bedaca przeciez
    czlonkiem EU) a takze Austria, Luksemburg i moze Cypr maja tajemnice bankowa
    na wyzszym poziomie, a takze podpisaly stosowne umowy miedzyrzadowe na
    szczeblu unijnym ktore daja im pewien "okres przejsciowy" w ktorym kraje te
    moge w dalszym ciagu unikac wymiany informacji o klientach swoich
    bankow........
    kraje te znane sa po prostu jako te ktore przyciagaja osoby chcace tam
    bezpiecznie "ukryc" czesc swojego majatku

    dlatego, kierujac sie na takie stosunkowo prymitywne unikanie podakow od
    czesci wynagrodzenia, lepiej chyba wybrac taki jak te wymienione powyzej, a
    nie np. Niemcy

    ktos tu wspomnil o Japonii, ale Japonia to chyba calkime inny swiat, wiec
    raczej odpada... wiem, ze mozna zalozyc konto osobiste np na Kajmanach,
    Blize, w Panamie czy inych tego typu krajach , ale tamtejsze banki albo sa
    dosc niepewne, albo wymagaja duzego wkladu, referencji od innych bankow itp

    no ale cale pytanie ma charakter teoretyczny i tak...

    pozdrawiam