  • 41. Data: 2004-06-02 08:30:11
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: "pEgon" <p...@a...pl>

    > a po co token / albo zdrapki nosić przy sobie?
    > Nie rozumiem. drogówka sprawdza, albo kontrolerzy w autobusie.
    > U mnie i token i zdrapki leżą w sejfie w domu i wyciągam jak trzeba
    > zlecić przelewy na następny miesiąc. Zwykle raz, dwa razy w miesiącu.

    wlasnie tu jest roznica, ja 3-4 razy dziennie i niekoniecznie w domu, i nie
    zawsze wiem kiedy bede musial to robic, poza tym czesto na obcym komputerze,
    i tu token daje mi gwarancje, ze prawidlowo zamknieta sesja na obcym
    komputerze, mogacym zawierac programy skanujace klikanie w klawiature, nie
    zostanie powtorzona. Środki zabezpieczen zalezna od potrzeb...a token wcale
    nie jest szpanerski, kolorowy jak choinka
    pEgon

  • 42. Data: 2004-06-02 08:30:17
    Od: "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > U mnie i token i zdrapki leżą w sejfie w domu i wyciągam jak trzeba
    > zlecić przelewy na następny miesiąc. Zwykle raz, dwa razy w miesiącu.

    Konto w VWbanku to konto firmowe - czasami dziennie kilka przelewów się robi
    ..

  • 43. Data: 2004-06-02 08:32:23
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    pEgon <p...@a...pl> wrote:
    > (programy skanujace uderzenia klawiatury). W przypadku posiadania
    > zdrapki droga otwarta, przy tokenie trzeba jeszcze poznac PIN do
    > tokena, a tego juz nie zeskanujesz w zaden sposob.

    A jak token nie ma PINu?

    http://www.PRnews.pl

  • 44. Data: 2004-06-02 08:35:07
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > \\\ pewnie masz rację - zapewne były inne ale nie przewidzieli że ich cwany
    > plan z aktywacją przez www spali na panewce :/

    Tak właśnie myślę, że przeliczyli się z wydajnością systemu.

    > \\\optymista, dotychczasowa praktyka nie potwierdza tej teorii - co więcej stan
    > środków na rachunku inteligo mam inny niż przed migracją z e-pko...."dużo inny"

    Operacja przenoszenia samych baz się udała. Nie było wpadki, że systemu
    nie udało się przenieść
    teraz właśnie jestem ciekaw, ile będzie takich wpadek, że się
    przeniosło, ale źle.

    > \\\podsumowując: TOKEN generalnie jest bezpieczniejszy a zdrapki tańsze i
    > dostatecznie bezpieczne, choć bardziej uciążliwe w użyciu.

    A ponieważ to bank decyduje co będzie w użyciu to wniosek nasuwa się sam.
    Co do uciążliwości, to kwestia organizacji własnej pracy i nic po za tym.

  • 45. Data: 2004-06-02 08:35:20
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    pEgon wrote:

    > przy wyborze decyduje bezpieczenstwo tranzakcji, a token jest jego czescia
    >
    > pEgon

    taaaaaa a co ma bezpieczniejszego token w sobie ??? jezeli juz
    ustalilismy ze np w Lukasie nie trzeba PINu zeby uzyskac kod z tokena??

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 46. Data: 2004-06-02 08:38:05
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    pEgon wrote:

    > przy wyborze decyduje bezpieczenstwo tranzakcji, a token jest jego czescia

    zdrapka i token zapewniają wystarczająco wysoki poziom bezpieczeństwa,
    żeby brać to pod uwagą w znikomym procencie
    Bardziej bym się przejął, gdyby moje hasło do sysemu miałoby być
    czterocyfrowe i na dodatek zgodne z pinem mojej karty kredytowej.
    Wówczas robiłoby mi to rózniće, który bank wybrać.

  • 47. Data: 2004-06-02 08:41:14
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    pEgon wrote:

> [...]
    > zostanie powtorzona. Środki zabezpieczen zalezna od potrzeb...a token wcale
    > nie jest szpanerski, kolorowy jak choinka

    A w czym tu zdrapka jest gorsza. Kolejnego kodu ze zdrapki i tak nikt
    nie zna, tak samo jak z tokena.

    a co ty takiego robisz że musisz zlecać przelewy na obcych komputerach.
    Czas zabrać się za reorganizację własnego dnia pracy.

  • 48. Data: 2004-06-02 08:44:20
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marcin Jurczuk wrote:

    > Konto w VWbanku to konto firmowe - czasami dziennie kilka przelewów się robi

    A czy to coś zmienia.
    Tym bardziej uważam, że token, czy zdrapki powinny znajdować się w
    sejfie, a na "bryloczku od kluczy" powinien być klucz od sejfu.
    To jest kwestia organizacji własnego dnia pracy.

  • 49. Data: 2004-06-02 08:46:01
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Damian wrote:

    > rzeczywiscie w lukasie masz tokena bez pinu, ale musisz posiadac jeszcze
    > haslo i indentyfikator....
    > w przypadku e-pkobp gdzie byl (niestety) token z pinem indentyfikatorem byl
    > numer konta - ostatnie 9 cyfr

    a ty tez znowu....

    bo w Inteligo posiadasz zdrapke, ale takze musisz posiadac haslo i
    identyfikator, wiec gdzie tu roznica !!!! ???

  • 50. Data: 2004-06-02 08:46:38
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Uzytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisal w wiadomosci
    > pEgon wrote:

    > taaaaaa a co ma bezpieczniejszego token w sobie ??? jezeli juz
    > ustalilismy ze np w Lukasie nie trzeba PINu zeby uzyskac kod z tokena??

    a ty znowu....