  • 1. Data: 2009-01-27 17:27:12
    Temat: eurobank - backup tokena gsm
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Dzis przerabialem instalowanie w komorce tokena gsm i okazalo sie, ze bank
    wysyla tokena 1razowo. Nie za bardzo jest chetny, zeby wyslac powtornie.
    Zastanawiam sie nad zrobieniem kopii tokena na wypadek uszkodzenia komorki
    lub przypadkowego wykasowania.

    sposob 1. komorka + polaczenie z pc i kopiujemy tokena z komorki na pc.
    sposob 2. wpisalem adres linka z komorki (nokia6100, uslugi->skrzynka
    uslug->obiekt 'eurobank token') do przegladarki w pc:
    http://token.eurobank.pl/TokenGSM... jad
    otworzyl sie plik jad, tam link byl do wlasciwego tokena, plik jar:
    http://token.eurobank.pl/TokenGSM... jar, ktory mozna sobie zapisac na
    dysku i w razie czego token kopiujemy z dysku na komorke

    pytanie czy ktorys z powyzszych sposobow backupu tokena jest poprawny, ktos
    sie moze juz to przerabial.

    Z.

  • 2. Data: 2009-01-27 18:26:59
    Temat: Re: eurobank - backup tokena gsm
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 27 sty 2009 o 18:27 GMT, ATZ Rzeszow napisał(a):

    > pytanie czy ktorys z powyzszych sposobow backupu tokena jest poprawny, ktos
    > sie moze juz to przerabial.

    Token po uruchomieniu trzeba aktywowac, i mysle ze tu jest pies pogrzebany.

    Probowalem w taki sposob uruchomic token na innym telefonie, niestety
    bezskutecznie... :(

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ ]

  • 3. Data: 2009-01-27 18:38:59
    Od: smE <n...@n...com>

    Mnie też się nie udało zmusić kopię tokena do działania...

  • 4. Data: 2009-01-27 19:30:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Token po uruchomieniu trzeba aktywowac, i mysle ze tu jest pies
    > pogrzebany.
    >
    > Probowalem w taki sposob uruchomic token na innym telefonie, niestety
    > bezskutecznie... :(

    Bo trzeba zrozumieć zasadę działania tego tokena GSM.

    On kolejno generuje hasła (wcale nie pseudolosowo) lecz kolejno wg
    określonego algorytmu i danych początkowych. Być może są one zakodowane w
    haśle inicjującym, być może każda pobierana kopia jest wstępnie w jakiś tam
    sposób inicjowana po stronie banku.

    I teraz trzeba rozpatrzyć logowanie, eurobank ostrzega o tym, żeby nie
    generować niepotrzebnie haseł logowania (bez faktycznego zalogowania),
    ponieważ token się rozsynchronizuje. Wskazuje to na następujący schemat
    działania. Np. logujesz się 70-tym wygenerowanym hasłem, system banku wie
    np. że hasło nr 70 to "aaaa", nr 71 to "bbbb", nr 72 to "cccc" i teraz
    zwyczajnie porównuje hasło wygenerowane w systemie, z tym wygenerowanym wg
    tego samego klucza w tokenieGSM. Jeśli wg systemu to też hasło nr 70, to
    oczywiście nie ma problemu, bo hasła się zgadzają. Jeśli ktoś wygeneruje np.
    2-3 hasła bez zalogowania, to zapewne system będzie próbował dopasowywać
    kolejnych kilka haseł zwiększając licznik, a gdy mu się to uda, to umożliwi
    zalogowanie, jednocześnie uaktualniając swój stan licznika, czyli całość na
    powrót zostanie zsynchronizowana.
    Jeśli tych haseł (bez zalogowania) wygenerujemy np. 20 to zapewne system nas
    nie wpuści i konieczny będzie kontakt z "automatem białkowym" po stronie
    banku. Zapewne po to można odczytać z tokena kolejny nr hasła, aby
    konsultant ustawił adekwatny numer również i w systemie.

    Co do haseł potwierdzających operacje, to sprawa wygląda diametralnie
    inaczej, bo w kodzie (nazwijmy go wejściowym)który "wbija" się do tokenaGSM
    przed wykonaną operacją zakodowana jest kwota operacji(pełne złotówki), 4
    cyfry docelowego rachunku (dwie pierwsze i dwie ostatnie) i suma kontrolna,
    która informuje token czy dostał właściwe dane, czy przypadkowy zlepek cyfr.
    Wtedy zadaniem tokena jest wygenerowanie numeru zwrotnego na podstawie
    otrzymanych danych i danych tokena.

    Więc posiadając tokenyGSM na obu telefonach musiał byś wygenerować tyle
    haseł bez logowania, aby licznik na nowej kopii tokena był zgodny z
    licznikiem na starej kopii tokena. Myślę, że znając aktualny stan licznika
    na twojej starej kopii tokena, bez problemu zalogował byś się tą nowo
    zainstalowaną kopią. Trzeba tylko "trochę" pustych hasełek pogenerować i
    przynajmniej w przybliżeniu znać stan licznika swojego tokena.

  • 5. Data: 2009-01-27 20:06:42
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 27 sty 2009 o 20:30 GMT, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > zainstalowaną kopią. Trzeba tylko "trochę" pustych hasełek pogenerować i
    > przynajmniej w przybliżeniu znać stan licznika swojego tokena.

    Zmartwie Cie, tyle ile napisales, to ja wiem od dawna, i zanim probowalem
    sie logowac z drugiego telefonu, to podbilem mu do odpowiedniego numeru
    hasla, jednak hasla na jednym jak i drugim telefonie generuja sie inne, te
    same numery porzadkowe hasla, ale inny token, przez co nie udalo mi sie
    zalogowac, mozliwe ze trzebabyloby sie sie blizej temu przyjrzec...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ]
    [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ]

  • 6. Data: 2009-01-27 20:26:50
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl>

    w zakładce Info jest nr seryjny - czy oba są takie same ten w PC i ten w
    telefonie ?

  • 7. Data: 2009-01-27 21:02:07
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 27 sty 2009 o 21:26 GMT, Blue napisał(a):

    > w zakładce Info jest nr seryjny - czy oba są takie same ten w PC i ten w
    > telefonie ?

    Oba byly na komorce, oba maja ten sam numer seryjny, oba aktywowane tym
    samym kodem, przed chwila sprawdzilem jeszcze raz, zsynchronizowalem oba
    dokeny, aby mialy ten sam numer hasla, w tym momencie na na obu
    wygenerowalem token logowania i dostalem dwa rozne numery...

    Podejrzewam ze tutaj jeszcze jakies inne elementy musza byc brane w
    algorytmie wyliczania...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 8. Data: 2009-01-27 21:27:25
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Brzezi wrote:

> [...]
    > dokeny, aby mialy ten sam numer hasla, w tym momencie na na obu
    > wygenerowalem token logowania i dostalem dwa rozne numery...

    bylby to wielki bubel i mega dziura w bezpieczenstwie gdyby przecietny
    klient mogl sobie tak poprostu kopiowac ten token

  • 9. Data: 2009-01-27 21:31:18
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
    > Witam
    >
    > Dzis przerabialem instalowanie w komorce tokena gsm i okazalo sie, ze
    > bank wysyla tokena 1razowo. Nie za bardzo jest chetny, zeby wyslac
    > powtornie.

    Nie wiem po co ma go wysyłać powtórnie?
    Mnie zdarzyło się go zablokować, więc go skasowałem, poszedłem do oddziału,
    unieważniłem stary i został mi przysłany nowy. Do załatwienia w jedno
    popołudnie.

  • 10. Data: 2009-01-27 22:34:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarcinF" <m...@i...pl> wrote in message

    > bylby to wielki bubel i mega dziura w bezpieczenstwie gdyby przecietny
    > klient mogl sobie tak poprostu kopiowac ten token

    BTW co to za token? W mojm telefonie mam zainstalowane 2 softwareowe tokeny
    Safeword i RSA. Ciekaw jestem czy wspoldzialaly by z eurobankiem...

    MK