  • 1. Data: 2007-04-27 11:30:48
    Temat: fundusze parasolowe i nie tylko?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    temat nie do końca bankowy, ale dość pokrewny, bo finansowy:

    Nie czytałem jeszcze statutu, ale wydawało mi się,
    że f.parasolowy składa się w 100% z j.u. "zwykłego" funduszu.
    Czyli ich wyniki powinny być takie same, ale jednak tak nie jest.

    Oto przykład funduszy AIG

    Stopy zwrotu:
    AIG FSW 0,30% za 7 dni i 3,57% za 1 miesiąc
    AIG subf. 0,66% - 7 dni i 3,40% za 1 miesiąc

    Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak jest?

    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2007-04-27 11:37:58
    Temat: Re: fundusze parasolowe i nie tylko?
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    RobertS <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Stopy zwrotu:
    > AIG FSW 0,30% za 7 dni i 3,57% za 1 miesiąc
    > AIG subf. 0,66% - 7 dni i 3,40% za 1 miesiąc

    czy aby w parasolowym AIG nie ma większej opłaty za zarządzanie ?
    (głowy nie dam, ale coś mi się tak kojarzy)

    no i poślizg w inwestowaniu - trzeba by to sprawdzić w dłuższym okresie
    czasu bo tu może mieć wpływ jednodniowy poślizg w wycenach

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 3. Data: 2007-04-27 11:40:03
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):
> [...]
    >
    > Stopy zwrotu:
    > AIG FSW 0,30% za 7 dni i 3,57% za 1 miesiąc
    > AIG subf. 0,66% - 7 dni i 3,40% za 1 miesiąc

    Bo AIG parasol oddaje gielde dzien pozniej gdyz zawiera 100% j.u AIG
    funduszu wlasciwego

  • 4. Data: 2007-04-27 11:41:08
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Bohdan 'Nexus' Horst napisał(a):

    > czy aby w parasolowym AIG nie ma większej opłaty za zarządzanie ?
    > (głowy nie dam, ale coś mi się tak kojarzy)

    W subfuduszach jest 0% za zarzadzanie
    gdyz zawieraja modelowo 100% jednostek uczestnictwa funduszy
    nieparasolowych. A co za tym idzie ich wycena idzie dzien pozniej niz
    wycena instrumentu wlasciwego,.

  • 5. Data: 2007-04-27 11:46:56
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> wrote:

    > W subfuduszach jest 0% za zarzadzanie
    > gdyz zawieraja modelowo 100% jednostek uczestnictwa funduszy
    > nieparasolowych. A co za tym idzie ich wycena idzie dzien pozniej niz
    > wycena instrumentu wlasciwego,.

    faktycznie, przepraszam :) nie wiem, skąd mi się to wzięło..

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 6. Data: 2007-04-27 11:48:15
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Bohdan 'Nexus' Horst napisał(a):

    > faktycznie, przepraszam :) nie wiem, skąd mi się to wzięło..

    Przy czym to co napisalem dotyczy AIG jak maja inne to roznie

  • 7. Data: 2007-04-27 12:11:12
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Bo AIG parasol oddaje gielde dzien pozniej gdyz zawiera 100% j.u AIG
    > funduszu wlasciwego

    czyli stopa zwrotu subfunduszu bedzie taka sama jak funduszu tylko, ze z
    1-dniowym opoznieniem?
    1 miesieczna subfunduszu z 26.04 bedzie taka sama jak funduszu z 25.04?

    zadzwonilem na infolinie AIG i kobita mi powiedziala cos a la: "wiem
    dlaczego tak jest, ale nie potrafie panu tego wytlumaczyc"...
    dobre, no nie? ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-04-27 12:16:41
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > czyli stopa zwrotu subfunduszu bedzie taka sama jak funduszu tylko, ze z
    > 1-dniowym opoznieniem?

    Nie gdyz subfundusz musi miec srodki na realizacje wyplat.
    No i poprzez to ze jest parasolem ma duzo rotacje czyli
    wplaty/yplaty/konwersje .

    Stad wyniki sunfunbduszu beda gorsze od funduszu Akcji ale mysle ze po
    ustabilizowaniu wielkosci o siakies 5% nie wiecej

    > zadzwonilem na infolinie AIG i kobita mi powiedziala cos a la: "wiem
    > dlaczego tak jest, ale nie potrafie panu tego wytlumaczyc"...
    > dobre, no nie? ;-))

    A statucie jest to opisane.

  • 9. Data: 2007-04-27 12:21:42
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]

    Stopy zwrotu:
    AIG FSW 0,30% za 7 dni i 3,57% za 1 miesiąc
    AIG subf. 0,66% - 7 dni i 3,40% za 1 miesiąc

    7dni - lepszy wynik subfunduszu
    30 dni - lepszy wynik zwyklego funduszu

    czyli wyniki subfunduszu nie musza byc gorsze niz wyniki funduszu, sa po
    prostu inne...

    > A statucie jest to opisane.

    spojrze tam jeszcze raz, bo temat mnie intryguje

    poza tym napisze emila do TFI, niech mi wyjasnia, w koncu jestem ich
    klientem ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-04-27 12:34:25
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    > 30 dni - lepszy wynik zwyklego funduszu
    >
    > czyli wyniki subfunduszu nie musza byc gorsze niz wyniki funduszu, sa po

    musza, subfudusze sa wyceniane i odwzorowuja stan zwyklych funduszy o
    jeden dzien pozniej Czyli dla porownania musisz wziasc np

    Fundusz Akcji 23-27
    subfundusz akcji 24-28