  • 1. Data: 2008-08-08 12:41:07
    Temat: gotowka na towar...
    Od: "Jimy" <r...@w...pl>

    Witam,
    otrzymalem od pewnej firmy propozycje dostaw towaru przez moja firme.Stale
    dostawy ,placone gotowkowo.(umowa na dostawe towaru,platnosci itp.)
    Co 1 miesiac zamowienie na towar ,ktory kosztuje mnie 5 tys zł. .
    Chcialbym aby ten towar zostal zakupiony np. z pieniedzy karty kredytowej
    ( 5 tys. zł wyplacone i za okolo 10 dni splacone i tak stale co miesiac)
    Czy dobrym rozwiazaniem jest karta kredytowa? Ostatnio otrzymalem
    umowe/wniosek (nie proszony) z mBank`u karty kredytowej z limitem 19 tys.
    zł.Nie prosilem o wydanie karty kredytowej ale to chyba jedyna forma
    finansowania towaru.
    Może jest jakich lepszy sposób finansowania takich "dodatkowych" towarów niz
    karta kredytowa?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-08 12:54:05
    Temat: Re: gotowka na towar...
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jimy" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    Możesz to finansować środkami z karty krredytowej, ale akurat karta mBanku
    tojeden z najgorszych możliwych wyborów w tym przypadku. Albo jakiś kredyt
    odnawialny albo karta kredytowa wybranego banku. Poniżej masz ich listę z
    grubsza od najlepszej w kontekście którego potrzebujesz:
    1. Getin.
    2. BZWBK
    3. Raiffeisen
    4. Multibank
    5. BPH.

    Pozostałe się nie nadają albo wymagają 'kombinacji'.

    marekz

  • 3. Data: 2008-08-08 12:58:13
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > finansowania towaru.
    > Może jest jakich lepszy sposób finansowania takich "dodatkowych" towarów

    1. czy bedziesz mogl zaplacic za ten towar karta kredytowa?
    2. jezeli nie to wyjecie tej kwoty (kk mBanku) z bankomatu bedzie sporo
    kosztowalo....(prowizja + odsetki od kredytu)
    3. innym rozwiazaniem jest przelew z rachunku kk, ale aby to bylo oplacalne
    musialbys zdecydowac sie na kk z bzwbk - koszt przelewu to 3 zl i jest to
    transakcja bezgotowkowa ;-)
    4. imho powinienes pozyskac srodki z kredytu w firmowym rachunku bieżącym -
    do ten on wlasnie sluzy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-08-08 13:10:22
    Od: "Jimy" <r...@w...pl>

    > 1. czy bedziesz mogl zaplacic za ten towar karta kredytowa?
    przelew za towar zagranice.

    > 2. jezeli nie to wyjecie tej kwoty (kk mBanku) z bankomatu bedzie sporo
    > kosztowalo....(prowizja + odsetki od kredytu)
    zgadza sie

    > 3. innym rozwiazaniem jest przelew z rachunku kk, ale aby to bylo
    > oplacalne musialbys zdecydowac sie na kk z bzwbk - koszt przelewu to 3 zl
    > i jest to transakcja bezgotowkowa ;-)
    troszke duzo klopotu

    > 4. imho powinienes pozyskac srodki z kredytu w firmowym rachunku
    > bieżącym - do ten on wlasnie sluzy

    mam konto mBiznes i tylko tam widac historie wplat wyplat firmowych
    pieniedzy.
    Prywatne konto raczej odpada.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-08-08 14:00:58
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > przelew za towar zagranice.
    czyli przelew zagraniczny? jeszcze ciekawiej, a w jakiej walucie?
    jezeli to nie jest duzy podmiot to zapytaj czy przyjmie kase przez PayPal -
    dogadacie sie kto zaplaci prowizje....

    > zgadza sie
    czyli to rozwiazanie odpada

    > troszke duzo klopotu
    ??? ale za to bedzie tanio

    > mam konto mBiznes i tylko tam widac historie wplat wyplat firmowych
    > pieniedzy.
    skoro masz historie to zapytaj bank o kredyt na podstawie obrotow, a przelew
    wykonasz bezposrednio z tego konta
    i nie bedzie potrzeba kombinacji z kartami

    > Prywatne konto raczej odpada.
    jak uwazasz...ale kk rowniez bylaby prywatna, bo mBank nie wydaje firmowych

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-08-08 14:14:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

    > jak uwazasz...ale kk rowniez bylaby prywatna, bo mBank nie wydaje firmowych

    Wydaje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-08-08 14:20:31
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Wydaje.

    firmowe kk w mbanku, od kiedy?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-08-08 14:23:56
    Od: "Jimy" <r...@w...pl>

    > skoro masz historie to zapytaj bank o kredyt na podstawie obrotow, a
    > przelew wykonasz bezposrednio z tego konta
    > i nie bedzie potrzeba kombinacji z kartami

    i tak tez zrobie.Jednak czy mBank to dobry bank do takich kredytow?
    Ten kredyt bedzie brany miesiac w miesiac i po 10 dniach splacany
    (100%),zysk i inne koszty beda przelewane na konto prywatne.

  • 9. Data: 2008-08-08 14:26:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

    > firmowe kk w mbanku, od kiedy?

    Nie wiem od kiedy, ale zobacz w TOiP kartę "Visa Business dla mikrofirm".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-08-08 14:29:02