  • 1. Data: 2007-05-02 06:06:11
    Temat: instrukcja obsługi e-konto Lukas?
    Od: "Gerard" <s...@o...pl>

    Mam pytanie, czy dysponuje ktoś instrukcją obsługi do systemu internetowego
    Lukasa. Miałem kiedyś takową dla ich starego systemu, ale teraz sporo
    pozmieniali. Opisy niektórych pól wydają mi się niezbyt intuicyjne - albo
    coś nie tak z moim pojmowaniem ;-(
    Problem sprawiły mi np. w przypadku stałego zlecenia na TFI co znaczą pola:
    "skrócona nazwa" (czyja? moja? funduszu? wszystkie potrzebne dane są w
    innych polach, a bez wypełnienia system nie puszcza)
    i "przez internet" (co przez internet? mam potwierdzać? czy może ja jakieś
    potwierdzenie dostanę?).

    Z góry dziekuję za pomoc
    Gerard

  • 2. Data: 2007-05-03 11:47:51
    Temat: Re: instrukcja obsługi e-konto Lukas?
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gerard" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > innych polach, a bez wypełnienia system nie puszcza)
    > i "przez internet" (co przez internet? mam potwierdzać? czy może ja jakieś

    skrocona nazwa - pod ta nazwa zapamietywane jest zlecenie. Korzystajac z
    niej mozna pozniej dodac kolejne zlecenia na ten sam fundusz bez
    koniecznosci wybierania rejestru i podawania PESELu. Nazwa jest rowniez
    wyswietlana na liscie platnosci. Mozna sobie wybrac jakas znaczaca
    _dla_ciebie_, typu 'emerytura', 'nauka dziecka', itp.

    przez internet - nie wiem co to, u mnie jest znacznik 'dostepny w
    internecie' i okresla czy obsluga zlecenia ma byc dostepna przez internet
    czy przez telefon.

    Pozdrawiam
    ISIA

  • 3. Data: 2007-05-07 06:03:08
    Od: "Gerard" <s...@o...pl>

    > skrocona nazwa - pod ta nazwa zapamietywane jest zlecenie. (...)

    Aaaa, więc jest to mój dowolny znacznik - mogę dać np "1-1". To wiele
    wyjaśnia, ale mimo wszystko szkoda, że nie ma instrukcji obsługi do tego. Bo
    człowiek musi się takich rzeczy domyślać.

    > przez internet - nie wiem co to, u mnie jest znacznik 'dostepny w
    > internecie' i okresla czy obsluga zlecenia ma byc dostepna przez internet
    > czy przez telefon.

    Może to i to. Ale troszkę nie rozumiem sensu. Jak odznaczę ten znaczek to
    co? ... będę mógł zmienić to zlecenie tylko w oddziele? czy to nie przesada?

    Dziękuję za odpowiedź
    Gerard

  • 4. Data: 2007-05-07 17:24:54
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    Bo
    > człowiek musi się takich rzeczy domyślać.

    He he, ciesz sie, ze nie robiles przelewu do Urzedu Skarbowego ;-)

    > Może to i to.

    Mozna i to, i to :-)

    > Ale troszkę nie rozumiem sensu. Jak odznaczę ten znaczek to
    > co? ... będę mógł zmienić to zlecenie tylko w oddziele?

    Wlasnie tak.

    > czy to nie przesada?

    Rozne sa zboczenia, a klient moze sobie wybrac to, co mu najbardziej
    odpowiada :-)
    [hipotetycznie]
    Moze ma wredna i chciwa rodzine i mysli, ze jak by mial uaktywniony dostep
    przez telefon/internet to by zaraz wszystko wyplacili, kanalie? A tak to
    sobie pojdzie spacerkiem do oddzialu, wylegitymuje sie - wtedy lapczywi
    krewni bez pelnomocnictwa albo aktu zgonu nie dadza rady ;-)

    Pozdrawiam
    ISIA