-
Data: 2002-02-02 20:47:31
Temat: [inteligo] zmiana regulaminu / oprocentowania / TOiP
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Jaroslaw Andrzejewski (Jaroslaw Andrzejewski)"
<j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
news:3c5dea5b.1199194@news.ipartners.pl...
> >Pytanie za 100 punktów - czy do tego czasu obowiązuje go nowy, czy stary
> >regulamin? Wydaje mi się, że powinien obowiązywać stary regulamin?
>
> oczywiście tak
Będę się teraz posiłkować nowym regulaminem inteligo, gdyż jego
postanownienia w tej materii są bardziej przejrzyste, niż starego.
§ 71
1.. Bank zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do Ogólnych warunków,
wysyłając do swoich Klientów informację o dokonanych zmianach. Bank może
przesłać zmiany do Ogólnych warunków wraz z wyciągiem z Konta.
2.. Zawiadomienie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od daty
wysłania na ostatni podany przez Klienta adres email lub adres do
korespondencji.
3.. Treść zmienionych Ogólnych warunków będzie dostępna pod adresem
internetowym www.inteligo.pl. Zmienione Ogólne warunki w formie papierowej
mogą być doręczone Klientowi, jeżeli zgłosi on taką prośbę dzwoniąc po numer
telefonu 0801 121 121 lub 0800 121 121.
4.. W przypadku, gdy Klient nie akceptuje wprowadzonych zmian do Ogólnych
warunków, ma on prawo odstąpienia od Umowy, informując o tym Bank w formie
pisemnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o zmianie
Ogólnych warunków. Jeżeli Klient nie prześle pisemnego wniosku o zamknięcie
Konta Inteligo w podanym powyżej terminie, Bank przyjmuje, że Klient
zaakceptował dokonane zmiany Ogólnych warunków.
Tak więc - otrzymuję powiadomienie. Uznawane jest za doręczone kleintowi po
upływie 14 dni od daty wysłania. Potem mam prawo w ciągu 14 dni nie zgodzić
się na podane
warunki.
W praktyce należałoby te dwa terminy zsumować, co daje 42 dni na wysłanie
pisma rezygnacyjnego od monetu wysłania pisma/e-maila przez bank. Mam rację?
Tak więc przypuśćmy, że jest 20 dzień po wysłaniu przez bank informacji o
nowym regulaminie. Bank uważa, że zaakceptowaliśmy zmiany. A my dopiero
szykujemy wypowiedzenie.
Według banku - obowiązuje wtedy nowy regulamin.
Według nas - stary...
W momencie otrzymania wypowiedzenia nagle zaczną obowiązywać stare
regulacje?
Jakoś to do mnie nie dociera...
I jeszcze - czy bank może wprowadzić zmiany regulaminu z dnia na dzień?
Według mnie może, bo nigdzie nie jest napisane, z jakim wyprzedzeniem mają
być podawane informacje o zmianach. Jednak w każdym wypadku przsługuje
klientowi 14 dni na odrzucenie zmian. Tak więc bank wprowadza zmianę do
regulaminu z dnia na dzień, informując o tym klientów. Według banku,
obowiązuje już nowy regulamin. Część klientów nie wypowie umowy - ich nowy
regulamin będzie obowiązywać od początku jego wprowadzenia.
Ale część może nie uznać zmian i wypowiedzieć umowę po powiedzmy 10 dniach.
A co do tego czasu?
Który regulamin będzie formalnie wiążący?
Wprowadzenie nowego regulaminu w inteligo z opóźnieniem jest uprzejmością,
niewymaganą regulaminem [aczkolwiek oczywiście - bardzo wskazaną]. No bo
weźmy kolejny przykład. Osoby, które nie podały e-maila kontaktowego
> >Sprawa druga - związana ze zmianą cennika. W nowym regulaminie inteligo
jest
> >mowa o tym, że klient ma prawo nie zaakceptować zmian cennika i
wypoiwedzieć
> >umowę. Co to w praktyce oznacza? Czy oznacza to, że takiego klienta
> >obowiązuje do końca okresu wypowiedzenia stary cennik? Przez analogię z
>
> tak
Sekundę. Znowu będę się posiłkować nowym regulaminem.
§ 56
1.. Odsetki od środków zgromadzonych na rachunku w ramach Konta są
naliczane od dnia wpływu środków na rachunek do dnia poprzedzającego wypłatę
środków włącznie.
2.. Odsetki na wszystkich rachunkach prowadzonych w ramach Konta
kapitalizowane są w okresach miesięcznych licząc od daty otwarcia rachunku
głównego. Oznacza to, że kapitalizacja odsetek na rachunku głównym i każdym
innym rachunku (niezależnie od daty jego otwarcia) w ramach Konta Inteligo
ma miejsce w tym samym dniu.
§ 60
1.. Bank może dokonać zmian wysokości stawek opłat i prowizji tylko z
ważnych przyczyn. Do ważnych przyczyn należą w szczególności:
1.. Zmiany wewnętrznych kosztów obsługi Klientów przez Bank,
2.. Zmiany wynikające z konieczności dostosowania oferty Banku do ofert
konkurencyjnych,
3.. Zmiany sytuacji makroekonomicznej,
4.. Zmiany przepisów prawnych zmieniających zasady funkcjonowania Banku
2.. Zmiana wysokości stawek opłat i prowizji może być dokonana przez Bank
jednostronnie. Klient, który nie akceptuje nowej wysokości stawek opłat i
prowizji, może dokonać wypowiedzenia Umowy.
3.. Klient może zapoznać się z aktualnie obowiązującymi opłatami i
prowizjami pod adresem internetowym www.inteligo.pl oraz dzwoniąc pod numer
telefonu 0801 121 121 lub 0800 121 121.
Zauważmy, że klient może wypowiedzieć umowę, ale bank nie określił czasu,
kiedy należy to zrobić. Czas ten jest wyszególniony TYLKO wtedy, kiedy jest
zmiana "Ogólnych warunków".
Bank może wprowadzić nowy cennik lub oprocentowanie z dnia na dzień.
Powiedzmy, że bank zmienia oprocentowanie konta z 10% do 2%. Opłata za
wypłatę z bankomatu z 2 PLN na 10 PLN.
Nie podoba mi się nowy cennik lub oprocentowanie. Składam wypowiedzenie. W
jakim terminie? Tego nie określono!
Gdyby się czepiać, mógłbym po dwóch miesiącach złożyć wypowedzenie z powodu
niezaakceptowania zmian i zażądać wyrównania odetek i pobranych opłat?
Obawiam się jednak, że nie.
Nowe oprocentowanie - w moim mniemaniu - jak i TOiP, obowiązuje od dnia
wprowadzenia. Klient może wypowiedzieć umowę, jeżeli mu się nie podoba. Ale
obowiązuje go nowy cennik i oprocentowania.
Obecna zmiana TOiP w inteligo, z wyprzedzzeniem [od 15.02.2002] była jedynie
uprzejmością ze strony banku.
Ostatnia zmiana nastąpiła z dnia na dzień i była wiążąca [chodziło o dodanie
pozycji "wpływ na rachunek poprzez system SWIFT"].
Podobnie jest z oprocentowaniem.
Tak więc wydaje mi się, że nowe cenniki i oprocentowanie są wiążące dla
wszystkich klientów
Z drugiej jednak strony jest użyte sformułowanie mniej więcej "jeżeli klient
nie akceptuje nowego oprocentowania/ TOiP może wypowiedzieć umowę". Sugeruje
to, iż zmiany go nie dotyczą, bo "nie zaakceptował zmian"...
Będę bardzo wdzięczny za dokładne wyjaśnienia, gdyż temat mnie bardzo
interesuje. A sam nie potrafię dojść do rozwiązania, a nie jest chyba one
takie banalne.
I na koniec sugestia do inteligo. Starałem się rozwiązać ten problem z
konsultantami inteligo.
Rozmawiałem z miłą - a jakże! - panią.
Naprawdę jestem w stanie zrozumieć, że konsultanci nie są prawnikami,
aczkolwiek jeżeli pytanie ich przerasta, niech nie improwizują i niech nie
wymyślają hipotez. Nie wymagałem odpowiedzi na to pytanie od konsultanta.
Miałem nadzieję na połączenie z kimś "wyżej", bądź zapisanie zlecenia
wyjaśnienia. Ale konsultantka po chwili namysłu powiedziała, że w przypadku
złożenia wypowiedzenia i tak obowiązuje nowy regulamin i nowy cennik...
--
Pozdrawiam serdecznie,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.02 21:52 Krzysztof Kawa
- 02.02.02 22:12 r...@p...onet.pl
- 03.02.02 23:35 Wojciech Nawara
- 03.02.02 02:26 Krzysztof Halasa
- 03.02.02 09:01 Wojciech Nawara
- 03.02.02 08:49 Wojciech Nawara
- 03.02.02 08:52 Wojciech Nawara
- 03.02.02 09:38 Wojciech Nawara
- 03.02.02 13:19 Tomasz Waszczynski
- 04.02.02 01:06 Pawel Nogas
- 04.02.02 08:58 Wojciech Nawara
- 04.02.02 12:30 Jaroslaw Andrzejewski
- 04.02.02 16:02 Pawel Nogas
- 04.02.02 20:21 Tomasz Waszczynski
- 04.02.02 20:38 Tomasz Waszczynski
Najnowsze wątki z tej grupy
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
Najnowsze wątki
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...