eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwypowiedzenie umowy w inteligo[inteligo] zmiana regulaminu / oprocentowania / TOiP
  • Data: 2002-02-02 20:47:31
    Temat: [inteligo] zmiana regulaminu / oprocentowania / TOiP
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Jaroslaw Andrzejewski (Jaroslaw Andrzejewski)"
    <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    news:3c5dea5b.1199194@news.ipartners.pl...

    > >Pytanie za 100 punktów - czy do tego czasu obowiązuje go nowy, czy stary
    > >regulamin? Wydaje mi się, że powinien obowiązywać stary regulamin?
    >
    > oczywiście tak

    Będę się teraz posiłkować nowym regulaminem inteligo, gdyż jego
    postanownienia w tej materii są bardziej przejrzyste, niż starego.

    § 71

    1.. Bank zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do Ogólnych warunków,
    wysyłając do swoich Klientów informację o dokonanych zmianach. Bank może
    przesłać zmiany do Ogólnych warunków wraz z wyciągiem z Konta.
    2.. Zawiadomienie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od daty
    wysłania na ostatni podany przez Klienta adres email lub adres do
    korespondencji.
    3.. Treść zmienionych Ogólnych warunków będzie dostępna pod adresem
    internetowym www.inteligo.pl. Zmienione Ogólne warunki w formie papierowej
    mogą być doręczone Klientowi, jeżeli zgłosi on taką prośbę dzwoniąc po numer
    telefonu 0801 121 121 lub 0800 121 121.
    4.. W przypadku, gdy Klient nie akceptuje wprowadzonych zmian do Ogólnych
    warunków, ma on prawo odstąpienia od Umowy, informując o tym Bank w formie
    pisemnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o zmianie
    Ogólnych warunków. Jeżeli Klient nie prześle pisemnego wniosku o zamknięcie
    Konta Inteligo w podanym powyżej terminie, Bank przyjmuje, że Klient
    zaakceptował dokonane zmiany Ogólnych warunków.

    Tak więc - otrzymuję powiadomienie. Uznawane jest za doręczone kleintowi po
    upływie 14 dni od daty wysłania. Potem mam prawo w ciągu 14 dni nie zgodzić
    się na podane
    warunki.

    W praktyce należałoby te dwa terminy zsumować, co daje 42 dni na wysłanie
    pisma rezygnacyjnego od monetu wysłania pisma/e-maila przez bank. Mam rację?

    Tak więc przypuśćmy, że jest 20 dzień po wysłaniu przez bank informacji o
    nowym regulaminie. Bank uważa, że zaakceptowaliśmy zmiany. A my dopiero
    szykujemy wypowiedzenie.

    Według banku - obowiązuje wtedy nowy regulamin.

    Według nas - stary...

    W momencie otrzymania wypowiedzenia nagle zaczną obowiązywać stare
    regulacje?

    Jakoś to do mnie nie dociera...

    I jeszcze - czy bank może wprowadzić zmiany regulaminu z dnia na dzień?
    Według mnie może, bo nigdzie nie jest napisane, z jakim wyprzedzeniem mają
    być podawane informacje o zmianach. Jednak w każdym wypadku przsługuje
    klientowi 14 dni na odrzucenie zmian. Tak więc bank wprowadza zmianę do
    regulaminu z dnia na dzień, informując o tym klientów. Według banku,
    obowiązuje już nowy regulamin. Część klientów nie wypowie umowy - ich nowy
    regulamin będzie obowiązywać od początku jego wprowadzenia.
    Ale część może nie uznać zmian i wypowiedzieć umowę po powiedzmy 10 dniach.
    A co do tego czasu?
    Który regulamin będzie formalnie wiążący?

    Wprowadzenie nowego regulaminu w inteligo z opóźnieniem jest uprzejmością,
    niewymaganą regulaminem [aczkolwiek oczywiście - bardzo wskazaną]. No bo
    weźmy kolejny przykład. Osoby, które nie podały e-maila kontaktowego

    > >Sprawa druga - związana ze zmianą cennika. W nowym regulaminie inteligo
    jest
    > >mowa o tym, że klient ma prawo nie zaakceptować zmian cennika i
    wypoiwedzieć
    > >umowę. Co to w praktyce oznacza? Czy oznacza to, że takiego klienta
    > >obowiązuje do końca okresu wypowiedzenia stary cennik? Przez analogię z
    >
    > tak

    Sekundę. Znowu będę się posiłkować nowym regulaminem.


    § 56

    1.. Odsetki od środków zgromadzonych na rachunku w ramach Konta są
    naliczane od dnia wpływu środków na rachunek do dnia poprzedzającego wypłatę
    środków włącznie.
    2.. Odsetki na wszystkich rachunkach prowadzonych w ramach Konta
    kapitalizowane są w okresach miesięcznych licząc od daty otwarcia rachunku
    głównego. Oznacza to, że kapitalizacja odsetek na rachunku głównym i każdym
    innym rachunku (niezależnie od daty jego otwarcia) w ramach Konta Inteligo
    ma miejsce w tym samym dniu.


    § 60

    1.. Bank może dokonać zmian wysokości stawek opłat i prowizji tylko z
    ważnych przyczyn. Do ważnych przyczyn należą w szczególności:
    1.. Zmiany wewnętrznych kosztów obsługi Klientów przez Bank,
    2.. Zmiany wynikające z konieczności dostosowania oferty Banku do ofert
    konkurencyjnych,
    3.. Zmiany sytuacji makroekonomicznej,
    4.. Zmiany przepisów prawnych zmieniających zasady funkcjonowania Banku
    2.. Zmiana wysokości stawek opłat i prowizji może być dokonana przez Bank
    jednostronnie. Klient, który nie akceptuje nowej wysokości stawek opłat i
    prowizji, może dokonać wypowiedzenia Umowy.
    3.. Klient może zapoznać się z aktualnie obowiązującymi opłatami i
    prowizjami pod adresem internetowym www.inteligo.pl oraz dzwoniąc pod numer
    telefonu 0801 121 121 lub 0800 121 121.

    Zauważmy, że klient może wypowiedzieć umowę, ale bank nie określił czasu,
    kiedy należy to zrobić. Czas ten jest wyszególniony TYLKO wtedy, kiedy jest
    zmiana "Ogólnych warunków".

    Bank może wprowadzić nowy cennik lub oprocentowanie z dnia na dzień.

    Powiedzmy, że bank zmienia oprocentowanie konta z 10% do 2%. Opłata za
    wypłatę z bankomatu z 2 PLN na 10 PLN.

    Nie podoba mi się nowy cennik lub oprocentowanie. Składam wypowiedzenie. W
    jakim terminie? Tego nie określono!
    Gdyby się czepiać, mógłbym po dwóch miesiącach złożyć wypowedzenie z powodu
    niezaakceptowania zmian i zażądać wyrównania odetek i pobranych opłat?
    Obawiam się jednak, że nie.
    Nowe oprocentowanie - w moim mniemaniu - jak i TOiP, obowiązuje od dnia
    wprowadzenia. Klient może wypowiedzieć umowę, jeżeli mu się nie podoba. Ale
    obowiązuje go nowy cennik i oprocentowania.

    Obecna zmiana TOiP w inteligo, z wyprzedzzeniem [od 15.02.2002] była jedynie
    uprzejmością ze strony banku.
    Ostatnia zmiana nastąpiła z dnia na dzień i była wiążąca [chodziło o dodanie
    pozycji "wpływ na rachunek poprzez system SWIFT"].
    Podobnie jest z oprocentowaniem.

    Tak więc wydaje mi się, że nowe cenniki i oprocentowanie są wiążące dla
    wszystkich klientów

    Z drugiej jednak strony jest użyte sformułowanie mniej więcej "jeżeli klient
    nie akceptuje nowego oprocentowania/ TOiP może wypowiedzieć umowę". Sugeruje
    to, iż zmiany go nie dotyczą, bo "nie zaakceptował zmian"...

    Będę bardzo wdzięczny za dokładne wyjaśnienia, gdyż temat mnie bardzo
    interesuje. A sam nie potrafię dojść do rozwiązania, a nie jest chyba one
    takie banalne.

    I na koniec sugestia do inteligo. Starałem się rozwiązać ten problem z
    konsultantami inteligo.
    Rozmawiałem z miłą - a jakże! - panią.
    Naprawdę jestem w stanie zrozumieć, że konsultanci nie są prawnikami,
    aczkolwiek jeżeli pytanie ich przerasta, niech nie improwizują i niech nie
    wymyślają hipotez. Nie wymagałem odpowiedzi na to pytanie od konsultanta.
    Miałem nadzieję na połączenie z kimś "wyżej", bądź zapisanie zlecenia
    wyjaśnienia. Ale konsultantka po chwili namysłu powiedziała, że w przypadku
    złożenia wypowiedzenia i tak obowiązuje nowy regulamin i nowy cennik...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1