  • 1. Data: 2013-12-31 00:47:29
    Temat: jaka karta do platnosci zagranicznych
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jakie sa dobre karty do platnosci zagranicznych? Znaczy z dobrym
    przelicznikiem?
    Zarowno do platnosci bezgotowkowych, jak i wyplat z bankomatow/
    Bo karty mbanku calkiem sie skompromitowaly.
    Na razie do wyboru - Alior Sync, VW, Polbank... moze cos jeszcze?
    --
    TA

  • 2. Data: 2013-12-31 01:11:51
    Temat: Re: jaka karta do platnosci zagranicznych
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Bo karty mbanku calkiem sie skompromitowaly.
    > Na razie do wyboru - Alior Sync, VW, Polbank... moze cos jeszcze?

    KK z Polbanku, ostatnio kombinowałem z kartą z Mille i kurs niekorzystny

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2013-12-31 06:57:35
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-12-31 01:11, RobertS pisze:

    > KK z Polbanku,

    ale tylko MC, Visa ma 3% opłaty

    Sławek

  • 4. Data: 2013-12-31 08:18:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > ale tylko MC, Visa ma 3% opłaty
    >
    > Sławek

    tak jak piszesz, korzystam z MC i to chyba najlepsza opcja jaką można mieć

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2013-12-31 14:42:37
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-12-31 00:47, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > Bo karty mbanku calkiem sie skompromitowaly.
    > Na razie do wyboru - Alior Sync, VW, Polbank... moze cos jeszcze?

    Karty Alior Kantor - kupujesz tyle ile chcesz waluty i płacisz kartą z
    konta walutowego, bez przewalutowania.
    pwz

  • 6. Data: 2013-12-31 14:51:08
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-12-31 14:42, pwz pisze:

    > Karty Alior Kantor - kupujesz tyle ile chcesz waluty i płacisz kartą z
    > konta walutowego, bez przewalutowania.

    taaa...
    np. Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Litwa i parę innych?
    Też tak rewelacyjnie działa?
    I jakie opłaty za utrzymanie?

    Sławek

  • 7. Data: 2013-12-31 16:35:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Karty Alior Kantor - kupujesz tyle ile chcesz waluty i płacisz kartą z
    > konta walutowego, bez przewalutowania.
    > pwz

    a po jakim kursie możesz kupić? przeliczniki przy KK Polbank Visa są
    czasem lepsze niż średnia w NBP

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2013-12-31 19:10:47
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-12-31 16:35, RobertS pisze:
    > a po jakim kursie możesz kupić?

    https://kantor.aliorbank.pl/
    pwz

  • 9. Data: 2013-12-31 19:14:48
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-12-31 14:51, Slavekk pisze:

    > taaa...
    > np. Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Litwa i parę innych?
    > Też tak rewelacyjnie działa?
    > I jakie opłaty za utrzymanie?
    >
    > Sławek

    Nie wiem, o co ci chodzi. AKantor daje możliwość płacenia kartą w wielu
    różnych walutach; po kursie kantorowym, bez przewalutowania. A jeżeli w
    egzotycznej walucie, to można zrobić przelew, także w HUF (sprawdź:
    https://kantor.aliorbank.pl/forex). Ostatecznie, w super-nietypowych
    walutach możesz zapłacić byle jakim plastikiem, tylko pytanie - po co?
    Najbardziej popularne systemy płatności i transferów międzynarodowych
    obsługują EUR, USD itp.
    pwz

  • 10. Data: 2013-12-31 20:48:56
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-12-31 19:14, pwz pisze:

    > Nie wiem, o co ci chodzi.

    Widzę
    Cytat ze strony Aliora "Do rachunków w _najpopularniejszych_ walutach
    obcych możesz zamówić kartę debetową" "Walutowe karty debetowe dostępne
    w EUR, GBP i USD"
    (podkreślenie moje)
    Twoje stwierdzenie "kupujesz tyle ile chcesz waluty" jest nieprawdziwe
    bo nie każdej waluty tylko trzech a praktycznie tylko EUR można przyjąć
    jako często przydatną (jeszcze GBP na zmywaku ale tam się zarabia w tej
    walucie i kantor nie potrzebny)
    Ta "rewelacyjna" karta jest kompletnie nieprzydatna choćby w
    wymienionych krajach (dorzucę jeszcze taki cele turystyczne jak Egipt
    Turcja, Chorwacja)

    > AKantor daje możliwość płacenia kartą w wielu
    > różnych walutach; po kursie kantorowym, bez przewalutowania.

    yyy, jak?
    Jestem w sklepie w Budapeszcie i jak zapłacę w tej "egzotycznej walucie"
    kartą AK?

    > A jeżeli w
    > egzotycznej walucie, to można zrobić przelew, także w HUF (sprawdź:
    > https://kantor.aliorbank.pl/forex).

    Przelew jak jestem w Rumunii/Węgrzech i potrzebuję po prostu zapłacic w
    sklepie?

    > Ostatecznie, w super-nietypowych
    > walutach możesz zapłacić byle jakim plastikiem, tylko pytanie - po co?
    > Najbardziej popularne systemy płatności i transferów międzynarodowych
    > obsługują EUR, USD itp.

    Ale o czym ty mówisz turyście będącemu za granicą?
    Żeby się podrapał lewą nogą w prawe ucho?

    Sławek