  • 11. Data: 2011-04-09 12:07:19
    Temat: Re: karta rozliczana w USD
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-04-09 12:54, Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

    > Przez chwile jeszcze Polbank (dobre kursy na wszystkie waluty) - do
    > momentu pelnego przejecia pewnie przez Raiffeisena

    myślisz, ze Rajfi "popsuje" karty Polbanku?
    Polbank - Era jest b.przyjemna w uzytkowaniu, zwlaszcza za granica

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2011-04-09 12:17:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 21:55:43 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > To samo ma BZWBK, karty do rach. walutowych - pierwsza karta do konta za
    > darmo na rok.
    > To sa dobre karty jak zarabiasz np. w EUR i wtedy bez przewalutowan
    > kupujesz w danej walucie.

    Tylko teraz trzeba pamiętać, że w BZWBK za przelew przychodzący
    właściciel rachunku ponosi opłatę.

    Xenocide

  • 13. Data: 2011-04-09 12:19:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 09 Apr 2011 14:07:19 +0200, RobertS napisał(a):

    > myślisz, ze Rajfi "popsuje" karty Polbanku? Polbank - Era jest
    > b.przyjemna w uzytkowaniu, zwlaszcza za granica

    Także tak sądzę, że jak ich Rajfi całkowicie przechwyci, to wyrówna
    raczej do swojego poziomu a nie do ich. Oczywiście jeżeli chodzi o
    rozliczanie transakcji na kartach w walucie innej niż pln.

    Xenocide

  • 14. Data: 2011-04-09 19:59:15
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > Tylko teraz trzeba pamiętać, że w BZWBK za przelew przychodzący
    > właściciel rachunku ponosi opłatę.

    Do zagranicznych zarobkow to lepiej sie nadaje Alior, ale posiadanie karty w
    BZWBK jest niestety tansze niz w Aliorze-szczegolnie przez pierwszy rok.
    Taki tandemik Alior+BZWBK dziala calkiem niezle i bezkosztowo jak pracujemy
    za granica (no za wyplaty biora np. 1,5E, ale to i tak przy wiekszej
    wyplacie jest niczym w stosunku do spreadu naszych bankow). Zakladam, ze
    gotowke przenosimy na wlasnych nogach, bo przewaznie jest sie w Polsce od
    czasu do czasu a i ktos z rodziny moze zawsze troche 'ponosic'.

  • 15. Data: 2011-04-10 11:58:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-04-09 14:19, xbartx wrote:

    > Także tak sądzę, że jak ich Rajfi całkowicie przechwyci, to wyrówna
    > raczej do swojego poziomu a nie do ich. Oczywiście jeżeli chodzi o
    > rozliczanie transakcji na kartach w walucie innej niż pln.

    Pamietajmy, ze Polbank dziala na zasadzie paszportu europejskiego i
    oddzialu banku greckiego. Wiec ta zmiana raczej jest pewna. Chociaz, kto
    wie? W zagrnicznych sklepach placa przede wszystkim ta karta. Za granica
    niestety zdarzalo sie (nawet w Grecji :))), ze odmawiala posluszenstwa z
    niewiadomych przyczyn, wiec poza Polska warto miec jakis backup. Citi
    dziala wysmienicie wszedzie, ale te przeliczniki...

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 16. Data: 2011-04-11 19:53:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 13:58:55 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

> [...]
    > niewiadomych przyczyn, wiec poza Polska warto miec jakis backup. Citi
    > dziala wysmienicie wszedzie, ale te przeliczniki...

    Citi zagranicą to jest poważna desperacja albo kwota transakcji jest
    nieprzyzwoicie mała he he. Cóż jeżeli Polbank popsują, to trzeba będzie
    zrobić wybory na nowego króla przeliczników.

    Xenocide

  • 17. Data: 2011-04-11 20:00:01
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Citi zagranicą to jest poważna desperacja albo kwota transakcji jest
    >nieprzyzwoicie mała he he. Cóż jeżeli Polbank popsują, to trzeba będzie
    >zrobić wybory na nowego króla przeliczników.

    Ale w Citi można w każdej chwili, na dowolny czas, podpiąć debetówkę do
    konta walutowego. A wtedy USD, EUR, GBP, itp. liczą 1:1.

  • 18. Data: 2011-04-11 21:09:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-04-11 22:00, mx wrote:

    > Ale w Citi można w każdej chwili, na dowolny czas, podpiąć debetówkę do
    > konta walutowego. A wtedy USD, EUR, GBP, itp. liczą 1:1.

    Ale chyba tylko dla gotowkowych transakcji, czy sie cos zmienilo i
    dotyczy rowniez operacji bezgotowkowych?

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 19. Data: 2011-04-12 07:31:54
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <p...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:4da36e11$1@news.home.net.pl...

    > Ale chyba tylko dla gotowkowych transakcji, czy sie cos zmienilo i dotyczy
    > rowniez operacji bezgotowkowych?

    "Od zawsze" to działało i dla gotówkowych i bezgotówkowych operacji. a
    przynajmniej tak działało do u mnie.

    yossarian