  • 1. Data: 2002-12-15 18:42:07
    Temat: karty przedpłacone ING
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Na początku wprowadzenia kart przedpłaconych w ING Banku Śląskim kupiłem
    sobie właśnie tę kartę - podarunkową, lecz została zapisana na moje
    nazwisko. Jedynie musiałem podpisać odbiór karty. Dostałem numer rachunku
    karty, regulamin i TOiP.

    Jako, że w marcu kończy się jej termin ważności, a poza tym jest to karta
    krajowa, zachciało mi się personalizowanej karty podróżnika za 15 PLN.

    We czwartek w oddziale w Rudzie Śląskiej pierwsze podejście - niestety 40
    minutowa wizyta nic nie dała. Najpierw kobieta nie rozumiała tego, że chcę
    kartę presonalizowaną, czyli z imieniem i nazwiskiem i już chciała mi za 15
    PLN [!!!] wydać na okaziciela.

    Potem, jak już zrozumiała co i jak, zaczęła mnie zachęcać do Konta z Lwem, a
    nie tam do karty przedpłaconej.

    Jednak jak już zdecydowanie określiłem swoje życzenie, przystąpiła do
    zamawiania. W systemie otwarła nowy rachunek dla tej karty - drugi - bo
    poporzedni jest do poprzedniej karty. Potem zaczęły się schodki - nikt
    łącznie z naczelikiem nie miał pojęcia jak to wypełnić w systemie, jaki
    wybrać kod produktu. Jako, że musiałem już iść, umówiłem się na następny
    dzień.

    Do tej pory nie mam wielkich wątpliwości - jest to produkt nowy i można
    chyba wybaczyć nieznajomość procedur, choć aż prosiło się wtedy o to, żeby
    ktoś zadzwonił do jednostki nadrzędnej i spytał jak się to robi, a nie tylko
    na "chybił-trafił".

    Następnego dnia już obsługująca mnie pani już czekała z kompletem
    dokumentów.

    Dała mi dwa formularze wpłaty gotówkowej. Jeden jako opłatę za kartę i drugi
    z pierwszą wpłatą. OK, wszystko gra.

    Ponownie nastąpił zgrzyt "aśka [czy jakieś inne imię], ale mnie to znowu nie
    wchodzi". Jednak metoda "chybił-trafił" okazała się skuteczna.

    Następnie lekko się zdziwiłem, kiedy pani ta podsuwa mi umowę rachunku ROR w
    ING BSK, twierdząc, że konsultowali się w tej sprawie i tak to ma być na
    pewno i umowa jest konieczna. Zdziwiło mnie na umowie, że były pozaznaczane
    wyciągi po każdej operacji i różne inne pierdółki, które pani wykreśliła na
    moje zdziwienie, po co jest to zaznaczone. Dopisała też na umowie "karta
    podróżnika". Do podpisu dostałem też dyspozycję w jaki sposób bank ma mi
    dostarczać zmiany TOiP i regulaminu. Wybrałem [a raczej było zakreślone]
    list zwykły na adres korespondencyjny. Po drugiej stronie były zgody na
    przetwarzanie danych dla celów marketinowych.

    Po podpisaniu dokumentów poprosiłem o ich skserowanie. Okazało się to
    niewykonalne - po prostu nie mogą mi dać umowy, którą sam podpisałem, ani
    tego oświadczenia. Dostałem jedynie malutki świstek - potwierdzenie zawarcia
    umowy... Ale samej umowy już nie dostanę - nie wspominając o potwierdzonej
    kopii...

    Następnie idę do kasy wpłacić gotówkę. Okazało się, że numer rachunku, na
    który nalezy wpłacić 15 PLN tytułem opłaty - jest niewłaściwy. Kasjerka po
    prostu długopisem wpisała inny numer... Ciekawe... Bez podpisu, stempla...

    I na tym sprawa się skończyła. Mam czekać na PIN, który przyjdzie pocztą, a
    następnie zgłosić się po odbiór karty...

    Piszę, bo chcę się spytać - czy naprawdę ta umowa była konieczna? Nie
    dostałem żadnego regulaminu użytkowania tych kart - zaakcepowałem jedynie
    stadardową umowę ROR. Wydaje mi się to troszkę niezrozumiałe...

    Dowiedziałem się też, że jeśli chciałbym kartę bez nazwiska - żadnej umowy
    by nie było... Ciekawe...

    Zobaczymy, mam nadzieję, że to już koniec kłopotów.

    Aha - z tego co wiem, to zawsze można było przelewać środki zasilające kartę
    na dowolny numer rozliczeniowy oddziału ING, a po kresce wpisać numer
    rachunku karty - zawsze tak dochodziło. Czy teraz też tak będzie działać,
    skoro mam podpisaną umowę na rachunek w konkretnym oddziale z przypisanym
    konkretnym numerem rozliczeniowym oddziału?

    Niech mnie ktoś oświeci, bo już pogłupiałem. :-)

    A jeśli to czyta ktoś z ING, to poduczie obsługę w kwetii wydawania tych
    kart...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 2. Data: 2002-12-15 19:04:18
    Temat: Re: karty przedpłacone ING
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dowiedziałem się też, że jeśli chciałbym kartę bez nazwiska - żadnej umowy
    > by nie było... Ciekawe...

    Do karty wydawanej w ramach pilotazu tez mialem wydrukowana umowe - nie
    mialo to znaczenia ze byla to karta no okaziciela. Chyba bylem njednym z
    nielicznych na tej grupie ktory podpisywal umowe - (oddzial w Geancie, ul.
    Bora-Komorowskiego w Krakowie)

    Przy przelewie wysiwietla mi sie w oddziale gdzie kupowalem karte.

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2002-12-15 19:19:21
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 15 Dec 2002 19:42:07 +0100, "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >łącznie z naczelikiem nie miał pojęcia jak to wypełnić w systemie, jaki
    >wybrać kod produktu. Jako, że musiałem już iść, umówiłem się na następny

    Cos ich ten system jest malo userfriedly. Jak ja zamawialem kolejna
    karte PP to pani tez miala spory klopot. Na szczescie obok byl
    zorientowany facet (nie jestem szowinista, tak po prostu akurat bylo
    :-)).
    Ale jak widzialem ile operacji ( i to jak za dawnych czasow, przez
    wybieranie odpowienich funkcji na klawiaturze) musial zrobic to sam
    sie zdziwilem i poczolem ulge, z tam gdzie pracuje sa okienka :D.

    >Następnie lekko się zdziwiłem, kiedy pani ta podsuwa mi umowę rachunku ROR w
    >ING BSK, twierdząc, że konsultowali się w tej sprawie i tak to ma być na
    >pewno i umowa jest konieczna.

    Tez sie mocno zdziwilem przy mojej drugiej personalizowanej karcie pp.
    Przy pierwszej odbieranej z tydzien wczesniej we wspomnianym wyzej
    oddziale umowy nie bylo. A przy drugiej juz w innym oddziale byla.

    No ale w sumie skoro jest tachunek i karta imienna to jakas umowa
    konta byc powinna.
    Spytalbym raczej, jak to jest przy kartach na okaziciela, ze jest
    konto a nie ma zadnej umowy.

> [...]
    >moje zdziwienie, po co jest to zaznaczone. Dopisała też na umowie "karta

    U mnie dokladnie tak samo :)

> [...]
    >list zwykły na adres korespondencyjny. Po drugiej stronie były zgody na
    >przetwarzanie danych dla celów marketinowych.

    Te karteczki to dostawalem przy wszystkich kartach pp z wyjatkiem
    pierwszej (a mam ich juz szesc :))

> [...]
    >umowy... Ale samej umowy już nie dostanę - nie wspominając o potwierdzonej

    Tez tak mnie chcieli zostawic ale na prosbe przy duzym zdziwieniu
    skserowali umowe.
    Wogole ING BSK ma ta nieprzyjemna ceche, ze nie daja umowy RORu tylko
    potwierdznie otwarcia rachunku.

> [...]
    >
    >Piszę, bo chcę się spytać - czy naprawdę ta umowa była konieczna? Nie
    >dostałem żadnego regulaminu użytkowania tych kart

    A patrzyles na druga strone kartki, do ktorej karta byla przyklejona
    :) ? Ja tam zwykle mialem regulamin.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 4. Data: 2002-12-15 19:20:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nielicznych na tej grupie ktory podpisywal umowe - (oddzial w Geancie, ul.

    AFAIR to juz wtedy byla wyjasniana ta sprawa ;). W mojej opinii umowa zawsze
    powinna zostac podpisana przy wydawaniu takiej karty. Dlatego, ze do kazdej
    karty jest otwierany i przypisywany indywidualny rachunek bankowy, a Prawo
    Bankowe stanowi

    Art. 54.
    1. Otwarcie rachunku bankowego następuje przez zawarcie z bankiem umowy na
    piśmie.
    2. Umowa rachunku bankowego powinna określać w szczególności:
    1) strony umowy,
    2) rodzaj otwieranego rachunku,
    3) walutę, w jakiej rachunek jest prowadzony,
    4) czas, na jaki rachunek został otwarty,
    5) wysokość oprocentowania i warunki jego zmiany,
    6) sposób dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku,
    7) terminy wypłaty lub kapitalizacji odsetek,
    8) terminy realizacji zleceń posiadacza rachunku,
    9) zakres odpowiedzialności banku za terminowe i prawidłowe przeprowadzenie
    rozliczeń pieniężnych oraz wysokość odszkodowania za przekroczenie termi-
    nu realizacji dyspozycji posiadacza rachunku,
    10) tryb i warunki dokonywania zmian umowy,
    11) sposób i termin wypowiedzenia lub rozwiązania umowy rachunku,
    12) zasady rozwiązania umowy w razie niedokonywania na rachunku żadnych ob-
    rotów.
    3. W umowie rachunku bankowego określa się ponadto wysokość prowizji i
    opłat za czynności związane z prowadzeniem rachunku i warunki ich
    zmiany.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-12-15 19:29:12
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 15 Dec 2002 20:20:04 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >karty jest otwierany i przypisywany indywidualny rachunek bankowy, a Prawo

    Pytanie tylko do kogo nalezy rachunek karty na okaziciela. Przeciez
    moze byc to rachunek techniczny banku.

  • 6. Data: 2002-12-15 19:33:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie tylko do kogo nalezy rachunek karty na okaziciela. Przeciez
    > moze byc to rachunek techniczny banku.
    > --

    Do osoby podpisujacej umowe. Teoretycznie to mozna sobie wyobrazic sytuacje,
    ze rachunek nalezy nawet do samego prezesa banku, a posiadacz karty
    dyzponuje nim na podstawie pelnomocnictwa. Zastanawiam sie tylko czy bankowi
    by sie oplacalo placic po x PLN za ustanowienie pelnomocnictwa ;). No, chyba
    ze banki sa zwolnione z tej oplaty...

    Maciej

  • 7. Data: 2002-12-15 20:21:33
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 15 Dec 2002 20:33:50 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Do osoby podpisujacej umowe.

    A jak nie ma umowy ?

> [...]
    >by sie oplacalo placic po x PLN za ustanowienie pelnomocnictwa ;). No, chyba

    Nie sa zwolnione.
    Ale przeciez chodzi mi o to, ze nie na kazdy rachunek, z ktorym ma
    doczynienia klient musi byc umowa. Moga byc to rachunki nalezace do
    banku.

  • 8. Data: 2002-12-15 21:47:18
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "JaKi" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > nielicznych na tej grupie ktory podpisywal umowe - (oddzial w Geancie, ul.

    ja kupowałem kartę niedawno i podpisywałem umowę oraz oświadczenie o
    poddaniu się egzekucji środków na pokrycie ewentualnego zadłużenia
    wydaje mi się, że umowa powinna być zawsze podpisywana
    poza tym chyba nie do końca jest to karta "na okaziciela" skoro ma z tyłu
    pasek na którym należy się podpisać i który to podpis powinien być
    sprawdzany przy transakcjach

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2002-12-15 22:45:44
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" napisał:
> [...]
    > Art. 54.
    1. Otwarcie rachunku bankowego następuje przez zawarcie z bankiem umowy na
    [...]

    Jak juz tak dobrze znasz prawo bankowe, to powiedz mi dlaczego w Citi ani do rachunku
    bankowego ani tez do KK klient nie dostaje umowy ? Oczywiscie nie chodzi mi o jakis
    swistek, ktory ma zeskanowany (!!!) podpis jakiegos tam prezesa, w naglowku nazwany
    umowa
    rachunku bankowego ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

    Ps. z tego co wiem, to podobne podejscie do klienta ma tez fortis

  • 10. Data: 2002-12-15 22:53:13
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    skoro ma z tyłu
    > pasek na którym należy się podpisać i który to podpis powinien być
    > sprawdzany przy transakcjach

    eee przy Maestro zazwyczaj sie PINuje :)

    BTW - dzis w TESCO podejzenie wzbudzila Maestro Citka - ze ma za krotki
    pasek na podpis :) i padlo pyt "Pan z nia nic nie robil?..." :)

    --
    JaKi