    From: rafal <r...@n...none>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: kilka karcianych pytań kredytowo - wypukłościowych
    Date: Tue, 27 Jan 2009 01:03:24 +0100

    Witam,

    Na wstępie zaznaczam, że wiem jak działają i jakie są różnice między
    debetowymi a kredytowymi kartami.
    Moje wątpliwości dotyczą wypukłości. No właśnie - spotkałem się
    kilkakrotnie ze zdaniem, że za granicą nie lubią kart debetowych i
    czasem sprzedawcy ich nie akceptują. Rodzina w zeszłym roku miała
    problem - wypożyczalnia samochodów nie chciała ani gotówki ani debetówki
    PKO. Tylko kredytowa i nie chcieli rozmawiać.

    Pyt. 1. Co im zależy czy kasa banku czy bezpośrednio z konta właściciela?

    Pyt. 2. Czy sprzedawca ma możliwość optycznego (bądź jakiegokolwiek
    innego) sprawdzenia czy jest to karta kredytowa czy debetowa? Czy
    sprzedawcy kierują się tym, że większość kart debetowych jest płaska a
    kredytowe są (tylko czy też wyjątki?) wypukłe? A może patrzą na kod CVV,
    nie wszystkie debetówki mają go na odwrocie (ale znów niektóre mają,
    więc też jego występowanie nie da gwarancji, że to kredytowa).

    Pyt. 3. Czy da radę wyciągając np VISĘ Classic Mbanku do konta w Euro
    (wypukła, bez napisów debit czy coś w tym stylu) wypożyczyć samochód
    mówiąc, że to kredytowa?

    Pyt. 4. W jakim banku można dostać wypukłą kartę debetową do konta w
    złotówkach? Na stronie ING znalazłem:
    "Wraz z wdrożeniem technologii chipowej nastąpiła zmiana oferty kart
    debetowych wydawanych do rachunków tj. karta dla klientów indywidualnych
    VISA Electron zostanie zastąpiona kartą VISA, karta Maestro Student -
    kartą Maestro, karta dla małych firm Maestro Business zostanie
    zastąpiona kartą MasterCard Business, natomiast karta dla klientów
    korporacyjnych Maestro Business - kartą MasterCard Corporate. W
    przypadku kart VISA, MasterCard Business oraz MasterCard Corporate
    zmiana nie dotyczy jedynie nazwy karty, ale przede wszystkim zmiany logo
    organizacji umieszczonym na karcie, co wpłynie na szerszy zakres
    akceptowalności karty. " hmmm logo wpływa na szerszy zakres? :D
    A teraz czy ta VISA to Classic, czy nie classic? płaska, wypukła?

    Pozdrawiam.