  • 21. Data: 2007-01-07 15:08:10
    Temat: Re: kk ikea..!!
    Od: Sierp <s...@n...net>

    szogun11 napisał(a):
    > no byly tlumy, ale co tam nie zaszkodzi miec te karte w portfelu, tak
    > podawalem pracodawce i dochod i numer telefonu, ale z tego co wiem do
    > kadry bez mojej zgody nie udziela zadnych informacji czy pracuje czy
    > nie..!! bo byla o tym kiedys mowa u mnie w firmie..!

    strasznie wykrzyknikow i znakow zapytania naduzywasz
    Cisnienie masz za wysokie, ze tak krzyczysz?

    Sierp

  • 22. Data: 2007-01-07 15:39:32
    Od: "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl>

    Sierp <s...@n...net> napisał(a):

    > wiec skoro nawet chorobowa jest odprowadzana, to czemu taki rodzaj
    > umowy?
    > I jeszcze piszesz
    >
    > "Nie ponieważ by pracodawca musiał płacić za mnie ZUSy czy inne tam
    > składki (nie orientuje się w tym ale to podobno duże koszty)"
    >
    > _podobno_
    > przeciez sam piszesz, ze pracodawca ci je oplaca (nawet chorobowe,
    > ktore nie jest obowiazkowe), wiec... nie rozumiem.
    > Dodatkowo taka praca nie liczy ci sie do stazu pracy (urlopy, emerytura)
    >
    > Sierp

    Jak pisałem to nie pracodawca ZE sowich płaci tylko z MIOCH pieniedzy , które
    ja zarabiam. Na umowe o prace musi płacić ZUS czesc ze swoich i czesc z moich
    jak pisałem sie na tym nie znam ale dla pracodawcy jest to nieopłacalne tym
    bardziej ze zatrudnia 14tys pracowników z czego 2 tys jest na umowe o prace a
    12tys jest na umowe zlecenie i gdyby mieli płacić tym 12tys ZUSy to chyba by
    z torbami poszli :D

    Liczy się staz pracy do emerytury jak najbardziej

    Urlopy mam kiedy chce - ale są bezpłatne :( Z resztą nie muszę brać bo
    pracuje 2 dni w tygodniu i reszte mam wolne.

    W ostatnim miesiącu wypłata to 3150PLN brutto wiec narazie forma umowy jaką
    mam jest mi obojętna a nawet uwowa - zlecenie jest korzystniejsza bo jakbym
    miał etat to bym musiał pracować codzinnie po 8 godzin+czasem nadgodziny -
    wiem jak pracują inni na etacie.

  • 23. Data: 2007-01-07 16:26:01
    Od: Sierp <s...@n...net>

    marcin blokik napisał(a):
    > Jak pisałem to nie pracodawca ZE sowich płaci tylko z MIOCH pieniedzy , które
    > ja zarabiam.

    no wiec wytlumacz mi, jaka roznica jezeli ty placisz ze swoich,
    i masz X pln netto, a pracodawca ze swoich, i masz te same X netto,
    a tylko brutto w obu przypadkach sie rozni?

> [...]
    > 12tys jest na umowe zlecenie i gdyby mieli płacić tym 12tys ZUSy to chyba by

    biedny pracodawca...
    Twoja decyzja, tylko najpierw zorientuj sie, jakie sa fakty

    Sierp

  • 24. Data: 2007-01-07 16:33:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "marcin" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Ja bedąc kiedys w Ikei pytalem sie czy dostane ta ich KK -- pracuje na
    > umowe
    > zlecenie na czas nieokreslony a Pani powiedziała, że tylko umowe o prace.

    Nie pracujesz. Nie jesteś pracownikiem w sensie kodeksu pracy.

  • 25. Data: 2007-01-07 16:35:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Tak jak pissałem nie robi mi to różnicy a zwolniony z dnia na dzien nie
    > zostane bo w umowie mam zapisane w jakich okolicznosciach moge zostac
    > zwolniony i mam termin WYPOWIEDZENIA. Jedynie co to nie dostane odprawy.

    W ogóle nie ma takiego pojecia jak "zwolniony" w umowie zleceniu.
    Zachłystujesz się zapisami, które nie maja żadnego znaczenia.

  • 26. Data: 2007-01-07 16:39:57
    Od: robbi <r...@n...com>

    Sierp napisał(a):

    > no wiec wytlumacz mi, jaka roznica jezeli ty placisz ze swoich,
    > i masz X pln netto, a pracodawca ze swoich, i masz te same X netto,
    > a tylko brutto w obu przypadkach sie rozni?

    Poniewaz skladki zus sa placone zarowno przez pracodawce jak i przez
    pracownika. Wiec pracodawca Marcina wykombinowal metode nieplacenia
    swojej czesci. Skladki sa takie http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm#_odn1
    Tak wiec Marcin sam placi, tym samym zarabia mniej niz gdyby pracowal na
    umowe o prace z tym samym wynagrodzeniem brutto.

    --
    pzdr
    robbi

  • 27. Data: 2007-01-07 16:54:03
    Od: "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl>

    robbi <r...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > Tak wiec Marcin sam placi, tym samym zarabia mniej niz gdyby pracowal na
    > umowe o prace z tym samym wynagrodzeniem brutto.

    No nareszcie ktoś kto to zrozumiał :)

    Jest dokładnie tak jak piszesz :P

  • 28. Data: 2007-01-07 16:56:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "robbi" <r...@n...com> wrote in message

    > Poniewaz skladki zus sa placone zarowno przez pracodawce jak i przez
    > pracownika. Wiec pracodawca Marcina wykombinowal metode nieplacenia swojej
    > czesci.

    Nic nie wykombinował.
    Bo wystarczyło ustalic niższą płacę brutto, tak aby część pracownika i
    pracodawcy równała się stawce brutto, która jest w tej chwili.

    Jedyna różnica to taka, że osoba pracująca na umowę zlecenie nie jest
    pracownikiem, więc nie obowiazuja ją, a ni pracodawcy zapisy kodeksu pracy.
    Nie ma urlopów, nie ma zwolnien lekarskich, nie ma odpraw, nie ma
    wypowiedzenia, nie ma ustalonych godzin pracy.
    Wszystko odbywa się na krzywy ryj, a w zasadzie na łasce firmy.
    W każdej chwili łaska może się skończyć.
    Z drugiej strony naprawde się dziwię, bo taka umowa zlecenie jest ewidentna
    umową o pracę i każdy sąd pracy to przyzna.
    Firma ponosi ryzyko, a totalnie nic z tego nie ma.

  • 29. Data: 2007-01-07 16:57:40
    Od: "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > "marcin" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > W ogóle nie ma takiego pojecia jak "zwolniony" w umowie zleceniu.
    > Zachłystujesz się zapisami, które nie maja żadnego znaczenia.

    Nie zachłystuje się tylko pisze jezykiem ogólnym, zgadza sie nie
    pojęcia "zwolniony" tylko poprostu zaprzestaje świadczenia usług, tak czy
    inaczej w umowie mam zapisany termin w jakim to mogę zaprzestać świadczyć
    usług zarówno z mojej strony jak i ze strony firmy dla której świadcze
    usługi ;)

  • 30. Data: 2007-01-07 17:29:02
    Od: Sierp <s...@n...net>

    marcin blokik napisał(a):

    > No nareszcie ktoś kto to zrozumiał :)
    >

    > Jest dokładnie tak jak piszesz :P

    tylko ty nie do konca rozumiesz, o co mi chodzi
    to sie niczym kosztowo nie rozni - o ile sie nie myle.

    Wystarczy tylko inne stawki brutto ustalic, a netto bedzie takie samo

    Sierp