  • 41. Data: 2007-01-07 21:26:32
    Temat: Re: kk ikea..!!
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Jan 2007 15:03:41 -0600, "witek"
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >No a ?eby dosta? emerytur? trzeba mie? x lat pracy.
    >Na stare lata ZUS odmówi wyp?aty bo nie ma wymaganego prawem sta?u pracy :).
    >B?dzie sobie móg? co najwy?ej wydawa? pieni?dze, które teraz odk?ada.

    Coś mi się wydaje, że magiczny "staż pracy" (równie magiczny jak
    "etat" :)) to pozostałość z dawnego systemu. W zależności od sytuacji,
    po spełnieniu różnych warunków można było udać się na wcześniejszą
    emeryturę. Z tego co wiem nie dotyczy to w najmniejszym stopniu osób
    młodszych, tych, które są już w systemie OFE. Zatem mogę pracować
    dajmy na to 5 lat i po osiągnięciu wieku emerytalnego dostaję groszową
    emeryturę.
    Jeśli błądzę, niech ktoś konkretnie wytłumaczy co i jak, ale ja nie
    widzę żadnych zalet posiadania "stażu pracy" obecnie (i dlatego mimo,
    że już nie pracuję dawno w tamtej firmie nie zwróciłem się do sądu
    pracy o uznanie mojej ponad rocznej umowy zlecenie za umowę o pracę.
    no fakt, mógłbym o ekwiwalent za zaległy urlop powalczyć, ale chyba mi
    się nie chce)

    PG

  • 42. Data: 2007-01-07 23:42:09
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:quo2q2p9k7pkgfn8keqc9oa3kqbjm0e7oj@4ax.com...

    > Coś mi się wydaje, że magiczny "staż pracy" (równie magiczny jak
    > "etat" :)) to pozostałość z dawnego systemu. W zależności od
    > sytuacji,
    [...]

    Mam dokładnie takie samo wrażenie.

    marekz

  • 43. Data: 2007-01-08 00:10:23
    Od: robbi <r...@n...com>

    witek napisał(a):

    > Nic nie wykombinował.

    Uzylem tego slowa w sensie "wykombinowal wzgledem pracownika".
    Po prostu robi go w jajo i tyle.
    Na miejscu Marcina zarejestrowalbym DS - wyszloby korzystniej IMHO.

    > Bo wystarczyło ustalic niższą płacę brutto, tak aby część pracownika i
    > pracodawcy równała się stawce brutto, która jest w tej chwili.

    No a tak ma scieme dla pracownika - jakby obnizyl to odpadlby aspekt
    psychologiczny (przeciez pan ma calkiem niezla pensje).
    Z tego co pisze Marcin to wiekszosc pracownikow tak jest zatrudniona - a
    to daje spore oszczednosci w zakresie ZFSS, Fundusz Pracy i Fundusz
    gwarantowanych swiadczen pracowniczych.
    Przy jednej osobie to zadne oszczednosci.
    Przy paru tysiacach spore.

    > Wszystko odbywa się na krzywy ryj, a w zasadzie na łasce firmy.
    > W każdej chwili łaska może się skończyć.
    > Z drugiej strony naprawde się dziwię, bo taka umowa zlecenie jest ewidentna
    > umową o pracę i każdy sąd pracy to przyzna.
    > Firma ponosi ryzyko, a totalnie nic z tego nie ma.

    Sytuacja dla mnie dziwna.
    Ale ide o zaklad ze zarzad potem sie ladnie wykazuje jak to on ladnie
    oszczedza.
    I inkasuje premie ;)

    --
    pzdr
    robbi

  • 44. Data: 2007-01-08 00:20:34
    Od: robbi <r...@n...com>

    MarekZ napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:quo2q2p9k7pkgfn8keqc9oa3kqbjm0e7oj@4ax.com...

    > [...]
    >
    > Mam dokładnie takie samo wrażenie.

    Coz - podejscie pracodawcow, instytucji (w tym bankow zeby nie bylo NTG
    ;>) preferuje taka wlasnie forme zarobkowania.
    Wiec trudno sie dziwic ze ludzie, z natury walczacy o zapewnienie sobie
    max pewnego bytu, preferuja w zaistnialych okolicznosciach wlasnie
    "etat" i powiazany z nim staz pracy.

    --
    pzdr
    robbi

  • 45. Data: 2007-01-08 00:24:28
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Jan 2007 01:10:23 +0100, robbi <r...@n...com>
    wrote:

    >Na miejscu Marcina zarejestrowalbym DS - wyszloby korzystniej IMHO.

    DG chyba?
    Ale od stycznia zmieniły się przepisy i teraz nie wolno prowadzić DG
    na takiej zasadzie. Chociaż z drugiej strony takiej um-zlec też niby
    nie wolno :)

    PG

  • 46. Data: 2007-01-08 00:27:22
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Jan 2007 01:20:34 +0100, robbi <r...@n...com>
    wrote:

> [...]
    >Wiec trudno sie dziwic ze ludzie, z natury walczacy o zapewnienie sobie
    >max pewnego bytu, preferuja w zaistnialych okolicznosciach wlasnie

    Staż stażem, dla mnie istotniejsze były urlopy i zwolnienia lekarskie.
    I jeszcze to, że przez fakt bycia na um-zlec musiałem wziąć kredyt na
    mieszkanie w GE, bo 4 lata temu był to jedyny bank, który patrzył na
    dochody a nie na formę zatrudnienia. Więc poniosłem dodatkową szkodę,
    bo pewnie znalazłbym tańszą ofertę. Chociaż z perspektywy czasu nie
    narzekam na GE.

    PG

  • 47. Data: 2007-01-08 00:30:07
    Od: robbi <r...@n...com>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > DG chyba?

    Naturlich ... pora robi swoje ;)

    > Ale od stycznia zmieniły się przepisy i teraz nie wolno prowadzić DG
    > na takiej zasadzie. Chociaż z drugiej strony takiej um-zlec też niby
    > nie wolno :)

    Jesli w firmie faktycznie pracuje po 2 dni w tygodniu - to jest szansa
    ze nie podpadlby.

    Ogolnie to tanie panstwo musi miec niezle ssanie na kase skoro tak sie
    wzieli z 1 osobowa DG.

    --
    pzdr
    robbi

  • 48. Data: 2007-01-08 00:34:33
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Jan 2007 01:30:07 +0100, robbi <r...@n...com>
    wrote:

    >Ogolnie to tanie panstwo musi miec niezle ssanie na kase skoro tak sie
    >wzieli z 1 osobowa DG.

    Wiesz, w tym roku budżet nie dostanie dywidendy z PKO BP, bo kasa
    pójdzie na pensję dla nowego doradcy prezesa - Kazia De Best ;)

    PG

  • 49. Data: 2007-01-08 00:35:19
    Od: m...@g...com

    emes wrote:

    > nadal bardzo czesto jest to praktykowane, FTE sa kontraktowane pod
    > koniec/na poczatku roku tak aby mozna bylo zaplanowac budzet,
    > jesli pojawia sie nie spodziewane obciazenie w ciagu roku trzeba kogos na
    > zlecenie wziasc bo zaplanowanego budzetu trzeba dopilnowac...

    Przecież można wziąść umowę o pracę na czas określony. Bezpieczne, w tej
    samej cenie co UZ.

    p. m.

  • 50. Data: 2007-01-08 00:38:22
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Jan 2007 01:35:19 +0100, m...@g...com wrote:

    >Przecież można wziąść umowę o pracę na czas określony. Bezpieczne, w tej
    >samej cenie co UZ.

    Kochany, umowa o pracę na czas określony to również cały jeden FTE :)

    PG