  • 51. Data: 2007-01-08 08:14:54
    Temat: Re: kk ikea..!!
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > Coś mi się wydaje, że magiczny "staż pracy" (równie magiczny jak
    > "etat" :)) to pozostałość z dawnego systemu. W zależności od sytuacji,
    > po spełnieniu różnych warunków można było udać się na wcześniejszą
    > emeryturę. Z tego co wiem nie dotyczy to w najmniejszym stopniu osób
    > młodszych, tych, które są już w systemie OFE. Zatem mogę pracować
    > dajmy na to 5 lat i po osiągnięciu wieku emerytalnego dostaję groszową
    > emeryturę.

    po prawdzie pewien nie jestem jak wyglada sprawa z emeryturą - to sie
    moze jeszcze 5x zmienic, zanim sie do niej dojdzie.
    Ale juz sam fakt odpowiedniego liczenia urlopow wg stazu pracy jest imho
    wazny... pojdzie potem do normalnej pracy, i bedzie
    liczyl od poczatku, aby dojsc do 26 dni urlopu rocznie..

    Poza tym przy kilku latach pracy (o ktorych Marcin pisze) to pewnie
    mialby juz nie miesieczne wypowiedzenie, a trzymiesieczne

    Sierp

  • 52. Data: 2007-01-08 08:15:33
    Od: "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > jakich zarobkach?
    > nie ma zarobków w umowie zleceniu.

    A co myslisz ze za darmo pracuje.

    Nie czepiaj sie słówek.

    Za swiadczenie usług otrzymuje wynagrodzenie.

    Umowa ta nawet w sądzie nie moze zostac zamieniona na umowe o prace bo np.

    pracuje poza siedziebą - Warszawa - Katowice
    pracuje tylko max 2 dni w tyg
    w biurze jestem max 2 godziny w tygodniu

    wiec zaden sąd napewno by nie uznał tego jako umowe o prace

    Wiem, że korporacaja ma w tym cel zatrudniając 12 tysiecy osob na umowe-
    zlecenie, ale ja mam dopiero 22 lata i nie traktuje tej pracy jako sposbu na
    reszte zycia. Pracuje póki bede zarabiał w miare pieniądze, bo jak dla mnie
    sa w miare duże. Mam znajomych ze szkoły, ktorzy mając umowe o prace
    zarabiają po 700-1100zł/m-c. Wiec mi odpowiada narazie umowa-zlecenie.

    Wracając do tematu kart kredytowych:
    jak pisałem dzieki tej pracy KK z PKOBP i CITIBANKU mamy bez zaświadczen
    ponieważ siedziby tych banków znajdują się tam gdzie oddział liczy się tylko
    data zawarcia umowy.
    Dlatego tez zdziwił mnie post autora wątku ze dostał w HBSC KK bez
    zaswiadczen.

  • 53. Data: 2007-01-08 08:34:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A co myslisz ze za darmo pracuje.
    >
    > Nie czepiaj sie słówek.

    Nie czepiam się słówek.
    Pokazuję jak można zrobić wodę z mózgu wciskając tą samą ciemnotę
    wielokrotnie.

    > Za swiadczenie usług otrzymuje wynagrodzenie.

    A to inna sprawa.

    > Umowa ta nawet w sądzie nie moze zostac zamieniona na umowe o prace bo np.
    >
    > pracuje poza siedziebą - Warszawa - Katowice
    > pracuje tylko max 2 dni w tyg
    > w biurze jestem max 2 godziny w tygodniu

    A to akurat ma takie samo znaczenie jak zeszłoroczny śnieg.

    > wiec zaden sąd napewno by nie uznał tego jako umowe o prace

    ty się juz o to nie martw.

    > Wiem, że korporacaja ma w tym cel zatrudniając 12 tysiecy osob na umowe-
    > zlecenie

    jasne, że ma cel. Wydoić tyle krów ile tylko się da.

> [...]
    > sa w miare duże. Mam znajomych ze szkoły, ktorzy mając umowe o prace
    > zarabiają po 700-1100zł/m-c. Wiec mi odpowiada narazie umowa-zlecenie.

    Tylko się kolego nie obudź z ręką w nocniku jak będziesz miał czterdziechę.
    Za kilka lat się dowiesz, że takich jak ty 22-latków chętnych do wydojenia
    stoi trochę w kolejce, więc możesz spadać.

  • 54. Data: 2007-01-08 08:39:13
    Od: "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl>

    Sierp <s...@n...net> napisał(a):

    > no i ty moze bedziesz sie tego trzymal, ale pracodawce KC do tego
    > wcale nie zmusza, i tyle
    > Umowa zlecenie, to nie jest swiadczenie uslug, to nie jest praca.
    > To _wykonanie_zlecenia_
    >
    > Sierp

    Jak pisałem świadcze usługi, a umowa o swiadczenie usług jest forma umowy -
    zlecenie.
    Pracodawca musi sie tez tego trzymac, poniewaz w PL jest swoboda zawierania
    umów a dopiero w sprawach nieuregulowanych w umowie mają postanowienia KC.

    TO jest wykonywanie zlecenia ale nie jednego. Jest to robione w sposóbciągły
    i nieprzerwany dlatego jest umowa zawarta na czas nieokreslony z terminem
    wypiowiedzenia tej umowy.

  • 55. Data: 2007-01-08 08:47:19
    Od: "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl>

    > A to inna sprawa.

    Jaka inna wynagrodzenie a zarobki to jedno i to samo

> [...]
    > Za kilka lat się dowiesz, że takich jak ty 22-latków chętnych do wydojenia
    > stoi trochę w kolejce, więc możesz spadać.

    Do 40stki napewno tam pracowac nie bede.

    W kolejce nikt nie stoi i raczej nie zapowiada sie zeby stał :)

    Specyficzna branża specyficzny produkt, duza odpowiedzialnosc, ciągły stres
    no jak to praca w korporacji z kapitałem zagranicznym :)))- nie jest to praca
    dla wszystkich. A tym bardziej dla 20latków.

    Poza tym mam wykształcenie, dalej sie kształce, mam umiejetności, wiec z reką
    w nocniku sie nie obudze, znajdz\ie sie inna praca :))))
    A jak co zawsze moge sobie kupic bilet i poleciec do UK czy Irlandii i zmywac
    gary czy pakować cos heheheheh :))))

  • 56. Data: 2007-01-08 08:58:59
    Od: robbi <r...@n...com>

    marcin blokik napisał(a):

> [...]
    > i nieprzerwany dlatego jest umowa zawarta na czas nieokreslony z terminem

    Marcinie - po prostu inni staraja sie Tobie wyjasnic ze wbrew pozorom
    wiecej tracisz niz zyskujesz. Nie masz uprawnien pracownika wynikajacych
    z KP, okres tej pracy nie zaliczy sie do wymiaru urlopu wypoczynkowego
    itp itd.

    --
    pzdr
    robbi

  • 57. Data: 2007-01-08 09:04:03
    Od: "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl>

    robbi <r...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > wiecej tracisz niz zyskujesz. Nie masz uprawnien pracownika wynikajacych
    > z KP, okres tej pracy nie zaliczy sie do wymiaru urlopu wypoczynkowego

    Ale ja wiem co trace nie bedąc pracownikiem

    Na dzien dzisiejszy taki stan mi odpowiada i żyje z tym :D

    Urlopu nie potrzebuje bo mam 5 dni w tygodniu urlop :P

    A ze sie nie liczy do wymiaru urlopu w póżniejszej pracy doskonalne o tym
    wiem :)

  • 58. Data: 2007-01-08 09:08:22
    Od: Sierp <s...@n...net>

    marcin blokik napisał(a):
> [...]
    > i nieprzerwany dlatego jest umowa zawarta na czas nieokreslony z terminem

    obawiam sie, ze sie mylisz
    jezeli ustawa nadrzedna cos gwarantuje (KC), to ustawa podrzedna
    (umowa) nie moze tego zmienic. Koniec, kropka.
    Mozesz to przyjac do wiadomosci, lub nie, ale sam siebie nie oszukuj,
    jaka to wspaniala forma pracy.

    A co do udowodnienia, ze to jednak umowa o prace przed sadem, to obawiam
    sie, ze takze sie mylisz. To wcale nie musi byc praca stacjonarna, w
    konkretnych godzinach etc, aby byla to umowa o prace.
    No ale twoj biznes..

    Sierp

  • 59. Data: 2007-01-08 09:09:19
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-07 12:37, szogun11 stwierdził, że:
    > dzisiaj odwiedzilem ikea, byla promocja kart kredytowych, wypisalem
    > wniosek i zarazem umowe, umowe dostalem, bez sprawdzania bez niczego,
    > tylko Pani skserowala dowod i prawo jazdy i kazala czekac az karta
    > przyjdzie..!! zapytala tylko czy mam 18 lat i stale dochody i nic
    > wiecej!! wie ktos cos na ten temat!!!

    A czytałeś tą umowę? To jest umowa warunkowa, ona nie gwarantuje Ci
    otrzymania karty.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 60. Data: 2007-01-08 09:38:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Pracodawca musi sie tez tego trzymac, poniewaz w PL jest swoboda
    > zawierania
    > umów a dopiero w sprawach nieuregulowanych w umowie mają postanowienia KC.

    Umowy nie mogą być sprzeczne z KC.
    Możesz sobie regulować umową to co nie jest w KC, ale nie odwrotnie.
    A KC mówi bardzo prostu: w każdej chwili możesz wylecieć na zbity pysk i nic
    po za tym.