  • 11. Data: 2006-08-16 12:46:18
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w mBanku - trzy konkretne pytania o CHF
    Od: "Tomasz Wrzodak" <t...@g...com>

    Tomasz Roskal napisał(a):

    > Moze. I to nie dosc ze dzien, to jeszcze godzine. Wiadomo ze w ciagu
    > dnia kurs zmienia sie czasem o pare groszy, bank wybierze taka godzine
    > ze kurs bedzie najmniejszy (przy wyplacie kredytu) i najwiekszy (przy
    > pobieraniu rat)

    Nie wiem, jak jest w Twoim banku, ale ja pamiętam, że w mojej umowie
    (mBank) mam podaną dokładną godzinę, z której jest uwzględniany
    kurs przy spłacie rat. Nie pamiętam jednak, bym miał tma jakiś
    zapis odnoście godziny kursu dla wypłaty kredytu.

  • 12. Data: 2006-08-16 13:09:00
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 16 Aug 2006 14:20:36 +0200, w <ebv2js$ikh$1@atlantis.news.tpi.pl>, Jacek
    Popławski <j...@i...pl> napisał(-a):

    > 3) Czy macie jakieś przewidywania co do kursu CHF w najbliższych 2
    > tygodniach? Poza tym, że może wzrosnąć, spaść, albo pozostać na tym
    > samym poziomie :)

    Bierzesz kredyt w mBanku, więc to ma marginalne znaczenie -- i tak złupią
    ciebie po paru latach na zmianach stóp, że nie masz się czym przejmować 2-tyg.
    kursem franka :)

  • 13. Data: 2006-08-16 13:10:30
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > Bierzesz kredyt w mBanku, więc to ma marginalne znaczenie -- i tak złupią
    > ciebie po paru latach na zmianach stóp, że nie masz się czym przejmować 2-tyg.
    > kursem franka :)

    Dlaczego po tych paru latach gdy zmienią stopy nie można przenieść
    kredytu do innego banku?

  • 14. Data: 2006-08-16 13:12:02
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-08-16, Tomasz Wrzodak <t...@g...com> wrote:
> [...]
    > kurs przy spłacie rat. Nie pamiętam jednak, bym miał tma jakiś
    > zapis odnoście godziny kursu dla wypłaty kredytu.

    Masz racje, w mbanku godzina jest podana. Tyle... Tyle ze i tak nigdy
    nie wiesz czy pobrali ci po kursie z tej godziny czy jakimkolwiek innym.
    Przykladowo u mnie jest godzina 14:10. Na stronach brebanku nie znajdziesz[1]
    kursow kupna/sprzedazy dla tej godziny. Jest jeden kurs z rana, drugi z
    poznego wieczora.

    [1] A przynajmniej ja nie moge znalezc nic poza:
    http://www.bre.com.pl/ekonomia/index.jhtml?context=2
    877
    Gdzie masz kurs z 8 rano.

  • 15. Data: 2006-08-16 13:34:52
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 16 Aug 2006 15:10:30 +0200, w <ebv5ll$c41$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jacek
    Popławski <j...@i...pl> napisał(-a):

    > Dlaczego po tych paru latach gdy zmienią stopy nie można przenieść
    > kredytu do innego banku?

    Można, ale po co płacić? O ile zł lepszy jest kredyt w mB niż w innych bankach?

  • 16. Data: 2006-08-16 13:59:45
    Od: "Kovy" <k...@g...com>

    Jacek Popławski napisał(a):
    > 1) Myślałem, że w promocji Ładny Dom oprocentowanie jest "na sztywno",
    > tzn. każdy dostaje tyle samo procent w CHF, myliłem się? mBank daje
    > różne oprocentowanie kredytów hipotecznych dla różnych klientów jak
    > każdy inny bank?

    Z tego co pamiętam, w promocji "Ładny Dom" są dwa oprocentowania
    "sztywne" - wyższe dla kredytów <200 tys. i niższe powyżej 200 tys
    i to jest jedyne kryterium (oczywiście po spełnieniu warunków
    przyznania). Tak było przynajmniej w maju / czerwcu.

    > 2) Po jakim kursie przeliczane są franki w momencie udzielania kredytu?
    > Czy jest to kurs z dnia podpisania umowy, uruchomienia kredytu, czy
    > jeszcze innego?

    Use 0 801 300 800 Luke! ;]

    A tak poważnie, to w Multibanku jest brany kurs z dnia podpisania
    umowy. Przypuszczam więc, że w mBanku będzie to samo, ale na wszelki
    wypadek patrz wyżej.

    > 3) Czy macie jakieś przewidywania co do kursu CHF w najbliższych 2
    > tygodniach? Poza tym, że może wzrosnąć, spaść, albo pozostać na tym
    > samym poziomie :)

    Tak naprawdę to IMHO nie ma znaczenia w perspektywie kilku
    (-nastu/-dziesięciu) lat. Ważne jedynie żeby w momencie brania kurs
    był jak najwyższy - masz wtedy mniej franków do spłacania. Poza tym
    jak prześledzisz kursy w perspektywie np. rocznej to i tak nic
    sensownego nie oszczędzisz w ciągu dwóch tygodni (no chyba że w tym
    czasie samolot WizzAir uderzy w Pałac Kultury, a Jarek podłoży
    ogień pod Parlament Europejski)... ;]

    hint: http://waluty.onet.pl/2,1,365,waluta.html

    Poza tym, jeżeli różnica na kursie np. 0,10zł robi Ci duży problem
    co do wysokości raty, to może za duży kredyt chcesz wziąć?

    Taki już urok franka, taniej ale ryzykowniej :)

    pzdr
    kovy

  • 17. Data: 2006-08-16 14:35:12
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Kovy napisał(a):
    > Ważne jedynie żeby w momencie brania kurs
    > był jak najwyższy

    Ale przecież właśnie o to mi chodzi.

  • 18. Data: 2006-08-16 14:41:24
    Od: "Kovy" <k...@g...com>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Ale przecież właśnie o to mi chodzi.

    No ale tak jak napisałem, jeżeli nie nastąpią jakieś straszliwe
    wydarzenia w ciągu tych dwóch tygodni to różnica będzie na tyle
    niewielka, że specjalnej róznicy Ci to nie powinno zrobić. A jeżeli
    robi to znaczy że za duży kredyt chcesz wziąć ;]

    Poza tym szklanej kuli chyba nikt tu nie posiada, żeby zapewnić Cię,
    że będzie rósł ;)

    / IMVHO będzie jeszcze troszkę spadał / :D

    pzdr
    kovy

  • 19. Data: 2006-08-16 16:00:25
    Od: Łukasz Prokulski <S...@o...SPAMIK.eu>

    2006-08-16 15:12, Tomasz Roskal rzekl(a):

> [...]
    > poznego wieczora.
    >
    > [1] A przynajmniej ja nie moge znalezc nic poza:

    Na stronach BRE jest kurs aktualny, to znaczy taki po jakim bank
    rozlicza transakcje. Jeśli kurs zmienia się w ciągu dnia, to od momentu
    tej zmiany (i tym samym publikacji nowej tabeli) bank rozlicza po nowych
    kursach. Więc, jeśli jest tabela z 8 rano, a kolejna z np. 16:30 to
    rozliczenie o 14 następuje według tabeli z 8 rano.

    Pozdrawiam,
    Łukasz

    --
    lukasz [at] prokulski [dot] net
    WWW: http://www.prokulski.net

  • 20. Data: 2006-08-18 08:55:08
    Od: z...@p...onet.pl

    A skad niby bank ma wiedziec jaki bedzie kurs za kilka godzin. Tworzysz
    spiskowa teorie dziejow.
    A nmBank przelicza kwote kredytu po kursie z chwili uruchomienia.